  • 1. Data: 2003-11-24 23:11:01
    Temat: rewizja bez nakazu ?
    Od: przemo <p...@p...fm>

    Dobry wieczór
    Zbulwersowany akcją policji o której mozna przeczytać w całości tu:
    www.gazetalubuska.pl/ oraz faktem, że mój kolega jest faktycznie przerażony
    i wywozi sprzęt komputerowy(pomijam celowo fakt dlaczego :) zainteresował
    mnie następujący cytat " może w każdej chwili bez pozwolenia wejść
    (policja)- przypis własny- do uniwersytetu czy akademików - podkręcają się
    nawzajem studenci. W sytuacji, kiedy nie będzie można skontaktować się z
    rektorem, policja może wejść na teren uczelni bez pozwolenia.
    Także we własnym domu musimy liczyć się z wejściem policjantów nawet bez
    polecenia prokuratora. Aby zabezpieczyć dowody przestępstwa funkcjonariusz
    może przeprowadzić przeszukanie okazując nakaz wydany przez kierownika
    jednostki lub okazując legitymację."

    Wobec powyższego mam pytanie do Szanownych prawników- czy w Naszym kraju
    Policja może już prowadzić rewizje z udziałem osób trzecich, bo sama na
    klasyfikacji legalności oprogramowania się pewno nie zna, bez nakazu
    prokuratora ? Przyjdzie ktoś machnie legitymacją i zagląda mi do łózka ?

    No coś tu chyba jest nie tak,przynajmniej w moim mniemaniu, a jakie jest
    Państwa zdanie ?

    Pozdrawiam
    Przemo

  • 2. Data: 2003-11-24 23:16:44
    Temat: Re: rewizja bez nakazu ?
    Od: Arek <a...@e...net>

    przemo rzecze:
    [..]
    > prokuratora ? Przyjdzie ktoś machnie legitymacją i zagląda mi do łózka ?
    > No coś tu chyba jest nie tak,przynajmniej w moim mniemaniu, a jakie jest
    > Państwa zdanie ?

    Zastanawia nas dlaczego tak późno odkryłeś, że żyjesz w państwie policyjnym?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2003-11-24 23:20:25
    Od: przemo <p...@p...fm>

    Arek wrote:

    > Zastanawia nas dlaczego tak późno odkryłeś, że żyjesz w państwie
    > policyjnym?

    Daj spokój - ma P R A W O - czy nie ?

  • 4. Data: 2003-11-24 23:23:55
    Od: "Psychik" <p...@c...pl>

    Użytkownik "przemo" <p...@p...fm>

    > Daj spokój - ma P R A W O - czy nie ?

    teoretycznie _nie_ma_, gdyz uczelnie wyzsze dzialaja na podobnych
    zasadach jak ambasady - aby policja weszla musi miec zgode wladz uczelni,
    ALE!!! wiekszosc uczelni podpisalo umowy, ze w przypadku przestepstw typu:
    narkotyki, itp. itd. zezwala na wejscie BEZ kazdorazowej zgody, tak wiec
    akademiki dzialaja na takich samych zasadach jak kazdy inny/zwykly budynek.
    jako przyklad mozna podac wiele konfiskat sprzetu w akademikach poznania i
    wroclawia. (ze o kiku wieeeelkich nalotach nie wspomne)

    psychik

  • 5. Data: 2003-11-24 23:33:15
    Od: przemo <p...@p...fm>

    Psychik wrote:

> [...]
    > budynek. jako przyklad mozna podac wiele konfiskat sprzetu w akademikach
    > poznania i wroclawia. (ze o kiku wieeeelkich nalotach nie wspomne)

    Rozumiem - narkotyki - poważna sprawa, ale robić w prywatnych domach(bo o
    nie mi głównie chodzi) rewizje bez nakazu w poszukiwaniu pirackiego
    oprogramowania ?

    czy to możliwe ?

  • 6. Data: 2003-11-24 23:51:17
    Od: "Psychik" <p...@c...pl>

    Użytkownik "przemo" <p...@p...fm>

    > Rozumiem - narkotyki - poważna sprawa, ale robić w prywatnych domach(bo o
    > nie mi głównie chodzi) rewizje bez nakazu w poszukiwaniu pirackiego
    > oprogramowania ?
    >
    > czy to możliwe ?

    wydaje mi sie, ze nie ALE! praktyka jest taka, ze nawet jesli policja
    nie ma nakazu, a Ty otworzysz drzwi, to Ci wleza. bez bicia, ale stanowczo.
    prawdopodobienstwo, ze "cos" znajda jest bliskie 1, zatem dla wlasnego
    dobra - nie otwiera drzwi policji - gadaj "przez" drzwi...

    psychik

  • 7. Data: 2003-11-24 23:54:16
    Od: przemo <p...@p...fm>

    Psychik walac w kalwisze jednym palcem napisał/a :

> [...]
    > stanowczo. prawdopodobienstwo, ze "cos" znajda jest bliskie 1, zatem dla
    > wlasnego dobra - nie otwiera drzwi policji - gadaj "przez" drzwi...

    hehe tu nie chodzi akurat o mnie (jak widać w sigu)
    byłem podobnego zdania jak Ty, chciałem się tylko upewnić :)
    thx za zainteresowanie i odpowiedzi
    Pozdrawiam :)
    --
    Linux R.U. 287 791 AUROX R.U. 2222
    GG -3017899

  • 8. Data: 2003-11-25 00:04:36
    Od: Sztoker <o...@o...XXX.pl>

    On Tue, 25 Nov 2003 00:54:16 +0100, przemo wrote:

    >hehe tu nie chodzi akurat o mnie (jak widać w sigu)

    Tu nie chodzi o to, czy jesteś legalny bądź nie, tylko o to, czy z
    jakichś względów podpadłeś. Przeczytaj choć pierwsze zdanie z proroczego
    "Procesu" Kafki, a wszystko stanie się jasne.

    Sztoker

  • 9. Data: 2003-11-25 00:49:42
    Od: Arek <a...@e...net>

    przemo rzecze:
    > Daj spokój - ma P R A W O - czy nie ?

    Oczywiście, że ma prawo. Dyć to państwo policyjne.
    Mają prawo Cię zamknąć na 48 godzin a jak im się zechce to
    jeszcze dodatkowo na 24, mają prawo fałszywie Cię oskarżyć,
    a jak się będziesz stawiał to podrzucić Ci marychę, a zgodę
    na przeszukanie przedstawić do trzech dni po przeszukaniu.
    Masz jeszcze jakieś pytania dotyczące naszego policyjnego kraju?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 10. Data: 2003-11-25 01:07:59
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Psychik" <p...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawdopodobienstwo, ze "cos" znajda jest bliskie 1, zatem dla wlasnego
    > dobra - nie otwiera drzwi policji - gadaj "przez" drzwi...

    Errr... Blad - policja ma prawo wejsc a wiec ty masz obowiazek otworzyc.
    Patrz - art.219 i 220 kpk.

    Depi.