  • 1. Data: 2012-02-11 11:16:23
    Temat: Jak sie przygotowac do ewentualnego procesu z ubezpieczycielem?
    Od: "xxx" <j...@g...pl>

    Witam,

    Sasiad ubezpieczony w firmie X zalal moje mieszkanie. Pod moja i jego
    nieobecnosc, woda lała się 2 dni, aż sasiad z dołu zobaczył zacieki i
    zaalarmował wszystkich. Ja mam mieszkanie ubezpieczone w firmie Y, tylko
    "mury" bez mebli i sprzętów. Zalanie jest znaczne, w czwartek był
    rzeczoznawca od ubezpieczyciela, wczoraj zdarliśmy parkiet, okazało się, ze
    pod spodem jest podłoga na legarach na stropie betonowym, a w środku jest
    jakiś żużel czy inny popiól, wypełniający przestrzeń miedzy legarami, na tym
    deski. Ten żużel jest całkiem mokry, okazuje się, że nie da sie tego w
    sensownym czasie osuszyć, i trzeba by usunąć ten materiał, osuszyć beton i
    położyć nową podłoge, lekary i płyta OSB, to dodatkowy koszt, pewnie z 4
    tysiące PLN. Łączne straty wyceniam na jakieś 30 tysięcy PLN, plus koszty
    inne, typu sporo zużycie prądu przez miesiąc, na osuszenie, przy pracach
    remontowych i to że nie bedzie można wynająć mieszkania przez ten czas.
    Nauczony doświadczeniem, boję się, że ubezpieczyciel będzie zaniżać koszty.
    Jak więc się skutecznie przygotować na batalię sądową? Poprosiłem o opinię
    od firmy zajmującej się suszeniem mieszkań po zalaniach, będę zbierać
    wszystkie faktury ze szczegółowym opisem prac. Robię dokumentację
    fotograficzną, mam zamiar też poprosić o wycenę rzeczoznawcę budowlanego,
    który też wystawia opinie dla sądu.
    Co jeszcze mogę zrobic?? Co radzicie, zwłaszcza, Ci z Was, którzy mieli
    przeboje z ubezpieczeniami po podobnych szkodach, powódź czy pożar czy
    podobne??

    PS
    posyłam też na pl.rec.dom

  • 2. Data: 2012-02-11 15:16:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/11/2012 5:16 AM, xxx wrote:
    > Co radzicie, zwłaszcza, Ci z Was, którzy mieli przeboje z
    > ubezpieczeniami po podobnych szkodach, powódź czy pożar czy podobne??

    Poczekac.

    Za kazdym razem jak sasiad zalewal mi jeden pokoj, kasa zwrócona przez
    ubezpieczyciela wystarczała na remont całego mieszkania.

    Sasiad sie uparł, ze nie podłączy weza od pralki na stale tylko za
    kazdym razem bedzie wkladal do kibla i wychodzil z domu bo pralka glosna.

  • 3. Data: 2012-02-11 16:31:37
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-02-11 12:16, xxx pisze:
> [...]
    > Co jeszcze mogę zrobic?? Co radzicie, zwłaszcza, Ci z Was, którzy mieli
    > przeboje z ubezpieczeniami po podobnych szkodach, powódź czy pożar czy

    Na jaką kwotę miałeś ubezpieczone to mieszkanie? Co jest napisane w
    polisie?
    Raczej 100% ubezpieczenia to by wypłacili tylko od kradzieży, po
    dołączeniu protokołu z policji.

    --
    animka

  • 4. Data: 2012-02-11 16:45:00
    Od: "xxx" <j...@g...pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

[...]

    __________________

    Dzieki za odzew. Mam nadzieje, ze tak bedzie, tyle, ze szkody są znaczne,
    podloga do robienia w jednym pokoju, parkiet, sufit podwieszany, malowanie,
    tapety, czesc mebli i pare sprzetow, TV, dekoder sat. itd. Google mowi, ze
    wyplacaja, ale zwykle lubia liczyc szkody po swoich zanizonych stawkach, a
    tu (Krakow) ceny uslug remontowych sa dosc duze.

  • 5. Data: 2012-02-11 17:32:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/11/2012 10:31 AM, Animka wrote:
    > Raczej 100% ubezpieczenia to by wypłacili tylko od kradzieży

    co ty pieprzysz?

  • 6. Data: 2012-02-12 00:36:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-11 18:32, witek pisze:

    > co ty pieprzysz?
    Nie przejmuj się, to jest troll automatycznie odpisujący na wszystkie
    posty, choć nigdy na temat, i nigdy z sensem.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2012-02-12 11:40:02
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-02-12 01:36, BartekK pisze:

    > Nie przejmuj się, to jest troll automatycznie odpisujący na wszystkie
    > posty, choć nigdy na temat, i nigdy z sensem.

    Miałeś kiedyś ubezpieczone mieszkanie chamie i prostaku? Pewnie nawet
    polisy na oczy nie widziałeś.

    --
    animka

  • 8. Data: 2012-02-12 21:07:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.02.2012 12:40), Animka wrote:

    > Miałeś kiedyś ubezpieczone mieszkanie chamie i prostaku? Pewnie nawet
    > polisy na oczy nie widziałeś.

    Ty z pewnością nie widziałaś na oczy posta otwierającego wątek.

    p. m.

  • 9. Data: 2012-02-13 00:07:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/12/2012 5:40 AM, Animka wrote:

    > Miałeś kiedyś ubezpieczone mieszkanie chamie i prostaku? Pewnie nawet
    > polisy na oczy nie widziałeś.

    Mialem i mam.
    I dalej twierdzę, że pieprzysz bez sensu.

  • 10. Data: 2012-02-13 10:08:52
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-11 17:45, xxx pisze:

> [...]
    > sat. itd. Google mowi, ze wyplacaja, ale zwykle lubia liczyc szkody po
    > swoich zanizonych stawkach, a tu (Krakow) ceny uslug remontowych sa dosc

    To zamawiasz usluge remontowa po dosc duzej cenie i rozliczasz sie z
    ubezpieczycielem fakturami...
    U mnie po zalaniu zeszlo z 2000 (wycena) do 8000 (faktury). Troche (rok)
    sie z nimi (warta) musialem naszarpac, ale w koncu po wyslaniu
    "przedsadowego wezwania do zaplaty" mialem na koncie tyle ile chcialem
    (czyli te 8000).

    Pozdro

    Maseł