  • 21. Data: 2006-09-12 22:06:42
    Temat: Re: "Zaoczna" umowa z TELE 2. Czy to wogóle mozliwe?
    Od: m...@g...com

    Liwiusz wrote:

    > Nie zostawi, bo musi najpierw odebrać podpis, więc w tym przypadku
    > kurier ma krążyć tyle razy, aby odebrać podpis osobiście od abonenta w
    > momencie wydania przesyłki (obecnie: przesyłek). Ale po to jest
    > "instytucja" zwrotu w ciągu 10 dni, aby konsument był w takich
    > przypadkach chroniony.

    Nie musi zostawiać przesyłki, tylko druczek który jest do podpisania. Jak mu
    nie pasuje, to niech skseruje i zostawi ksero, cokolwiek. Albo niech
    poczeka kilka godzin aż się potencjalny klient wczyta w umowę.

    Generalnie, to nie klientowi powinno zależeć na tym żeby to podpisać, tylko
    Tele2. I ludzie powinni być tego świadomi.

    A 10 dni, fajna sprawa. Tylko po co, skoro można zdecydować o podpisaniu lub
    nie bez korzystania z tego :)

    p. m.

  • 22. Data: 2006-09-13 06:52:39
    Od: wombi <j...@d...pl>

    J.A. napisał(a):
    > No, ale żeby umowa była podpisana, to podpis chyba musi być pod
    > tekstem umowy, a nie na potwierdzeniu przesyłki?
    > Czy nie?

    Tak.Tylko,że cwaniaczki z Tele2 robią coś takiego: na kopercie
    przyklejona jest umowa ale papier jest tak zagięty,że Ty w momencie
    podpisywania widzisz tylko miejsce na podpis a nie całość.Pokazywali we
    wtorek na TVN ten właśnie sposób.

  • 23. Data: 2006-09-13 06:55:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Podłącze się. Co się dzieje i jak Tele2 to interpretuje, jeśli ktoś w
    rozmowie telefonicznej zgodził się na zmianę preselekcji a potem
    odmówił odebrania przesyłki i podpisania umowy?

  • 24. Data: 2006-09-13 07:07:47
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    jureq napisał(a):
    > Podłącze się. Co się dzieje i jak Tele2 to interpretuje, jeśli ktoś w
    > rozmowie telefonicznej zgodził się na zmianę preselekcji a potem
    > odmówił odebrania przesyłki i podpisania umowy?

    Odmówić to mógł tylko podpisania preselekcji. Nie można odmówić
    podpisania umowy, ponieważ nikt nie prosi o podpis - jest zawierana ustnie.

    Jak odbiorca nie podpisze zlecenia preselekcji, to nie zostanie
    klientem tele2 - zostanie to uznane za rezygnację z umowy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 25. Data: 2006-09-13 07:26:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Odmówić to mógł tylko podpisania preselekcji. Nie można odmówić
    > podpisania umowy, ponieważ nikt nie prosi o podpis - jest zawierana ustnie.

    W tym przypadku niezgodnie z PT, nakładającym wymóg zawarcia umowy pisemnej.

    M.

  • 26. Data: 2006-09-13 07:49:46
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > W tym przypadku niezgodnie z PT, nakładającym wymóg zawarcia umowy
    > pisemnej.

    Pewnie masz na myśli art. 56 PT. Pytałem się pracownika tele2, czy
    umowa ustna jest zgodna z prawem. Otrzymałem odpowiedź: nasz prawnik
    twierdzi że tak.

    Jeśli jednak nie - to nie dzieje się nic złego klientowi. Ot, co
    bardziej świadomi, mogą legalnie przestać płacić rachunki :-)

    Dziwne jest natomiast, że brak formy pisemnej, pomimo takiego
    obowiązku, nie wypłynął w "uwadze". Skoro faktycznie jest coś
    niezgodnego z prawem, to czemu o tym nie mówić, zamiast bełkotać, że
    "klient będzie płacił podwójnie: abonament do TP i do tele2 za rozmowy".

    L.

  • 27. Data: 2006-09-13 09:17:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Pewnie masz na myśli art. 56 PT. Pytałem się pracownika tele2, czy
    > umowa ustna jest zgodna z prawem. Otrzymałem odpowiedź: nasz prawnik
    > twierdzi że tak.

    Gdybym ja miał pisać, ile razy otrzymywałem taką odpowiedź, która nie
    ostała się po pierwszej, góra drugiej interwencji, pewnie prądu by mi
    zabrakło ;-)

    Tu mogą się powoływac na ust.5 mówiacy o "wybraniu numeru dostępu do
    sieci dostawcy usług" ale jeżeli klient łączy się wyłączenie przez
    preselekcję, to i tu czarno widzę.

    > Jeśli jednak nie - to nie dzieje się nic złego klientowi. Ot, co
    > bardziej świadomi, mogą legalnie przestać płacić rachunki :-)

    Ktoś tu podawał, że orzecznictwo w sprawach o zapłatę ostatnio lekko
    zboczyło z kursu. Niemniej nie znam szczegółów, ale generalnie "nowy"
    dostawca może próbowac pobierać taką samą opłątę co "stary" - sprawa
    związana z tepsą i cudownym znikaniem preseleckji (nomen omen też Tele2 :-)

> [...]
    > niezgodnego z prawem, to czemu o tym nie mówić, zamiast bełkotać, że
    > "klient będzie płacił podwójnie: abonament do TP i do tele2 za rozmowy".

    Bo "dziennikarze" Uwagi robią programy sensacyjne, a nie zgodne z
    rzeczywistością.

    M.

  • 28. Data: 2006-09-13 13:03:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Gdybym ja miał pisać, ile razy otrzymywałem taką odpowiedź, która nie
    > ostała się po pierwszej, góra drugiej interwencji, pewnie prądu by mi
    > zabrakło ;-)

    Prawnik TESCO też rzekomo twierdził, że mogą zakazywać robienia zdjęć ;->

  • 29. Data: 2006-09-13 21:05:11
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Alek napisał(a):

    > Niby jak to możliwe? Co się przedawnia skoro długu nie ma?

    Data jego powstania chociaz ostatnia sporna faktura jest z przed roku
    wiec moze nie taki przeterminowany :) A i tak jest nieistniejacy bo mam
    dowod, ze zostal oplacony - po prostu firma znana z balaganu we
    wszystkim czego sie dotknie zrobila cesje nieistniejacego dlugu :}

  • 30. Data: 2006-09-14 17:52:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Juzek Kocimientka" <k...@i...pl> napisał

> [...]
    > dowod, ze zostal oplacony - po prostu firma znana z balaganu we
    > wszystkim czego sie dotknie zrobila cesje nieistniejacego dlugu :}

    Skoro zobowiązanie zostało spłacone to długu nie ma. Nie ma się co
    przedawnić i nie ma czego scedować.