  • 1. Data: 2004-01-12 20:17:37
    Temat: Zakladanie organizacji...
    Od: "Milosz K. - piszac reposta usun NOSPAM z adresu e-mail" <m...@N...pl>

    Hej!

    Prowadzę stronę internetową o tematyce filmowej i chciałbym stworzyć na jej
    podstawie klub zrzeszający miłośników polskich komedii. Jak wyglądają
    formalności przy zakładaniu takiej organizacji i jej rejestracją w sądzie?
    Wiem
    że musi być statut. Jak ma wyglądać i co się ma w nim znaleźć? Czy w
    przypadku takiej organizacji jest dozwolona jakaś mała komercja (np.:
    sprzedaż kubków, koszulek i innych gadżetów). Jak to wygląda od strony
    podatkowej i jaki typ organizacji byłby w moim przypadku najlepszy?
    Generalnie chodzi mi o zrzeszenie ludzi o ciekawych zainteresowaniach (coś a
    la specjalistyczny DKF) i może jakiś drobny geszefcik na pokrycie
    kosztów (klubowe kubki, koszulki, etc.). Z góry dzięki za wszelkie rady!

    pozdrawiam
    Miłosz -
    mavereq(at)wp.pl

    --
    Klub Miłośników Polskich Komedii im. Stanisława Barei
    http://www.komedie.film.pl

  • 2. Data: 2004-01-12 21:13:04
    Temat: Re: Zakladanie organizacji...
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Milosz K. - piszac reposta usun NOSPAM z adresu e-mail wyskrobał(a):
> [...]
    > (coś a la specjalistyczny DKF) i może jakiś drobny geszefcik na pokrycie
    > kosztów (klubowe kubki, koszulki, etc.). Z góry dzięki za wszelkie rady!

    Przeczytaj sobie ustawę prawo o stowarzyszeniach z 07.04.1989. Nie jest
    specjalnie długa ani skomplikowana i odpowie na Twoje pytania. Do
    znalezienia w wyszukiwarce aktów na stronie Sejmu albo gdzieś indziej
    (Google).

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-01-13 18:55:53
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>

    Użytkownik "Milosz K. - piszac reposta usun NOSPAM z adresu e-mail"
    <m...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podstawie klub zrzeszający miłośników polskich komedii. Jak wyglądają
    > formalności przy zakładaniu takiej organizacji i jej rejestracją w sądzie?

    Proponuję działać bez rejestracji. To tylko zbedna biurokracja pochłaniająca
    czas.
    Ewentualne obroty niech kolejno każdy członek bbierze na siebie lub załóż
    dziłalnośc gospodarczą jednoosobowo, jeśli już tak bardzo jest to Tobie
    potrzebne...

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018