  • 131. Data: 2004-06-12 22:39:57
    Temat: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Daniel H. wrote:

    > to dlaczego MS nie ustali sobie ceny na poziomie np 2000 wersja oem i 3000zl
    > wersja box?
    zapytaj MS.
    Cenę ustala się na takim poziomie aby zapewnić sobie maksimum zysków.

    > wiec mam nadzieje, ze w koncu znajdzie sie ktos kto ich pozwie i wygra

    buzdygan się nazywa.
    tylko nawet nie chce powiedzieć, do jakiego sądu wysłał pozew.
    zdaje się, że do żadnego i na przechwałkach się skończyło.

  • 132. Data: 2004-06-12 22:45:46
    Od: "Radek" <r...@l...plniespamuj>

    > Doradzam, żeby co? Łamali prawo!?!? A żeś przesadził!
    >
    > Ponawiam swoje pytanie - ujawniasz się i podaję Cię do sądu, czy też
    > pozostajesz anonimem, który nie postawi na swoje zdanie nawet
    > złamanego
    > grosza?

    a ja ponawiam swoje zdanie : Twoje jeszcze wieksze straty jak radzisz
    ludziom, zeby lamali
    prawo i pozosajesz bezkarny, wiec ja tez nie poczuwam sie do winy,
    nie rozumiesz ???

    legalny.pl

  • 133. Data: 2004-06-12 23:00:44
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

    > zapytaj MS.
    > Cenę ustala się na takim poziomie aby zapewnić sobie maksimum zysków.
    no masz racje, czyli pewnie kolo 90% to przychody z licencji oem za 500zl
    (typowy klient zwraca uwage na cene a nie na warunki licencji)
    wiec gdyby sie okazalo, ze licencje sa nielegalne zapewne MS cene systemu by
    ustalilo na 500zl
    (w tym przypadku juz pelna wersja box)

    > buzdygan się nazywa.
    > tylko nawet nie chce powiedzieć, do jakiego sądu wysłał pozew.
    > zdaje się, że do żadnego i na przechwałkach się skończyło.

    dla mnie obojetnie kto, buzdygan, jan kowalski czy andrzej lepper
    ja chcialbym, aby na kupno legalnego oprogramowania pracowalo sie 1, 2 dni
    (jak jest na zachodzie)
    a nie pol miesiaca (pozniej sie dziwia ze w polsce takie piractwo)

  • 134. Data: 2004-06-12 23:11:10
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Daniel H. wrote:

    > 3000zl

    > no masz racje, czyli pewnie kolo 90% to przychody z licencji oem za 500zl
    > (typowy klient zwraca uwage na cene a nie na warunki licencji)
    typowy klient zwraca uwagę, czy to co kupuje nadaje się do użycia w jego
    przypadku
    kupowanie czegoś co się nie nadaje a potem narzekanie to nie jest typowy
    klient

    > wiec gdyby sie okazalo, ze licencje sa nielegalne zapewne MS cene systemu by
    > ustalilo na 500zl
    > (w tym przypadku juz pelna wersja box)
    ja sądzę, że zlikwidowałby wersję OEM i nie zmienił ceny.

> [...]
    > (jak jest na zachodzie)
    > a nie pol miesiaca (pozniej sie dziwia ze w polsce takie piractwo)

    hmm, 300 dolarów za XP Prof BOX * 20 dni = = 6000 dolarów po
    odliczeniu miesięcznych kosztów życia.
    No to daleko byś musiał na ten zachód wyjeżdżać, żeby ci tyle zostawało
    w miesiącu na czysto.
    Za dużo się telewizji naoglądałeś. Wróć na ziemię.

  • 135. Data: 2004-06-12 23:20:59
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <cag2if$1c8$1@inews.gazeta.pl> poilkj napisał(a):

> [...]
    > w miesiącu na czysto.
    > Za dużo się telewizji naoglądałeś. Wróć na ziemię.

    Pod określeniem 'pracować na coś X dni' rozumie się raczej zarobki na
    czysto, bez uwzględniania wydatków, przynajmniej tak ugruntowało się
    to w prasie.

    6000 * 12 = $72k. Mój brat jest na dalekim zachodzie kierowcą ciężarówki
    i jeśli dużo jeździ, to tyle zarobi. Ale już powiedzmy w dwa dni to
    przeciętny człowiek tam na tego XP zarobi bez problemu.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 136. Data: 2004-06-12 23:30:19
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

    > typowy klient zwraca uwagę, czy to co kupuje nadaje się do użycia w jego
    > przypadku
    > kupowanie czegoś co się nie nadaje a potem narzekanie to nie jest typowy
    > klient

    jasne, typowy, przecietny polak moze wydac miesieczna pensje na wersje box
    a co tam, jesc nie trzeba
    typowy polak uzywa wersji typ PIRAT, bo go w ogole nie stac na system!
    otworz oczy, czy moze nalezysz do elit? i daleko Ci do problemow innych?

