  • 1. Data: 2005-04-30 20:11:33
    Temat: Złamana ręka w przychodni - odszkodowanie?
    Od: "Roman" <r...@w...pl>

    Moja mama (rencistka) wchodząc do przychodni zachaczyła nogą o dodatkowy,
    mało widoczny stopień i wywróciła się tak nieszczęśliwie, że doznała
    skomplikowanego złamania ręki i stłuczenia kolana. Zresztą nie ona
    pierwsza, bo już wcześniej wielokrotnie pacjenci zwłaszcza starsi potykali
    się o ten nieszczęsny stopień.
    Mam pytanie w związku z tym:
    Czy mama jako osoba poszkodowana może wystąpić o odszkodowanie za doznany
    uszczerbek na zdrowiu?
    Jeśli tak do do kogo?
    Czy do przychodni która jest Niepublicznym ZOZem w formie Sp. z o. o., czy
    też do jakiejś innej instytucji?
    Czy musi mieć świadków zdarzenia?
    Jak wysokie odszkodowanie mogłaby uzyskać?
    Czy coś jej się należy z ZUSu ?

    Dziekuję za porady w tej sprawie
    Roman

  • 2. Data: 2005-04-30 21:53:51
    Temat: Re: Złamana ręka w przychodni - odszkodowanie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim należy się zastanowić, czy przychodnia za ów wypadek
    odpowiada. Są przepisy budowlane, które określają jakie stopnie być
    mogą, a jakich nie powinno. Te, co być nie powinno, a się zdarzają z
    konieczności (jakieś przeróbki, adaptacje, gdzie nie zawsze się da
    zachować normy) wymagają odpowiedniego oznakowania. Generalnie, to zanim
    do kogokolwiek wysuniecie roszczenie, to bym porozmawiał z kimś, kto zna
    się na przepisach BHP i może obejrzeć ten nieszczęsny stopień.

  • 3. Data: 2005-05-01 20:07:08
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > do kogokolwiek wysuniecie roszczenie, to bym porozmawiał z kimś, kto zna
    > się na przepisach BHP i może obejrzeć ten nieszczęsny stopień.

    np. zwroc sie do powiatowego inspektora nadzoru budowlanego