  • 51. Data: 2010-09-05 18:12:41
    Temat: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i60lr0$12g$...@n...onet.pl...
    > No i?
    > Płacisz Ty czy wierni?

    I ty i dodatkowo wierni. Za prowadzenie siedziby mafii dostają kasę od rządu (od
    podatników).

  • 52. Data: 2010-09-05 18:16:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-09-05 20:12, qwerty pisze:

    > I ty i dodatkowo wierni. Za prowadzenie siedziby mafii dostają kasę od
    > rządu (od podatników).

    Rozmawiamy o _dobrowolnych_ opłatach wnoszonych przez wiernych.
    Liczba chętnych do wypisania się z mafii 'państwo' jest zapewne niemała. :)

    --
    spp

  • 53. Data: 2010-09-05 18:20:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i60m9b$pe$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Cokolwiek byśmy o księżach myśleli, to przecież wierni im te pieniądze
    > dają - przeważnie zupełnie dobrowolnie.
    To daj mi dom, samochód i roczną rentę. Zupełnie dobrowolnie. Z pewnością
    nie zapłacę podatku, nie?

    > Jedynymi wyjątkami są chrzty,
    > śluby i pogrzeby, bo zakładając, że ktoś chce to zrobić po
    > chrześcijańsku, no to bez księdza nie sposób to przeskoczyć.
    Nie ma przymusu jakichkolwiek praktyk religijnych. Kiedy kupuję chleb, to
    piekarz płaci podatek.

    > W wypadku
    > składek niedzielnych, czy mszy w intencji już nie można doszukać się
    > żadnego wymuszania.
    I co z tego? Jest to darowizna od osób obcych czyli - dochód. Dochód
    powinien być opodatkowany na zasadach ogólnych.

    > Składka niedzielna teoretycznie idzie na utrzymanie
    > kościoła jako budynku zgodnie z parwem kanonicznym - z tego co
    > pamiętam.
    Raczej z końkordatem.
    Moja zaś pensja idzie na utrzymanie mojej rodziny.
    Ale podatek mi najpierw zabierają.

    > Pieniądze "za mszę" są dochodem własnym księdza.
    Pieniądze za wykonaną pracę są dochodem własnym moim.

    > Można
    > oczywiście się zastanowić, czy nie powinien od tego zapłacić podatku,
    Można??
    Po co? Przecież to oczywiste, że powinien.

    > ale w takiej sytuacji każdy z wiernych płaciłby go dwa razy. Raz od
    > swojeg dochodu i raz póxniej w dochodach księdza.
    To tak samo jak każdy obywatel kupujący dowolny towar i usługę.

    --
    Jotte

  • 54. Data: 2010-09-05 18:24:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i60mqc$3ah$2@news.onet.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > Rozmawiamy o _dobrowolnych_ opłatach wnoszonych przez wiernych.
    Państwo ograbiło mnie ze znacznej części schedy po moich rodzicach (był
    jeszcze wówczas podatek spadkowy, nie ma go od niedawna).
    A czarne hieny, są zwolnione przez to samo państwo z podatków od
    dobrowolnych opłat od lat!

    --
    Jotte

  • 55. Data: 2010-09-05 18:25:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 04 Sep 2010 23:49:00 +0200, animka napisał(a):

    > http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/447698,rzad_p
    rzyjal_budzet_na_2011_r_zasilek_pogrzebowy_obciety_d
    o_4_tys_zl.html

    > Tusk szuka oszczędności, ale dla rodzin poległych w katastrofie był
    > bardzo, aż za bardzo szczodry. Na wszystkie pomniki, obchody,
    > opłaty/wypłaty dla księży, pogrzeby, odszkodowania poszła przecież kupa
    > szmalu. Teraz trzeba z biednych emerytów zedrzeć, czyli iść po trupach.
    > Ostatnio gdzieś czytałam, że to co ksiądz weźmie za odprawienie pogrzebu
    > to idzie do jego kieszeni, to jest jego biznes.

