  • 1. Data: 2005-04-27 11:37:04
    Temat: Uchwala Rady Miejskiej
    Od: "Pax" <p...@p...pl>

    Mam ciekawa propozycje znam przewodniczacego Rady Miejskiej i mam 100 %
    pewnosc ze moja inicjatywa zostanie przyjeta. Pytanie brzmi jak wyglada
    droga takiej inicjatywy ? tzn. co mam zrobic zeby ja uchwalono ?

  • 2. Data: 2005-04-27 12:29:23
    Temat: Re: Uchwala Rady Miejskiej
    Od: Wilczur <m...@w...pl>

    Pax napisał(a):
    > Mam ciekawa propozycje znam przewodniczacego Rady Miejskiej i mam 100 %
    > pewnosc ze moja inicjatywa zostanie przyjeta. Pytanie brzmi jak wyglada
    > droga takiej inicjatywy ? tzn. co mam zrobic zeby ja uchwalono ?

    Przedstawić (przez kogoś) Prezydentowi - On to klepnie i można wygłaszać
    o ujęcie w budżecie jak uchwalą to jest w planowanym n anext year.
    Można też poprawki wprowadzać.
    Prezydent jest Tu kluczem ;)

    --

    Pozdrawiam Wilczur

    ""Nie kłóć się z idiotą,bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona
    doświadczeniem"

  • 3. Data: 2005-04-27 16:44:05
    Od: "Pax" <p...@p...pl>

    No a jak nie ma Prezydenta bo to jest miejscowosc powiatowa. Mmay radnych
    burmistrza i staroste. To co isc do tego znajomego Przewodniczacego Rady
    Miejskiej przedstawic jemu na pismie projekt ? I ma to "klepnac" ?

  • 4. Data: 2005-04-28 12:57:28
    Od: Wilczur <m...@w...pl>

    Pax napisał(a):
    > No a jak nie ma Prezydenta bo to jest miejscowosc powiatowa. Mmay radnych
    > burmistrza i staroste. To co isc do tego znajomego Przewodniczacego Rady
    > Miejskiej przedstawic jemu na pismie projekt ? I ma to "klepnac" ?

    tak w rzeczy samej klepnąć=zatwierdzic budżet :)

    Struktury samorządu lokalnego zostały w Polsce przywrócone w 1990 roku.
    Podstawową (najniższą) jednostką samorządu lokalnego jest gmina. Kilka
    gmin tworzy powiat, te z kolei - województwo, których jest 16.

    Ciałami samorządu lokalnego sprawującymi władzę i nadzór są rady, które
    działają na trzech poziomach. Ustanawiają lokalne prawodastwo, przyjmują
    budżet i nadzoruja jego realizację, nakładają lokalne podatki i opłaty
    (na podstawie istniejącego prawodastwa) i przyjmują rozporządzenia w
    sprawie praw własności. Rady mianują i odwołują następujących
    urzędników: wójta (lub burmistrza/prezydenta miasta), starostę i
    marszałka sejmiku wojewódzkiego. Członkowie rad są wybierani w wyborach
    ogólnych, bezpośrednich, równych i tajnych.

  • 5. Data: 2005-04-28 13:05:40
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Wilczur napisał(a):
    > Struktury samorządu lokalnego zostały w Polsce przywrócone w 1990 roku.
    > Podstawową (najniższą) jednostką samorządu lokalnego jest gmina. Kilka
    > gmin tworzy powiat,

    niekoniecznie kilka

> [...]
    > sprawie praw własności. Rady mianują i odwołują następujących
    > urzędników: wójta (lub burmistrza/prezydenta miasta),

    Może czas sięgnąć do bardziej aktualnych źródeł? :)
    Na przykład do ustawy o bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza i
    prezydenta miasta.

    KG

  • 6. Data: 2005-04-28 13:17:59
    Od: Wilczur <m...@w...pl>