  • 31. Data: 2012-02-13 19:11:09
    Temat: Re: Zapominam czy odmawiam? Co jest skuteczniejsze? (Szyfrowanie)
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Szymon von Ulezalka napisał(a) :
    > nie lepiej po prostu nie uzywac nielegalnego oprogramowania?
    > no, chyba ze sie jest jednym "z tych" co to koniecznie "musza" miec
    > takowy soft...

    A kto tu mówi o nielegalnym oprogramowaniu czy innych równie
    nielegalnych materiałach? Tylko faszyści z totalitarnych reżimów
    twierdzą, że skoro nie masz nic nielegalnego, to pokaż to.
    Dla niektórych prywatność jest równie dużo warta. Z tego samego
    powodu list wysyłasz w zaklejonej kopercie, nie na kartce pocztowej.

    Że nie wspomnę o danych firmowych, których dostanie się w sprzedajne
    ręce kontrolujących, mogłoby zniszczyć firmę.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 32. Data: 2012-02-13 19:18:34
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-02-13 20:11, Zbynek Ltd. wrote:

    > A kto tu mówi o nielegalnym oprogramowaniu czy innych równie
    > nielegalnych materiałach?

    Autor postu otwierającego wątek?

    "Sprawa typowa. Podejrzenie posiadania nielegalnego oprogramowania o
    znacznej
    wartości. Policja robi przeszukanie,..."

    --
    spp

  • 33. Data: 2012-02-13 20:04:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .
    > Z jeszcze ciekawszym przypadkiem, kiedy te dane, nawet w "dobrej
    > wierze", nie powinny były znajdować się na owym laptopie (ale
    > były tam ku wygodzie pracownika lub urzędnika).

    To zależy od firmy. Znam kompanię, która specjalnie wymieniała większości
    pracownikom ze stacjonarnych na laptopy i każdy dysk twardy musiał być
    zaszyfrowany (sam takich "szyfrowań" wykonałem dziesiątki).

  • 34. Data: 2012-02-13 20:18:38
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    spp napisał(a) :

    > Autor postu otwierającego wątek?
    >
    > "Sprawa typowa. Podejrzenie posiadania nielegalnego oprogramowania o
    > znacznej
    > wartości. Policja robi przeszukanie,..."

    Zasadniczo masz rację :-)
    Wziąłem post Szymona jako komentarz ogólny, nie tylko odpowiedź
    autorowi wątku.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 35. Data: 2012-02-13 20:53:25
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    qwerty w <news:jhbqa5$6ut$1@inews.gazeta.pl>:

    > Znam kompanię, która specjalnie wymieniała większości
    > pracownikom ze stacjonarnych na laptopy i każdy dysk twardy musiał być
    > zaszyfrowany (sam takich "szyfrowań" wykonałem dziesiątki).

    No to musi była to zacna *kompania*, pewnie taka jak ta, co to "szyfrowała"
    powszechnie znanym programem dyski laptoków, tyle, że hasło "w razie czego"
    było...
    Nie masz co się chwalić, że byłeś członkiem "kompanii" ;P
    --
    Tomasz Nycz

  • 36. Data: 2012-02-14 06:05:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomości grup
    valid...
    > No to musi była to zacna *kompania*, pewnie taka jak ta, co to "szyfrowała"
    > powszechnie znanym programem dyski laptoków, tyle, że hasło "w razie czego"
    > było...

    Nie było uniwersalnego hasła do odzyskania danych. Były tylko 2 pytania
    pomocnicze. :)

    > Nie masz co się chwalić, że byłeś członkiem "kompanii" ;P

    Nie byłem pracownikiem kompanii. Tylko wykonywałem dla nich wymianę.

  • 37. Data: 2012-02-14 06:44:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.02.2012 20:18, spp pisze:

    > Autor postu otwierającego wątek?
    >
    > "Sprawa typowa. Podejrzenie posiadania nielegalnego oprogramowania o
    > znacznej wartości. Policja robi przeszukanie,..."

    Wyobraź sobie scenariusz: ktoś "wpadł" na przeszukaniu z innego
    powodu... obiecano mu łagodniejsze traktowanie (np. adwokat z ramienia
    wiadomej mafii obiecał łagodniejsze prowadzenie i solidnie zmniejszone
    roszczenia odszkodowawcze) za wskazanie źródła - no to kogoś wskazał.

    Nie będzie to już podejrzenie? ;)

  • 38. Data: 2012-02-14 08:05:24
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 20:18:34 +0100, spp napisał(a):

    > Autor postu otwierającego wątek?
    >
    > "Sprawa typowa. Podejrzenie posiadania nielegalnego oprogramowania o
    > znacznej
    > wartości. Policja robi przeszukanie,..."

    Ciekawe czy udzielano by równie dobrych porad gdyby OP napisał:
    "Ukradłem samochód, gdzie najlepiej sprzedać części żeby nikt mnie nie mógł
    sprawdzić"

    Henry

  • 39. Data: 2012-02-14 09:44:12
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2012-02-14 09:05, Henry(k) pisze:
    > Ciekawe czy udzielano by równie dobrych porad gdyby OP napisał:
    > "Ukradłem samochód, gdzie najlepiej sprzedać części żeby nikt mnie nie mógł
    > sprawdzić"

    Równie dobrze możesz to porównać do morderstwa, bo czemu by nie.
    Podobieństwo jest takie samo.

  • 40. Data: 2012-02-14 09:59:26
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 10:44:12 +0100, PesTYcyD napisał(a):

    > Równie dobrze możesz to porównać do morderstwa, bo czemu by nie.
    > Podobieństwo jest takie samo.

    Nie - bo nikogo nie zabił. Ale mógł pozbawić premii jakiegoś z moich
    kolegów programistów - konkretnych i prawdziwych pieniędzy.

    Henry