  • 1. Data: 2010-09-05 10:54:17
    Temat: Czy to nie prywata?
    Od: "Jan Konieczny" <j...@p...fm>

    Swego czasu powiat w którym mieszkam otworzyl bezplatny punkt konsultacyjny
    w sprawach o uregulowanie spraw zwiazanych z wlasnoscia gruntow.
    Moja znajoma chciala skorzystac z porady tego punktu lecz dowiedziala sie ze
    w punkcie tym porad udzielaja prawnicy ktorzy wystepuja jako pelnomocnicy
    osoby przeciwko ktorej moja znajoma wystapila do sadu w sprawie o
    uregulowanie wlasnosci gruntu (spotkali sie w sadzie na rozprawie).
    Wiadomo, ze znajoma nie moze pojsc do tego punktu o porade bo nie dostanie
    rzetelnej informacji w tej sprawie a poza tym dostarczy im informacji o
    zamierzonych poczynaniach. Ale przecież sama płaci (to z podatkow powiatu
    jest utrzymywany ten punkt) prawnikowi strony przeciwnej.
    Czy nie ma tu sprzecznosci interesow? Czy moge zwrocic sie do powiatu aby
    zaplacil mi za konsultacje w "nieuwiklanym" biurze prawnym?

    Janek

  • 2. Data: 2010-09-05 18:56:56
    Temat: Re: Czy to nie prywata?
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik "Jan Konieczny" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy nie ma tu sprzecznosci interesow? Czy moge zwrocic sie do powiatu aby
    > zaplacil mi za konsultacje w "nieuwiklanym" biurze prawnym?

    Możesz spróbować.
    <Demokracja>
    Ale ja po wysłaniu zapytania do Starosty ( korzystając z art. 61
    Konstytucji)
    Uzyskałem odpowiedź :"Starosta nie ma obowiązku informowania nikogo o swoich
    decyzjach ...."
    Ale chociaż coś wysłał, Marszałek woj. mnie olał.
    </Demokracja>
    Cezarys
    PS. Pewnie opublikuję przed wyborami :)

  • 3. Data: 2010-09-06 06:15:06
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jan Konieczny wrote:

> [...]

    > tego punktu o porade bo nie dostanie rzetelnej informacji w tej
    > sprawie a poza tym dostarczy im informacji o zamierzonych

    Skąd "wiadomo"? Zastanów się. W tym punkcie to oni nie są
    pełnomocnikami strony, a jedynie wynajętymi przez kogoś zupełnie innego
    ludźmi do udzielania porad.

    > Ale przecież sama płaci (to z podatkow powiatu jest
    > utrzymywany ten punkt) prawnikowi strony przeciwnej.

    Nie, ona płaci (poprzez podatki) prawnikom wynajętym przez starostwo.
    Nie przez jej przeciwnika w sądzie.

    Inna sprawa czy taki prawnik w ogóle powinien jej doradzać, w sensie -
    czy sam nie łamie zasad etyki, i sam nie powienien powiedzieć "przykro
    mi, ja pani doradzać nie mogę", bo mógłby zaszkodzić swojemu klientowi.

    --
    Pozdro
    Massai