  • 1. Data: 2010-09-03 15:47:17
    Temat: Zwrot towaru za niezgodność z umową, DG
    Od: Jakub Kuźma <q...@g...com>

    Witam!

    Kupiłem w czerwcu laptopa za pośrednictwem Allegro, odebrałem sprzęt
    osobiście. Tego samego dnia po rozpakowaniu sprzętu okazało się, że
    slot w którym powinien znajdować się modem HSDPA jest pusty. Modem ten
    był wyszczególniony w specyfikacji w treści aukcji. Poinformowałem o
    tym fakcie sprzedawcę (mailem), który obiecał rozwiązać problem. Przez
    ponad dwa miesiące udawał, że stara się go ,,załatwić'', ale w
    ostatniej rozmowie telefonicznej stwierdził że jedyne co może mi
    zaproponować to zewnętrzny modem na USB (około pięciokrotnie
    tańszy). Jednocześnie nie dopuszcza on możliwości zwrotu sprzętu za
    niezgodność ze specyfikacją. Sprawę tę komplikuje fakt, iż sprzęt
    został kupiony na potrzeby prowadzonej przeze mnie działalności
    gospodarczej (jest środkiem trwałym).

    Chciałem zapytać o to, czy ktoś był w podobnej sytuacji i poprosić o
    poradę - co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Jakie kroki powinienem
    podjąć przed pójściem do prawnika?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc - Jakub Kuźma.

  • 2. Data: 2010-09-03 16:26:10
    Temat: Re: Zwrot towaru za niezgodność z umową, DG
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-03 17:47, Jakub Kuźma pisze:
> [...]
    > podjąć przed pójściem do prawnika?
    >
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc - Jakub Kuźma.

    Miałem identyczny problem ale w sklepie Mediamarkt i walczyłem z nimi
    około 7 miesięcy za pośrednictwem Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta.
    Udało się zamontować modem wewnątrz laptopa na kosz Mediamarkt. Nie wiem
    jak to się ma w sytuacji zakupu sprzętu przez podmiot gospodarczy.

    Z poważaniem mauser50

  • 3. Data: 2010-09-03 17:15:48
    Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mauser50" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Udało się zamontować modem wewnątrz laptopa na kosz Mediamarkt. Nie wiem
    > jak to się ma w sytuacji zakupu sprzętu przez podmiot gospodarczy.

    Ano ma się tak że nawet to mu się nie uda - nie jest konsumentem.

    Konrad

  • 4. Data: 2010-09-03 20:00:03
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Nie jestes konsumentem - nie mozesz powolywac sie na niezgodnosc towaru z
    umowa.

    Dysiek

  • 5. Data: 2010-09-03 20:23:31
    Od: <s...@a...pl>

    > Nie jestes konsumentem - nie mozesz powolywac sie na niezgodnosc towaru z
    > umowa.

    Jak najbardziej może. Bycie konsumentem lub nie nic tu nie zmienia. Przecież
    towar jest *niezgodny* z umową. Jedynie co nie może to skorzystać z uprawnień
    wynikających z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (...).
    Pozostaje KC i skorzystanie z rękojmi (o ile nie zostala wyłączona). Polecam tą
    lekurę, od art. 556 w górę. Wg mnie brak modemu jest wadą, która pozwala
    odstąpić od umowy sprzedaży. Moim zdaniem zewnetrzny modem nie jest
    "naprawieniem" sprzętu.

  • 6. Data: 2010-09-03 21:05:08
    Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    >Wg mnie brak modemu jest wadą, która pozwala odstąpić od umowy sprzedaży.

    A czyłbyś uprzejmy przeczytać to, na co się powołujesz? Odstąpienie od umowy
    jest możliwe dopiero wówczas, gdy rzecz już raz wymieniono lub naprawiono.

    K.

  • 7. Data: 2010-09-04 07:05:01
    Od: <s...@a...pl>

    > A czyłbyś uprzejmy przeczytać to, na co się powołujesz? Odstąpienie od umowy
    > jest możliwe dopiero wówczas, gdy rzecz już raz wymieniono lub naprawiono.

    A czy byś był uprzejmy przeczytać to, co napisał Jakub Kuźma?

    Sprzedawca olewał go przez 2 miesięce. Wymienić na wolny bez wad nie chce.
    Naprawić też nie. Proponuje jedynie rozwiązanie zastępcze.

  • 8. Data: 2010-09-04 10:02:54
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > Sprzedawca olewał go przez 2 miesięce. Wymienić na wolny bez wad nie chce.
    > Naprawić też nie. Proponuje jedynie rozwiązanie zastępcze.

    W takim razie pan Jakub może pójść do sądu z żadaniem wymiany lub naprawy bo
    rozwiązać umowy w żadnym wypadku nie może.

    K.

  • 9. Data: 2010-09-04 12:13:31
    Temat: Re: Zwrot towaru za niezgodno?? z umow?, DG
    Od: Kotlet Mielony <m...@m...mail>

    W dniu 2010-09-03 22:00, Dysiek pisze:
    > Nie jestes konsumentem - nie mozesz powolywac sie na niezgodnosc towaru z
    > umowa.
    >
    > Dysiek

    ale moze na art 286 kk

    --