    Co ma ksiądz do zasiłku pogrzebowego? - zasiłek ten jest wypłacany rodzinie
    zmarłego po przedłożeniu rachunków za pochówek, tzn udokumentowaniu kosztów
    poniesionych w świeckich firmach, a nie kościelnych. Nie dziwisz się jakoś,
    że one nie chcą chować ludzi za darmo? A ksiądz niby czemu miałby? - to
    jego praca, z której się utrzymuje: poświęca swój czas, siły i energię,
    środki pieniężne (musi się ubrać i zjeść - goły i głodny być na pogrzebie
    nie powinien, bo zgorszy i zasłabnie). Nie ma innej możliwości zarobku,
    sprzątać ani bawić dzieci nie pójdzie. Co masz do księży? - obniżenie
    zasiłku pogrzebowego nie jest aż takie drastyczne ani de facto - ja wydałam
    na pogrzeb ojca 4 lata temu jakieś 4,5 tys zł, na tyle miałam rachunki i
    tyle odzyskałam z ZUS. O co chodzi? Można i taniej, nie musi być zaraz
    wielkiej fiesty z okazji pogrzebu. I poza tym zawsze można pochować bez
    księdza - jeśli jest akurat taki, co za dużo bierze, to nie dać mu zarobić.
    Myślisz, że sam sobie będzie gałąź podcinał?

  • 56. Data: 2010-09-05 18:25:16
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-05 19:43, Robert Tomasik pisze:
    > Na wsiach większość cmentarzy
    > w mojej okolicy należy do Kościoła Katolickiego. Tyle, że ustawa nakazuje
    > im zezwolić na pochówek osób niewierzących tam, gdzie komunalnych cmentarzy
    > nie ma.

    W mieście, w którym mieszkam cmentarze katolickie są we władaniu kościołów.
    Kupując miejsce na cmentarzu np. w Wilanowie trzeba iść do proboszcza
    (kolegi Glempa), do kancelarii kościoła. W Wilanowie mam sporo grobów
    umarłych z mojej rodziny bliższej, dalszej i znajomych, szczególnie grób
    rodzinny, w którym leży mój ojciec.

    --
    animka

  • 57. Data: 2010-09-05 18:27:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 Sep 2010 10:52:10 +0200, Arturro napisał(a):

    > Wyliczyłeś, że koszty pogrzebu to 6tys? hahahaha
    > Śmiech przez łzy dla większości rodzin mających pochować bliską osobę.

    Pogrzeb to nie fiesta ani wesele. Jak się rodzina chce "wysadzić" na
    pogrzeb, to już jej sprawa. Ma być porządnie i tyle.

  • 58. Data: 2010-09-05 18:28:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 Sep 2010 11:03:48 +0200, Alek napisał(a):

    > Po pierwsze to jest zasiłek, czyli pomoc, dofinansowanie a nie
    > refundacja pełnych kosztów. Pochówek to w pierwszej kolejności
    > obowiązek rodziny zmarłego, również pod względem finansowym. Państwo
    > może trochę pomóc, na tyle na ile je stać. Obecnie stać je na mniej.
    > Po drugie nie wiem co wliczasz w koszt pochówku, czy również stypę i
    > pomnik?

    Dokładnie!

  • 59. Data: 2010-09-05 18:34:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    (kolegi Glempa), do kancelarii kościoła. W Wilanowie mam sporo grobów
    umarłych z mojej rodziny bliższej, dalszej i znajomych, szczególnie grób

    --------

    Ale w tm wypadku masz wybór, bo pewnie istnije również szereg cmentarzy
    komunalnych. W mknijszych miejscowościach często cmentarz należący do gminy
    wyznaniowej jest często jedynym.

  • 60. Data: 2010-09-05 18:35:07
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-09-05 20:24, Jotte pisze:

    > A czarne hieny, są zwolnione przez to samo państwo z podatków od
    > dobrowolnych opłat od lat!

    I to od wielu - byli z tego obowiązku zwolnieni nawet wtedy gdy ...
    państwa jeszcze nie istniały. :)

    --
    spp