  • 121. Data: 2004-06-12 19:47:27
    Temat: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

    > No i najwyższy czas, aby ci po raz kolejny wynieśli komputery do depozytu.

    w takim razie drogi poilkj odpowiedz na jeszcze jedno moje pytanie
    jakie prawa ma BSA? (tylko prosze o konrektne przepisy - najlepiej je
    zacytuj)
    i nie doszukuj sie w tym pytaniu kolejnej proby oszukiwania kogokolwiek
    chcialbym tylko wiedziec, bo jesli nie maja prawa wejsc do mojego lokalu
    to gdybym nawet mial wszystko legalne (nawet raz naklejona nalepke)
    to chocby z przekory ich nie wpuszcze

    jesli nie znasz odpowiedzi to prosze o to innego grupowicza

    dziekuje i pozdrawiam
    Daniel H.

  • 122. Data: 2004-06-12 19:49:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Falkenstein napisał:
    > a przepraszam za co zapłacił? Miał do wyboru wersję BOX i o połowę
    > tańszą a za to obwarowaną ograniczeniami wersję OEM. Jeżeli wybrał OEM

    Ale powiedz mi ile jeszcze razy będziesz rżnął głupa?
    Toć Ci już tyle razy tłumaczono, że twórca nie może nakładać takich ograniczeń,
    co dobitnie przyznał np. niemiecki sąd i o czym pośrednio świadczy wyrok
    polskiego sądu w sprawie podatkowej ?

    Ustawa nadaje konkretne prawa klientowi i M$ nie może tych praw łamać.

    >Instalując OEM zobowiązał się do przestrzegania warunków tzw. licencji OEM
    >(tak, wiem to nie jest licencja w rozumieniu prawa autorskiego).
    > Kliknął "akceptuję warunki umowy".. A umów należy dotrzymywać.

    Do niczego się nie zobowiązał, a *SPRZECZNYCH* z prawem warunków umów nie tylko
    nie trzeba dotrzymywać, ale wręcz należy ich NIEDOTRZYMYWAĆ bo są nieważne o ile
    nawet nie są przestępstwem.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 123. Data: 2004-06-12 20:09:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik poilkj napisał:
    > No i najwyższy czas, aby ci po raz kolejny wynieśli komputery do depozytu.

    Ale po co ta głodna gadka skoro nigdy mi nie wynieśli?

    ubawiony
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 124. Data: 2004-06-12 20:10:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Daniel H. napisał:
    > w takim razie drogi poilkj odpowiedz na jeszcze jedno moje pytanie
    > jakie prawa ma BSA? (tylko prosze o konrektne przepisy - najlepiej je

    Nie mają żadnych praw. No takie same jak sąsiad z naprzeciwka :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 125. Data: 2004-06-12 20:18:21
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Sat, 12 Jun 2004 21:49:11 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

> [...]
    > ograniczeń,
    > co dobitnie przyznał np. niemiecki sąd i o czym pośrednio świadczy wyrok

    "pośrednio" to znaczy jak? Nijak! Wyrok NSA odnosił się *tylko i
    wyłącznie* do kwestii opodatkowania nośników. Stworzył interpretację na
    potrzeby prawa podatkowego - na potrzeby jednej konkretnej sytuacji. Czy
    potrafisz wskazać jakiegokolwiek *prawnika*, który popiera twoją
    interpretację tego wyroku? Czy potrafisz wskazać na jakikolwiek wyrok sądu
    polskiego wskazujący *wprost* że umowa licencyjna OEM nie wiąże klienta?

    > Ustawa nadaje konkretne prawa klientowi i M$ nie może tych praw łamać.

    > Do niczego się nie zobowiązał,

    Kliknął "tak" bo chciał zainstalować program ale umowy nie akceptuje, bo
    jej postanowienia mu nie odpowiadają.
    Powiedział "tak", bo chciał przelecieć tę panienkę, ale nie chce się z nią
    ożenić bo postanowienia KRO odnośnie małżeństwa mu nie odpowiadaja.

    a *SPRZECZNYCH* z prawem warunków umów
    > nie tylko
    > nie trzeba dotrzymywać, ale wręcz należy ich NIEDOTRZYMYWAĆ bo są
    > nieważne o ile nawet nie są przestępstwem.

    O kurcze, nowa interpretacja. Potrafisz wskazać w jakiejż to publikacji
    naukowej z dziedziny prawa wyczytałeś tę myśl? Chętnie się z nią zapoznam,
    bo jak dotad uczono mnie trochę inaczej. A mianowicie tak, że
    postanowienia umowy sprzeczne z ustawą są nieważne tylko wówczas, gdy
    ustawa tak stanowi. Np niewżne jest umowne skracanie okresu przedawnienia,
    nieważne są postanowienia umowy o pracę mniej korzystne niż te wynikające
    z KP i parę innych. Ustawa o prawie autorskim także zawiera kilka takich
    postanowień. Ale żadno z nich nie wyłącza możliwości sprzedaży programów
    OEM.

