  • 21. Data: 2005-04-28 10:45:31
    Temat: Re: Zawiadomienie Kuraratorium
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    . To że zapewne byłaby to
    > klauzula niedozwolona na razie pomińmy.

    a czemu?

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 22. Data: 2005-04-28 11:51:06
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > skad Wiesz ze nie ma zamiar w ogole placic, moze teraz nie moze, a
    > swiadectwo
    > na uczelnie jest potrzebne (niedlugo egzaminy), a jak mu zaloza sprawe
    > cywilna to bedzie miec motywacje.
    Wyobraz sobie ze prowadzisz firme. Dajmy na to - wykonujesz i wstawiasz
    okna do domu.
    Podpisujemy umowe ze chce zebys mi zrobil i wstawil 4 okna dajmy na to w
    okresie 1m-ca. Umawiamy sie przy tym ze ja co tydzien bede Ci placil 10%
    wartosci calego zamowienia, Ty co tydzien bedzies mi wstawial jedno
    okno. Przy czym ostatnie okno wstawiasz mi gdy ja Ci wplace cala
    brakujaca kwote. Wstawiles mi 3 okna, w tym czasie dostales 30% kasy.
    Nastepnie ja przychodze do Ciebie i mowie ze chce ostatnie okno a
    brakujaca kase dam Ci pozniej (w nieokreslonym blizej terminie). Dasz mi
    ostatnie okno i bedziesz liczyl na moja uczciwosc ew na wyjasnienie
    sprawy w sadzie (co jak wiadomo moze sie dlugo ciagnac)? Zakldamy ze
    mnie wczesniej raczej nie znales (jestem tzw klientem z ulicy)

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 23. Data: 2005-04-28 11:57:00
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > sprawy w sadzie (co jak wiadomo moze sie dlugo ciagnac)? Zakldamy ze
    > mnie wczesniej raczej nie znales (jestem tzw klientem z ulicy)

    (zeby nie bylo, nie uwazam to za moralne)

    przyklad chybiony , trafny by byl gdyby chcial dalej studiowac nie placac.

    Tak po z atym stawianie okien jest jegalne.

    P.

  • 24. Data: 2005-04-28 13:10:31
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Przemek R... napisał(a):
    > a czemu?

    żeby nie zaciemniać - nie jest to takie oczywiste

    KG

  • 25. Data: 2005-04-28 13:16:18
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > przyklad chybiony , trafny by byl gdyby chcial dalej studiowac nie placac.
    czemu?

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 26. Data: 2005-04-28 13:18:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Właśnie, czy jest? Jeśli umowa przewiduje prawo zatrzymania dokumentu
    > pewnych sytuacjach, właściciel sam taką zgodę wyraził?

    Zgoda pokrzywdzonego przestępstwem ściganym z urzędu nie zmienia nic w
    przedmiocie karalności. Co najwyżej może być podstawą zmniejszenia
    wymiaru kary, albo zgoła zablokować możliwość uzyskania odszkodowania.
    Zresztą, jak znam życie, to z regulaminem nikt gościa nie zapoznał w
    chwili podpisywania umowy.

    > Bezwzględnie
    > nieważne takie postanowienie nie będzie, w końcu świadectwo to nie
    dowód
    > osobisty, właściciel może nim swobodnie dysponować.

    Świadectwo jest bez wątpienia dokumentem. A dokument nie może stanowić
    zastawu za roszczenie cywilne. Przejrzyj kodeks cywilny. Możesz stosować
    zastaw tylko na tym,co ewentualnie podlega egzekucji komorniczej.
    Przecież, jak komornik przyjdzie, to gościowi świadectwa nie zajmie. Tak
    też nie ma żadnej podstawy do odmowy wydania świadectwa.

    > Działanie za zgodą
    > pokrzywdzonego raczej wyłączy bezprawność. To że zapewne byłaby to
    > klauzula niedozwolona na razie pomińmy.

    Nie może. Jeśli nawet przyjąć, ze z chwilą podpisania umowy wyraził taką
    zgodę, to z chwilą, gdy zażądał wydania dokumentu zgoda przestała
    obowiązywać. To coś, jak bokser. Wchodząc w ring wyraża zgodę na
    naruszenie jego nietykalności przez przeciwnika. Ale to wcale nie
    powoduje, że po zakończeniu walki w szatni przeciwnik może go bezkarnie
    bić.

  • 27. Data: 2005-04-28 13:37:43
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > wymiaru kary, albo zgoła zablokować możliwość uzyskania odszkodowania.
    > Zresztą, jak znam życie, to z regulaminem nikt gościa nie zapoznał w
    Zaraz, zaraz. To ze klient nie przeczytal regulaminu to juz jego
    problem. Przeciez nikt go sila nie zmusil do podpisania umowy

> [...]
    > naruszenie jego nietykalności przez przeciwnika. Ale to wcale nie
    > powoduje, że po zakończeniu walki w szatni przeciwnik może go bezkarnie
    LOL
    czadowy tekst. bierzesz pozyczke z banku pod zastaw mieszkania. nie
    splacasz kredytu. bank chce przejac mieszkanie. a Ty mowisz zeby spadal,
    bo Ty cofnales swoja zgode na zabranie przez bank mieszkania w przypadku
    niesplacenia kredytu. cudna logika

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 28. Data: 2005-04-28 13:39:04
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    badzio wrote:

> [...]
    > splacasz kredytu. bank chce przejac mieszkanie. a Ty mowisz zeby spadal,
    > bo Ty cofnales swoja zgode na zabranie przez bank mieszkania w przypadku

    Jest roznica miedzy mieszkaniem a swiadectwem, miedzy innymi taka ze
    mieszkanie *moze* byc zastawem, swiadectwo *nie*.

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 29. Data: 2005-04-28 13:48:07
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Kocureq napisał(a):
    > Jest roznica miedzy mieszkaniem a swiadectwem, miedzy innymi taka ze
    > mieszkanie *moze* byc zastawem, swiadectwo *nie*.
    Tak. Tylko przeczytaj posty przedmowcow/przedpiscow. Pomijamy kwestie
    czy swiadectwo moze byc zastawem czy nie.

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 30. Data: 2005-04-28 14:03:08
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Romino" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > jestes GWIAZDA polskiego usenetu :)

    Aż razi po oczach. Ale miej wzgląd na innych i nie wywlekaj popaprańca z
    kibelka.Jeśli masz ubaw z tak cieńkich kawałków jak jego to zbyt wiele od
    niego się nie różnisz.

    --
    Pzdr
    Leszek