  • 11. Data: 2005-04-27 20:42:34
    Temat: Re: Zawiadomienie Kuraratorium
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Adam" <dodi100*NOSPAM*@wp.pl> napisał w wiadomości
    news:d4omnp$2vp$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
    > Do prokuratury? Hmm.. - oczywiscie mogę ich pozwać ale z tego co wiem na
    > założenie sprawy trzeba mieć pieniądze itp. ..a ja chcę jak najszybciej
    > odpis mojego świadectwa dojrzałości.

    pieniadze tzrzeba miec przy zglaszaniu przestepstw sciganych z oskarzenia
    prywatnego
    np Obraza, Pomowienie, a te zdaje sie jest scigane z urzedu

    A tak przy okazji .. dzisiaj byłem w
    > tym prywatnym studium i sam dyrektor oświadczył mi iż mają takie prawo bo
    > tak jest w umowie którą podpisywałem i dopóki nie zapłacę nie otrzymam
    > dokumentów.

    zapytaj sie Pana dyrektora czy jego zdaniem punkt regulaminu/unowy niezgodny
    z prawem jest w swietle prawa wazny
    a pozniej przeczytaj mu :

    Art. 276.Kodeks Karny

    Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa dokument,
    którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    Powiedział mi iż jeśli chę mogę porozmawiać w piątek z ich
    > prawnikiem - no więc co mam mu w piątek powiedzieć :) ? Oczywiście całą
    > rozmowę nagrywałem ...

    jak wyzej.

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 12. Data: 2005-04-27 21:02:16
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    A nie prosciej postapic uczciwie i zgodnie z umowa ktora sam podpisales
    (a do ktorej Cie nikt nie zmuszal) i zaplacic? przeciez jak dostaniesz
    swiadectwo to tym bardziej nie bedziesz mial motywacji zeby zaplacic
    (skoro nie chcesz tego zrobic teraz)

    Michal Kijewski
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ 76259763
    Skype: badzio

  • 13. Data: 2005-04-27 21:13:50
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:d4oumg$29ib$1@node3.news.atman.pl...
    >A nie prosciej postapic uczciwie i zgodnie z umowa ktora sam podpisales (a
    >do ktorej Cie nikt nie zmuszal) i zaplacic? przeciez jak dostaniesz
    >swiadectwo to tym bardziej nie bedziesz mial motywacji zeby zaplacic

    skad Wiesz ze nie ma zamiar w ogole placic, moze teraz nie moze, a
    swiadectwo
    na uczelnie jest potrzebne (niedlugo egzaminy), a jak mu zaloza sprawe
    cywilna to bedzie miec motywacje.

    P.

  • 14. Data: 2005-04-27 21:21:27
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Romino" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > a ten "ciasny mozg" znowu weszy spisek...
    > masz gorszy dzien ze sie tak doczepiasz czy to po prostu jakies zboczenie?

    a propo czepiania sie, nie uwazasz ze nieco bezczelnym jest zarzucanie komus
    czegos co sie samemu robi?

    debilizm? prostactwo? rozdwojenie jazni? jak to mozna nazwac?

    przykladem jest ten post czy chocby ostatnio z grupy pl.comp.programming:

    "nie zajmuj sie tym oszolomem
    radze poczytac archiwum np pl.soc.prawo tam ten osobnik wykazuje szczegolna
    aktywnosc w trollowaniu
    a co do jego produkcji odszukaj sobie jego strone lovecostam
    wyrobisz sobie opinie o jego poziomie"

    P.

  • 15. Data: 2005-04-27 21:30:42
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 27/04/2005 23:02, badzio wrote :
> [...]
    > (a do ktorej Cie nikt nie zmuszal) i zaplacic? przeciez jak dostaniesz
    > swiadectwo to tym bardziej nie bedziesz mial motywacji zeby zaplacic

    Jak słusznie zauważył mój imiennik nie wolno zatrzymywać świadectwa. To
    jest przestępstwo i zwalcza to prokuratura.
    Z drugiej strony umów trzeba dotrzymywać -- tego pilnują sądy powszechne.

    Inaczej, nie wolno w celu wymuszenia wypełnienia umowy cywilnoprawnej
    dopuszczać się naruszania przepisów karnych. Cel nie uświęca środków.

    Jedyną legalną i dopuszczalną drogą wymuszenia zapłaty zaległego
    czesnego jest w tej chwili wstąpienie na drogę cywilną.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 16. Data: 2005-04-27 22:23:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <dodi100*NOSPAM*@wp.pl> napisał w wiadomości
    > Do prokuratury? Hmm.. - oczywiscie mogę ich pozwać ale z tego co wiem
    na
    > założenie sprawy trzeba mieć pieniądze itp.

    Jakie pieniądze? Taż to przestępstwo ścigane z urzędu. Pieniądze, to
    musisz mieć przy pozwaniu do sądu cywilnego.

  • 17. Data: 2005-04-28 05:35:21
    Od: "Romino" <g...@v...pl>

    > akurat ten czlowiek nie ma mnie na liscie o czym swiadczy chocby tamten
    > post.
    > Jezeli ktos mi zarzuca "glupote" to niech chociaz uzasadni.

    wydaje mi sie ze tego nie trzeba uzasadniac, wystarczy poczytac twoje wypowiedzi
    (wiekszosc)

    > a to juz nalezy leczyc

    raczej nie to podobny mechanizm jak ten przy wymianie dobrych dowcipow, po
    prostu chec rozrywki

  • 18. Data: 2005-04-28 05:37:43
    Od: "Romino" <g...@v...pl>

    zwroc uwage ze ja "przywalam sie" tylko do ciebie :)

    natomiast u ciebie wyglada to "odrobine" inaczej

  • 19. Data: 2005-04-28 06:28:16
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Jakie pieniądze? Taż to przestępstwo ścigane z urzędu.

    Właśnie, czy jest? Jeśli umowa przewiduje prawo zatrzymania dokumentu w
    pewnych sytuacjach, właściciel sam taką zgodę wyraził? Bezwzględnie
    nieważne takie postanowienie nie będzie, w końcu świadectwo to nie dowód
    osobisty, właściciel może nim swobodnie dysponować. Działanie za zgodą
    pokrzywdzonego raczej wyłączy bezprawność. To że zapewne byłaby to
    klauzula niedozwolona na razie pomińmy.

    KG

  • 20. Data: 2005-04-28 10:44:42
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > zwroc uwage ze ja "przywalam sie" tylko do ciebie :)
    >
    > natomiast u ciebie wyglada to "odrobine" inaczej

    przywalac sie a zadac pytanie czy wyrazic swa opinie to jest jednak roznica.
    Jednak nie jestes z byt bystry by ja dostrezc.

    P.