    A teraz tak na koniec. Wiesz czym skończy się walka o delegalizację OEM?
    Tym że wszystkie sprzedawane w Polsce programy będą wersjami BOX. Dwa razy
    droższymi. O to ci chodzi?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 126. Data: 2004-06-12 20:20:22
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Arek wrote:

> [...]
    > ograniczeń,
    > co dobitnie przyznał np. niemiecki sąd i o czym pośrednio świadczy wyrok

    Zdecydowanie mniej niż ty.
    Zresztą ty się już ośmieszyć nie możesz.
    Z ciebie leje większość.

> [...]
    > nie tylko
    > nie trzeba dotrzymywać, ale wręcz należy ich NIEDOTRZYMYWAĆ bo są
    > nieważne o ile nawet nie są przestępstwem.

    Najbardziej sprzeczny z prawem to ty jesteś.
    Kto cię wyprodukował nie mam pojęcia. Ale jesteś największym bugiem tego
    systemu.
    Przydał by się jakiś patch.

  • 127. Data: 2004-06-12 20:20:30
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Sat, 12 Jun 2004 22:10:41 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Nie mają żadnych praw. No takie same jak sąsiad z naprzeciwka :)

    a tu się wyjątkowo zgodzę, Nie mają nawet prawa brać udziału w
    przeszukaniu, bo są osobami prywatnymi. Prokurator może im natomiast
    zlecic sporządzenie opinii w sprawie legalności oprogramowania.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 128. Data: 2004-06-12 20:23:33
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Daniel H. wrote:

> [...]
    > to chocby z przekory ich nie wpuszcze
    >
    > jesli nie znasz odpowiedzi to prosze o to innego grupowicza

    Sami w sobie nie mogą nic. I zapewne sami też nie przyjdą.
    Policja może ci wejśc i zwinąć komputery.
    Co do tego czy policji mogą towarzyszyć osoby nie będące policjantami to
    się nie wypowiadam, bo to mnie akurat nigdy do niczego nie było potrzebne.
    Nie ci odpowie ktoś kto w tym siedzi.

  • 129. Data: 2004-06-12 20:43:36
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

[...]

    z tego co mowisz (podkreslam ze nie jestem prawnikiem)
    jesli w jakies umowie zawre rzecz idiotyczna (sprzeczna z ustawa, ale ustawa
    tak nie stanowi)
    to jak ktos podpisze te umowe to jest ona wiazaca?
    dobrze mysle?

    A teraz tak na koniec. Wiesz czym skończy się walka o delegalizację OEM?
    Tym że wszystkie sprzedawane w Polsce programy będą wersjami BOX. Dwa razy
    droższymi. O to ci chodzi?

    to dlaczego MS nie ustali sobie ceny na poziomie np 2000 wersja oem i 3000zl
    wersja box?
    dlatego, ze nikt wtedy tego nie kupi
    gdyby zapadl wyrok ze wersja oem jest nielegalna
    MS obnizy ceny do 500zl (bo 1200 jest dla wiekszosci duzo za wysoka)
    a gdyby w ogole obnizyl do 100zl to zamiast 80% wersji pirackich byloby 80%
    wersji legalnych
    i pewnie lepiej by na tym wyszli
    wiec mam nadzieje, ze w koncu znajdzie sie ktos kto ich pozwie i wygra
    a jeszcze lepiej jak MS przestanie byc monopolista, wtedy sytuacja na rynku
    OS
    bedzie w koncu normalna

  • 130. Data: 2004-06-12 21:05:55
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

> [...]
    > Co do tego czy policji mogą towarzyszyć osoby nie będące policjantami to
    > się nie wypowiadam, bo to mnie akurat nigdy do niczego nie było

    a kiedy moze wejsc policja? (wiem, ze moga bez nakazu)
    ale czy moga wejsc kiedy maja swoje widzimisie?
    czy tez musza miec uzasadnione podejrzenie popelnienia przestepstwa?
    i czy posiadanie komputera lub tez internetu jest takim uzasadnionym
    podejrzeniem?

    i inna sprawa, bede prowadzil dzialalnosc na zewnatrz (w namiocie na
    chodniku)
    w srodku notebook i drukarka
    czy BSA moze mnie wtedy sprawdzic?
    i czy musze miec ze soba dokumenty stwierdzajace legalnosc oprogramowania?
    (jakie i czy moga byc kserokopie)

    sorry, ze tyle pytan, ale dzis mam wene i chce to wszystko wiedziec