    From: "albert" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Zdjęcia - czy mam prawo do ich publicznej prezentacji?
    Date: Mon, 2 May 2005 16:52:55 +0200

    > OK twarz nie jest moja jednak jestem cieka jakie moge poniesc konsekwencje
    > "puszczenia tych zdjec w swiat" ? Samo to ze ktos sobie nie zyczy nic nie
    > zalatwia, i szczerze mowic nie wiele mnie to obchodzi :)...

    wiesz życie różnie to weryfikuje
    opcji jest wiele
    jak masz zgodę to jest wszystko ok
    a tak to dużo zależy od zawartości zdjęcia
    i właściciela twarzy.
    może nic nie być
    może być pozew
    może być obicie gęby + łamanie rąk
    może byc nagła ołowica
    może być kąpiel w betonowych butach
    wszystko zależy od osoby na zdjęciu i sytuacji.
    takie mogą być konsekwencje i szczerze mówiąc również nikogo
    nie będzie obchodzić los fotopstryka...........

    tak przy okazji to najwięcej zamieszania robią bezmyślni klikacze fotek
    które absolutnie nie mają żadnej wartości artystycznej choć im się wydaje
    inaczej,
    bo prawdziwi artyści zwyczajnie takich problemów nie mają
    raczej obiekty proszą o zgodę na wstęp do kadru.

    ps.
    tak przy okazji to elementarna kultura wymaga tego aby zapytać czy można.
    w końcu osoba na zdjęciu może byc akurat w tym momencie tam nieoficjalnie.
    i może mieć z tego powodu jakieś kłopoty przez pseudoartystę.
    umiejętność obsługi aparatu nie daje jeszcze tytułu artysty niestety.
    jest to jedna z wielu umiejętności akurat najmniej istotna.