  • 1. Data: 2005-04-27 12:36:15
    Temat: RENTA RODZINNA A STAŻ
    Od: "Iza" <a...@p...fm>

    Witam serdecznie szanownych grupowiczów !!

    Mam ogromny problem, gdyż:
    Skończyłam teraz szkołę średnią, przystępuję do matury a później chciałabym
    się dostać na wyższą uczelnię. Chodzi mi o to, ze pobieram z ZUS rentę
    rodzinną za zmarłego ojca, dostaję ją do kiedy tylko się uczę a najpóźniej
    do 25 roku życia.
    Jednak okres między końcem liceum a początkiem studiów to 5 miesięcy !! Jak
    wielu młodych ludzi chciałabym pracować w tym czasie aby zarobić sobie coś
    na wakację.
    I teraz zastanawiam się czy mogę normalnie podjąć pracę nie tracąc renty ?
    I nie wiem czy mam iść do Urzędu Pracy zarejestrować się jako bezrobotna i
    wtedy ewentualnie starać się o staż dla absolwenta szkoły średniej? Nie wiem
    jaki to ma wpływ na moją rentę - a nie chciałabym jej stracić.

    Bardzo proszę o poradę !!

    Pozdrawiam serdecznie, Iza Popławska

  • 2. Data: 2005-04-27 17:18:17
    Temat: Re: RENTA RODZINNA A STAŻ
    Od: Aska24 <A...@i...pl>

    Iza napisał(a):
> [...]
    > wtedy ewentualnie starać się o staż dla absolwenta szkoły średniej? Nie wiem
    > jaki to ma wpływ na moją rentę - a nie chciałabym jej stracić.

    Witam.Ja też pobieram taka rentę.Niestety nie możesz zapisać się do
    urzędu pracy gdyż dla nich nie istniejesz.Masz dochód i dlatego nie
    możesz byc zarejestrowana jako bezrobotna.Na staż również wobec tego
    urząd pracy Cię nie wyśle.Dopiero jak będziesz miała status absolwenta(w
    okresie roku od ukończenia szkołóy) wtedy mogą skierować Cię na
    staż.Możesz sama szukać pracy, nie przez urząd.Wtedy można zarobic pewną
    kwotę, nie pamiętam dokładnie ile,można ją nawet przekroczć-wtedy
    odpowiednio renta zostanie pomniejszona.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-04-28 06:23:13
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Wed, 27 Apr 2005 19:18:17 +0200, Aska24 napisał(a):

> [...]

    > okresie roku od ukończenia szkołóy) wtedy mogą skierować Cię na
    > staż.Możesz sama szukać pracy, nie przez urząd.Wtedy można zarobic pewną

    Siakieś bardzo przedawnione informacje masz... Od ponad roku nie ma w
    urzędach pracy pojęcia absolwent....

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski