  • 1. Data: 2004-07-28 20:42:10
    Temat: Zakup przez Allegro
    Od: d...@w...pl

    Witam,

    temat pewnie juz wiele razy poruszany na grupie. Sprawa przedstawia sie
    nastepujaco. Kupilem przez allegro procesor Athlon 2000+ (osoba ta handluje na
    allegro i ma juz ponad 2000 pozytywow). Procesor do mnie dotarl bez
    najmniejszych fizycznych uszkodzen. Wkladam do kompa - nie dziala. Wkladam do
    innego kompa by sie upewnic - tez nie dziala. Jestem informatykiem wiec do
    laikow nie nalezy i procesor zalozyc potrafie. KOles dal mi jeszcze na papierze
    gwarancje na miesiac - podpisana, sa spisane numery z procka. No wiec dzwonie
    do niego i mowi ze nie dziala i ze mu odslylam. On wiec mi na to ze go przed
    wyslaniem sprawdzil i ze dzialal na bank i ze pewnie JA SPALILEM. MOwie mu ze
    to nie mozliwe zreszta na procku sladow spalenia zadnych nie ma. Jutro wysylam
    mu tego procka zobaczmymy co powiem.
    Mam wiec pytanie do ludzi ktorzy znaja sie na prawie:
    -dal gwarancje wiec jezeli nie ma mechanicznych uszkodzen musi mi wymienic??
    -co jesli powie ze u niego dzialal a ze teraz nie dziala to juz nie jego wina
    - jakie mam prawa w tym momencie? czy jestem skazany na jego laskawosc, moze mi
    wymieni

    W koncu to nie jest sklep. Tylko osoba prywatna. Jednak gwarancje mi dal i jest
    podpisana

  • 2. Data: 2004-07-28 21:05:47
    Temat: Re: Zakup przez Allegro
    Od: Wiktor <w...@l...WYTNIJ.com>

    Dnia 28 Jul 2004 22:42:10 +0200, d...@w...pl napisał(a):
    > nastepujaco. Kupilem przez allegro procesor Athlon 2000+ (osoba ta handluje na
    > allegro i ma juz ponad 2000 pozytywow). Procesor do mnie dotarl bez

    Argument za sprzedawcą, ale w sumie to nawet taki może się pokusić na te
    kilkaset zł.

    > -dal gwarancje wiec jezeli nie ma mechanicznych uszkodzen musi mi wymienic??
    To nie gwarancja, tylko niezgodność z umową. Nie ta z ustawy o sprzedaży
    konsumenckiej, tylko "normalna" niezgodność z zawartą umową
    kupna-sprzedaży.

    > -co jesli powie ze u niego dzialal a ze teraz nie dziala to juz nie jego wina
    Ciężka sprawa.
    > - jakie mam prawa w tym momencie? czy jestem skazany na jego laskawosc, moze mi
    > wymieni
    Etap pierwszy - stanowczo aczkolwiek grzecznie nalegasz na wymianę/zwrot
    kasy. Etap drugi - stanowczo aczkolwiek grzecznie informujesz, że
    będziesz walczył w sądzie. Etap trzeci - zgłaszasz sprawę do sądu
    __LUB__ przełykasz stratę pieniędzy. Metod "siłowych" (grożenie,
    straszenie, wyzywanie itd) nie polecam, bo później może to zostać
    wykorzystane przeciwko Tobie.

    > W koncu to nie jest sklep. Tylko osoba prywatna. Jednak gwarancje mi dal i jest
    W tym przypadku to nawet nie potrzebujesz gwarancji. Sprzedał Ci sprawny
    procesor a dostarczył uszkodzony.

    --
    Wiktor

  • 3. Data: 2004-07-28 22:22:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mam wiec pytanie do ludzi ktorzy znaja sie na prawie:
    > -dal gwarancje wiec jezeli nie ma mechanicznych uszkodzen musi mi
    wymienic??

    A jak on spali? 230 V i po sprawie.

    > -co jesli powie ze u niego dzialal a ze teraz nie dziala to juz nie jego
    wina

    Zostaje sąd.

    > - jakie mam prawa w tym momencie? czy jestem skazany na jego laskawosc,
    moze mi
    > wymieni

    Nie, ale jak nie będzie chciał, to może być ciężko.

