    From: "gostek" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zdjęcia - czy mam prawo do ich publicznej prezentacji?
    Date: Tue, 3 May 2005 19:59:28 +0200

    > Wójt jest osobą pełniącą funkcję publiczną.

    "Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,"

    I teraz mam pytanko:

    jesli np. ktos amatorsko gra w jakims teatrze ulicznym (powiedzmy raz do
    roku ten teatr przygotowuje jedno przedstawienie), to takiej osoby nie mozna
    nazwac osoba powszechnie znana

    z drugiej jednak strony jesli ten teatr wystawi swoja sztuke na srodku
    ulicy, a ja cykne portret jakiejs aktorki bo miala np. ciekawy wyraz twarzy
    i nietypowa charakteryzacje - to czy wowczas takie zdjecie moze byc
    publikowane czy nie? na moj gust skoro uczestniczyla w publicznej imprezie
    jako aktorka to moze byc publikowane (inaczej niewiele gazet puszczaloby
    takie zdjecia), ale czy na pewno tak jest (bo ta osoba nie jest publicznie
    znana)?