  • 1. Data: 2005-05-01 11:34:44
    Temat: [prawo pracy] czas nadliczbowy
    Od: "RaMoon" <r...@o...pl>

    Przedstawiam Wam problem z duzego zakladu, znajdujacego sie w okolicach
    trojmiasta. jezeli jestescie w stanie to prosze o pomoc.
    Pracuje w zakladzie na 4/5 etatu, od dluzszego czasu tj. okolo miesiaca
    pracodawca (bardzo duza firma) KARZE pracowac po 12 godzin dziennie,
    włącznie z sobotami, a gdy pracownik nie przyjdzie do pracy np. w sobotę
    bądź pójdzie do domu po 8 godzinach pracy jest zaraz straszony przez
    brygadzistę zwolnieniem (ewentualnie naganą) większość pracowników jest
    nowych i boją się cokolwiek powiedzieć.
    Czy można cos na to poradzic??
    Ja osobiscie nie poszedłem dzisiaj do pracy i juz mialem telefon, ze
    powinienem byc w pracy, a najleprze jest to, ze brygadzista nie przekazał
    tej wiadomości mnie tylko moim rodzicom bo mnie akurat nie bylo (tak można??
    ja nie mam juz kilkunastu lat tylko 25)
    Pozdrawiam i liczę na sensowną odpowiedź.
    Milego weekendu.

  • 2. Data: 2005-05-01 13:01:03
    Temat: Re: [prawo pracy] czas nadliczbowy
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    RaMoon napisał(a) :

    > Pracuje w zakladzie na 4/5 etatu, od dluzszego czasu tj. okolo miesiaca
    > pracodawca (bardzo duza firma) KARZE

    Za co was ukarał, bo nie zrozumiałem?;-P

    > pracowac po 12 godzin dziennie,

    Policzmy 12x6 = 72.
    Tygodniowa norma to 40 godzin. Dla pełnoetatowców są w tym 32
    nadgodziny. Jeżeli praca jest też w przedziale od godz. 21 do 7
    rano, to jest jeszcze dodatek za noc.
    Dla Ciebie jest to 4/5 z 40 czyli 32 godz. Nadgodzin masz więc
    tygodniowo 40. Wg Kodeksu Pracy rocznie może być nadgodzin,
    bodajże, 160. Nadgodziny nie mogą wynikać ze zwykłego
    harmonogramu pracy. Muszą one być czymś przypadkowym i
    spowodowanym nagłą potrzebą.

> [...]
    > bądź pójdzie do domu po 8 godzinach pracy jest zaraz straszony przez
    > brygadzistę zwolnieniem (ewentualnie naganą) większość pracowników jest

    Bez otwartego konfliktu nic. Zbieraj dowody pracy po godzinach.
    Przyda się to w przypadku zgłoszenia do Państwowej Inspekcji
    Pracy oraz do Sądu Pracy. Nie licz na kolegów z pracy, jeśli chcą
    oni tam pracować.
    Nie informuj nikogo z kolegów w pracy, że zbierasz takie dowody.

    To co się tam dzieje ta jawne sk... pracodawcy.

> [...]
    > ja nie mam juz kilkunastu lat tylko 25)
    > Pozdrawiam i liczę na sensowną odpowiedź.

    Możesz do mnie napisać na priva, to może coś więcej pomogę.

    Zbyszek
    PGP key: 0x58E0356F
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 3. Data: 2005-05-01 14:11:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > jest jeszcze dodatek za noc.
    > Dla Ciebie jest to 4/5 z 40 czyli 32 godz. Nadgodzin masz więc

    Tak ci sie tylko wydaje. Nadgodzin jest 32.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2005-05-02 17:34:13
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > Tak ci sie tylko wydaje. Nadgodzin jest 32.

    Uściślę: nadgodzin jest 40 tygodniowo, w tym 32 z dodatkiem za godziny
    nadliczbowe.

    wa

  • 5. Data: 2005-05-02 18:17:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wektor napisał(a):

    > Uściślę: nadgodzin jest 40 tygodniowo, w tym 32 z dodatkiem za godziny
    > nadliczbowe.

    Za każdą nadgodzinę należy sie dodatek. Więc nadgodzin jest 32. 40
    godzin jest przepracowanych ponad normę danego pracownika.