  • 1. Data: 2003-11-24 23:23:10
    Temat: Zapytanie handlowe, co i jak?
    Od: "Pawel" <k...@i...pl>

    Witam

    Mam pytanie, jak ma wygladac w mailu zapis dotyczacy, ze mail jest wysylany
    zgonie z ustawa o swiadczeniu uslug droga elektroniczna?
    Mail w ktorym ma byc umieszczona taka nota dotyczy zapytania do adresata czy
    chcialby dostawac oferte handlowa.

    Czy ponizsze sformulowanie jest zgodne, jesli nie co nalezy w nim zmienic
    zeby takie bylo :)

    "Loga oraz nazwy producentów podane sa w celach informacyjnych i sa ich
    własnoscia. Wiadomosć została wysłana zgodnie z ustawa o swiadczeniu usług
    droga elektroniczna. Adresy e-mail zostały pobrane z ogólnie dostępnych
    zródeł informacyjnych."

    Z gory dziekuje za pomoc.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2003-11-25 00:58:39
    Temat: Re: Zapytanie handlowe, co i jak?
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel "Pawel" <k...@i...pl> ihn
    news:bpu3rd$e6j$1@news.intertele.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > Czy ponizsze sformulowanie jest zgodne, jesli nie co nalezy w
    > nim zmienic zeby takie bylo :)

    Przejrzyj archiwum pl.news.mordplik oraz

    > Adresy e-mail zostały pobrane z ogólnie dostępnych zródeł
    > informacyjnych."

    Nawet nie próbuj wpisywać takich kawałków...

    Crosspost -> pl.news.mordplik

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    "I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)

  • 3. Data: 2003-11-25 09:14:10
    Od: "Baboon" <b...@p...com>

    nie masz chyba prawa do tego... ale moze sie myle... (?)

    ...chyba nie jestes $%^&&$%^ym spamerem? ;)

    prosze:

    Od 10 marca 2003 r. obowiązuje "Ustawa o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną" (Dz.U. Nr 144, poz 1204).

    Art. 10.1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

    2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyrazi zgodę
    na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności jeśli udostępnił w tym
    celu identyfikujący go adres elektroniczny.

    3. Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji
    (...)

    Art. 24.1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.

    2. Ściganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1, następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    Art. 25. Orzekanie w sprawach o czyny określone w art. 23 i 24 następuje w
    trybie przepisów o postępowaniu w sprawach o wykroczenia.
    Art. 6.3 "Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" z dnia 2
    marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz 271):

    "Posłużenie się (...), pocztą elektroniczną, (...) w celu złożenia
    propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą
    konsumenta."
    Art. 16.1 "Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" z dnia 16 kwietnia
    1993 r. (Dz. U. Nr 47, poz. 211 z dnia 8 czerwca 1993 r.; zmiany: z 1996 r.
    Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z
    2000 r. Nr 29, poz. 356 i Nr 93, poz. 1027)

    Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
    (...)
    5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
    szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
    publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub
    nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.

  • 4. Data: 2003-11-25 16:13:35
    Od: "Pawel" <k...@i...pl>

    Dziekuje za informacje, poczytam.
    Ale czasmi mysle, ze troche jest to zakrecone :)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2003-11-25 20:26:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale czasami myślę, ze trochę jest to zakręcone :)

    Wcale. Tworzysz stronę internetową ze swoją ofertą. Tam robisz mechanizm
    do zapisywania się na wysyłkę ofert. jak ktoś będzie szukał podobnych do
    Twojej ofert, to znajdzie w wyszukiwarce i Twoją. Zapisze się i teraz
    możesz mu wysyłać reklamy.

  • 6. Data: 2003-11-25 21:30:24
    Od: "Grzegorz" <c...@l...com>

    > "Loga oraz nazwy producentów podane sa w celach informacyjnych i sa ich
    > własnoscia.
    czyli zamierzasz jescze napchać tego maila grafiką ( logami ) ?!!!
    Weź pod uwagę że duzo ludzi odbiera pocztę przez modem
    i odebranie twojej reklamy naraza to ich na koszty których wcale
    nie chca ponosic.
    Jeżeli zbierze się większa grupa poszkodowanych, to
    "darmowa reklama" może twoją firmę sporo kosztować

    > Wiadomosć została wysłana zgodnie z ustawa o swiadczeniu usług
    > droga elektroniczna.
    A guzik prawda, o czym przekonasz się jesli w tych ogólnie dostępnych
    źródłach trafi się mój adres e-mail ( a jezeli nazywają sie Polskie Bazy
    Danych Sp. z o.o.
    to mozesz miec pewnosc ze jest tam bardzo duzo adresow, ktorych wlasciciele
    nie
    wyrazili zgody na otrzynywanie jakichkolwiek reklam )

    >Adresy e-mail zostały pobrane z ogólnie dostępnych
    > zródeł informacyjnych."
    odbiorca musi udostępnić adres w tym celu. Jeżeli udostępnię
    mój adres na stronie dla innych programistów w celu wymiany
    doswiadczeń to nie znaczy ze chce na niego otrzymywac reklamy
    i nie możesz tego domniemywac. Informację mozesz wysłać
    _tylko_ wtedy, kiedy odbiorca wyraźnie sobie tego zyczy

    Ewentualnie mozna skorzystać z usługi oferowanej przez
    portale darmowych kont pocztowych - tam uzytkownicy
    tych kont "płacą" za ich utrzymywanie zgoda na otrzymywanie
    reklam

    Na koniec polecam jeszcze
    http://ww2.tvp.pl/tvppl/126,2003071548997.strona

    Grzegorz

    ladowny w p p l
    UWAGA!! adres w nagłówku jest fałszywy
    a podany powyżej trzeba sobie poskładać :)