    > W koncu to nie jest sklep. Tylko osoba prywatna. Jednak gwarancje mi dal i
    jest
    > podpisana

    To akurat najmniejsza sprawa. Problem polega na udowodnieniu, że nie
    przyszedł sprawny.

  • 4. Data: 2004-07-29 09:06:24
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > To akurat najmniejsza sprawa. Problem polega na udowodnieniu, że nie
    > przyszedł sprawny.

    a nie ze sprawny wyszedl ?

    P.

  • 5. Data: 2004-07-29 10:36:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

    > a nie ze sprawny wyszedl ?

    Niby tak (art. 544 kc), ale skoro paczka przyszła nienaruszona, to wychodzi
    na jedno. Nie mam pomysłu jak zniszczyć procesor nie rozpakowując paczki.

  • 6. Data: 2004-07-29 10:59:02
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:ceak8t$opc$2@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > na jedno. Nie mam pomysłu jak zniszczyć procesor nie rozpakowując paczki.

    Może wystarczyłoby nasłać burzę, aby przywaliła piorunem
    tuż obok magazynu, w którym ta paczka z procesorem leżała,
    oczekując załadowania do pociągu...?

    Maciek

  • 7. Data: 2004-07-29 11:16:28
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Niby tak (art. 544 kc), ale skoro paczka przyszła nienaruszona, to
    wychodzi
    > na jedno. Nie mam pomysłu jak zniszczyć procesor nie rozpakowując paczki.

    do paczki mozna wszystko wsadzic. Takze zepsuty procesor i powiedziec
    ze jest sprawny.

    P.

  • 8. Data: 2004-07-29 20:19:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > do paczki mozna wszystko wsadzic. Takze zepsuty procesor i powiedziec
    > ze jest sprawny.

    Moim zdaniem troszkę nie na temat. Oczywiście, zamiast procesora można
    wysłać cegłę nawet. Nie w tym rzecz. Rzecz w tym, że procesor można zepsuć
    tylko po jego wyjęciu. Stąd mój broniony wniosek, że jak włożyli dobry, to w
    nieuszkodzonej pacce powinien dojść dobry, a jak był zepsuty, to raczej się
    nie naprawił sam.

  • 9. Data: 2004-07-29 22:44:18
    Od: "tch" <t...@w...pl>

> [...]
    ze
    > to nie mozliwe zreszta na procku sladow spalenia zadnych nie ma.

    może nie na temat
    ale wtrącę swoją uwagę
    że bardzo łatwo uszkodzić procesor przy montażu
    nie bedę się rozwodził w jaki sposób bo jest ich wiele
    zastanawia mnie jedno zdanie
    /zresztą na procku śladów spalenia nie ma/
    wiesz procesor to nie żelazko że widać uszkodzenie gołym okiem
    ale w tej sytuacji poddaję w wątpliwość twoją wiedzę na temat
    sprzętu.
    może i jesteś informatykiem nie wnikam w to
    ale o sprzęcie i o zasadach panujących
    przy montażu tegoż nie masz zielonego pojęcia.
    wniosek prawdopodobnie sam żeś uwalił proca tylko nawet nie wiesz kiedy i
    jak.

    przy okazji
    jakich śladów spalenia szukałeś na procesorze? :)))))
    dymu sadzy dziury w jądrze? bo w końcu czegoś szukałeś
    powtarzam proc to nie żelazko gdze można organoleptycznie
    sprawdzić element po elemencie.

    szczerze ubawiony

  • 10. Data: 2004-07-30 08:12:43
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Moim zdaniem troszkę nie na temat. Oczywiście, zamiast procesora można
    > wysłać cegłę nawet. Nie w tym rzecz. Rzecz w tym, że procesor można zepsuć
    > tylko po jego wyjęciu. >

    tak tak, ale jezeli doszlo by do rozprawy, to wysylajacy musi chyba
    udowodnic ze ten procesor dzialal gdy go wsadzil,
    bo w ten sposob mozna praktycznie wszystko sprzedawac.

    >Stąd mój broniony wniosek, że jak włożyli dobry, to w
    > nieuszkodzonej pacce powinien dojść dobry, a jak był zepsuty, to raczej
    się
    > nie naprawił sam.

    ano chyba ze tak.

    ale... Sprzedajacy moze pozniej twierdzic ze osoba kupujaca uszkodzila go
    wkladajac do komputera

    P.