  • 1. Data: 2005-05-01 11:39:35
    Temat: Zdjęcia - czy mam prawo do ich publicznej prezentacji?
    Od: "RaVal" <n...@n...nic>

    Witam
    Jestem w wlascicielem pewnych zdjec ( sam je wykonalem wlasnym aparatem wiec
    uwazam ze jestem ich wlascicielem ) na zdjeciach nie widnieje moja osoba
    lecz ktos inny, czy moge takie zdjecia upublicznic ( umiescic w internecie
    ? ), czy niec mi za to nie grozi ? Czy osoba ktora jest na zdjeciach moze mi
    wytoczyc jakis proces ?itp? Prosze o informacje...

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-01 12:27:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d52fem$90m$1@nemesis.news.tpi.pl>, RaVal wrote:
> [...]
    > lecz ktos inny, czy moge takie zdjecia upublicznic ( umiescic w internecie

    Jeśli ta osoba nie jest tylko elementem tła, to nie możesz.

    > ? ), czy niec mi za to nie grozi ? Czy osoba ktora jest na zdjeciach moze mi
    > wytoczyc jakis proces ?itp? Prosze o informacje...

    groups.google.com i ochrona wizerunku

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-05-01 16:48:20
    Od: "RaVal" <n...@n...nic>

    From: "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net>

    > Jeśli ta osoba nie jest tylko elementem tła, to nie możesz.

    Niby dla czego? Jest na to jakis artykul ? za ktory mozna by bylo mnie
    pociagnac do odpowiedzialnosci?
    Zdjecia sa moja wlasnoscia robilem je wlasnym aparatem :-) djecia sa cyfrowe
    i chcialbym je ze tak powiem "puscic w swiat"

  • 4. Data: 2005-05-01 16:51:01
    Od: "Subversor" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > cyfrowe
    > i chcialbym je ze tak powiem "puscic w swiat"

    ale Twarz nie jest Twoja i ktos moze sobie nie zyczyc "byc puszczany w
    swiat"

    Pozdrawiam
    Subversor

  • 5. Data: 2005-05-01 17:55:14
    Od: "RaVal" <n...@n...nic>

    Użytkownik "Subversor" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości :

    > ale Twarz nie jest Twoja i ktos moze sobie nie zyczyc "byc puszczany w
    > swiat"

    OK twarz nie jest moja jednak jestem cieka jakie moge poniesc konsekwencje
    "puszczenia tych zdjec w swiat" ? Samo to ze ktos sobie nie zyczy nic nie
    zalatwia, i szczerze mowic nie wiele mnie to obchodzi :)...
    moze tak: jakies uwarunkowania prawne ? bo tylko na tej plaszczyznie moga
    byc jakies konsekwencje wobec mn ie czyli osoby ktora udostepnila publicznie
    te zdjecia

    Prosze o info

  • 6. Data: 2005-05-01 18:04:06
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "RaVal" <n...@n...nic> napisał w wiadomości

    > moze tak: jakies uwarunkowania prawne ?

    http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7585&s=11

    HaNkA

  • 7. Data: 2005-05-01 18:51:59
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

    RaVal wrote:

> [...]
    > konsekwencje "puszczenia tych zdjec w swiat" ?
    >Samo to ze ktos sobie
    > nie zyczy nic nie zalatwia, i szczerze mowic nie wiele mnie to

    no to nie pytaj na kolejnej grupie tylko puszczaj w swiat.....

    > moze tak: jakies uwarunkowania prawne ?

    ochrona wizerunku,
    prawa autorskie i inne pokrewne

    MAYKY

  • 8. Data: 2005-05-01 20:03:14
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > ochrona wizerunku,
    > prawa autorskie i inne pokrewne
    >
    > MAYKY

    heh, wlasnie mnie to zastanowilo
    czesto robie zdjecia z imprez (jakies dni miasta itp.) i wrzucam je na www i
    do prasy lokalnej, co w takim przypadku kiedy na zdjeciu jest 1000 osob?

  • 9. Data: 2005-05-01 20:13:56
    Od: "RaVal" <n...@n...nic>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:d535q4$nn5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7585&s=11

    Czy musze miec pisemne "pozwolenie" tej osoby na publikacje ?

  • 10. Data: 2005-05-01 20:36:00
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    > Czy musze miec pisemne "pozwolenie" tej osoby na publikacje ?

    Lepiej tak

    HaNkA