    From: "Daniel H." <h...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Date: Sat, 12 Jun 2004 22:43:36 +0200
    <caaljr$gav$1@atlantis.news.tpi.pl> <caamaq$e0p$1@inews.gazeta.pl>
    <cabu42$db$1@news2.ipartners.pl> <caceba$a1d$2@inews.gazeta.pl>
    <cacpii$enc$1@nemesis.news.tpi.pl> <cacrjd$ej$1@inews.gazeta.pl>
    <cad1oo$9ev$1@nemesis.news.tpi.pl> <cad2li$rbs$1@inews.gazeta.pl>
    <cad3iq$fss$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@a...biaman.net>
    <cad5cc$l50$1@nemesis.news.tpi.pl> <cad5gq$8cb$3@inews.gazeta.pl>
    <cad6dq$o1h$1@nemesis.news.tpi.pl> <cad6pr$eof$1@inews.gazeta.pl>
    <cad7gu$5f3$1@atlantis.news.tpi.pl> <cad8d6$kae$2@inews.gazeta.pl>
    <cadair$52s$1@nemesis.news.tpi.pl> <cadbm3$5hr$1@inews.gazeta.pl>
    <caenr9$nv0$1@atlantis.news.tpi.pl> <caevrv$iqb$1@inews.gazeta.pl>
    <caf0d8$pq4$1@atlantis.news.tpi.pl> <caf942$mbb$3@inews.gazeta.pl>
    <caf98l$jup$1@news.onet.pl> <opr9hodeic73akwt@localhost>
    <cafn1e$ld2$1@news.onet.pl> <opr9hz0vbo73akwt@localhost>

    O kurcze, nowa interpretacja. Potrafisz wskazać w jakiejż to publikacji
    naukowej z dziedziny prawa wyczytałeś tę myśl? Chętnie się z nią zapoznam,
    bo jak dotad uczono mnie trochę inaczej. A mianowicie tak, że
    postanowienia umowy sprzeczne z ustawą są nieważne tylko wówczas, gdy
    ustawa tak stanowi. Np niewżne jest umowne skracanie okresu przedawnienia,
    nieważne są postanowienia umowy o pracę mniej korzystne niż te wynikające
    z KP i parę innych. Ustawa o prawie autorskim także zawiera kilka takich
    postanowień. Ale żadno z nich nie wyłącza możliwości sprzedaży programów
    OEM.

    z tego co mowisz (podkreslam ze nie jestem prawnikiem)
    jesli w jakies umowie zawre rzecz idiotyczna (sprzeczna z ustawa, ale ustawa
    tak nie stanowi)
    to jak ktos podpisze te umowe to jest ona wiazaca?
    dobrze mysle?

    A teraz tak na koniec. Wiesz czym skończy się walka o delegalizację OEM?
    Tym że wszystkie sprzedawane w Polsce programy będą wersjami BOX. Dwa razy
    droższymi. O to ci chodzi?

    to dlaczego MS nie ustali sobie ceny na poziomie np 2000 wersja oem i 3000zl
    wersja box?
    dlatego, ze nikt wtedy tego nie kupi
    gdyby zapadl wyrok ze wersja oem jest nielegalna
    MS obnizy ceny do 500zl (bo 1200 jest dla wiekszosci duzo za wysoka)
    a gdyby w ogole obnizyl do 100zl to zamiast 80% wersji pirackich byloby 80%
    wersji legalnych
    i pewnie lepiej by na tym wyszli
    wiec mam nadzieje, ze w koncu znajdzie sie ktos kto ich pozwie i wygra
    a jeszcze lepiej jak MS przestanie byc monopolista, wtedy sytuacja na rynku
    OS
    bedzie w koncu normalna