    > ja sądzę, że zlikwidowałby wersję OEM i nie zmienił ceny.

    widze ze tez marketing i ekonomia nie jest Ci obca
    bo etyke, prawo masz w malym palcu

> [...]
    > w miesiącu na czysto.
    > Za dużo się telewizji naoglądałeś. Wróć na ziemię.

    no wzorowalem sie na swoim przykladzie
    pewnie w porownaniu do Ciebie to nic (bo zjezdziles pol swiata)
    ale pracowalem dosc dlugo w holandii
    i ja niestety zarabialem jedyne 70euro/dziennie, lecz znalem polakow
    zarabiajacych 120E/dzien
    wiec ok musieli pracowac 3 dni na windowsa
    znow masz racje holendrzy, niemcy ... tak samo jak polacy musza zrobic duzo
    wyrzeczen aby stac sie legalnym uzytkownikiem OS
    i nie zostac oszustem, zlodziejem itd

  • 137. Data: 2004-06-12 23:58:21
    Od: poreba <d...@p...com>

    poilkj <u...@d...invalid> niebacznie popelnil

    > Chcesz używać nielegelnie, to siedź cicho i nie trąb na grupach.
    > A jak się pytasz, czy będzie legalnie, to odpowiadam, ci, że
    > nie.
    Jeśli "nielegalny" to niezgodny z prawem,
    to czy mógłbyś podać przepis który zostanie złamany?

    --
    pozdro
    poreba

  • 138. Data: 2004-06-13 00:22:14
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Daniel H. wrote:

    > i ja niestety zarabialem jedyne 70euro/dziennie, lecz znalem polakow
    > zarabiajacych 120E/dzien
    > wiec ok musieli pracowac 3 dni na windowsa

    a ile z tego wydawali na mieszkanie, ubezpieczenie, jedzenie i ile im z
    tego zostawało na czysto.
    Przelicz to na dni i wyjdzie ci trochę więcej niż 1 - 2 dni.
    Ja nie mówię, że w Polsce jest dobrobyt.
    Idź na giełdę, kup pirata zaoszczędzisz 700 zł, ale nie pytaj się
    wówczas na grupie, czy możesz go używać legalnie.

  • 139. Data: 2004-06-13 00:23:39
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > i jeśli dużo jeździ, to tyle zarobi. Ale już powiedzmy w dwa dni to
    > przeciętny człowiek tam na tego XP zarobi bez problemu.

    Zapytaj się brata ile godzin w miesiącu pracuje i jakie są koszty życia.
    Wiesz w dwa dni przeciętny człowiek to tyle zarobi, ale z tych dwóch dni
    1.5 musi oddać, a pół mu zostaje.

  • 140. Data: 2004-06-13 00:50:55
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <cag6qb$84n$2@inews.gazeta.pl> poilkj napisał(a):

    > Zapytaj się brata ile godzin w miesiącu pracuje i jakie są koszty życia.
    > Wiesz w dwa dni przeciętny człowiek to tyle zarobi, ale z tych dwóch dni
    > 1.5 musi oddać, a pół mu zostaje.

    Oczywiście, ale to Zupełnie Inna Sprawa i nie wiem, czemu z nią
    wyjechałeś. ;) Jeśli już o tym, to zauważ, że w Polsce 24k zł
    miesięcznie (bo tyle to jest mniej-więcej w przeliczeniu) zarobi tylko
    ten, któremu w życiu się ułożyło zdecydowanie ponadprzeciętnie - ma
    wyjątkowe umiejętności, wyszedł mu biznes itp. To na ogół oczywiście
    jest okupione ciężką pracą, nie przeczę, ale ta praca to nie jest warunek
    wystarczający. A tam takie zarobki leżą w możliwościach przeciętnego
    człowieka, byle tylko chciał dużo zasuwać. W Polsce jeśli masz tylko chęć do
    pracy i nic poza tym, to zarobisz piątą albo dziesiątą część tej kasy. :)
    Zresztą Tobie tego chyba nie trzeba tłumaczyć, bo o ile pamiętam sam
    nadajesz z zagranicy ;)
    --
    Samotnik