  • 1. Data: 2004-01-12 17:02:11
    Temat: Przyznanie sie do winy - sprawa karna
    Od: a...@o...pl

    Witam,

    Czy w momencie kiedy rozpoczyna sie sprawa karna o zagranienie mienia (meble) i
    oskarzony na poczatku przyznaje sie do winy oraz zapewnia ze meble zostana
    zwrocone moze liczyc na lagodniejszy osad lub nawet umorzenie sprawy?

    dziekuje za odpowiedz
    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2004-01-12 18:02:52
    Temat: Re: Przyznanie sie do winy - sprawa karna
    Od: R||<n...@p...fm>

    Oby nie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-01-12 18:34:12
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    12 Jan 2004 18:02:11 +0100, na pl.soc.prawo, a...@o...pl
    napisał(a):

> [...]
    > oskarzony na poczatku przyznaje sie do winy oraz zapewnia ze meble zostana
    > zwrocone moze liczyc na lagodniejszy osad lub nawet umorzenie sprawy?

    Można skorzystać z art. 335 KK :
    Art. 335 § 1. Prokurator może, za zgodą oskarżonego, dołączyć do aktu
    oskarżenia wniosek o skazanie oskarżonego za zarzucany mu występek
    zagrożony karą nie przekraczającą 5 lat pozbawienia wolności, bez
    przeprowadzenia rozprawy i wymierzenie mu kary z zastosowaniem
    nadzwyczajnego jej złagodzenia, orzeczenie środka karnego wymienionego w
    art. 39 pkt 1--3, 5--8 Kodeksu karnego, odstąpienie od wymierzenia kary lub
    warunkowe zawieszenie wykonania kary -- jeżeli okoliczności popełnienia
    przestępstwa nie budzą wątpliwości, a postawa oskarżonego wskazuje, że cele
    postępowania zostaną osiągnięte mimo nieprzeprowadzenia rozprawy.

    O takiej możliwości oskarżony/podejrzany powinien być powiadomiony przez
    prokuratora lub prowadzącego dochodzenie

    Mieczysław

  • 4. Data: 2004-01-12 23:26:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    jeśli byś te meble oddała, to pewnie tak. Ale takie zapewnienia nie mające
    pokrycia, to ...

  • 5. Data: 2004-01-13 06:55:37
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    oskarzony moze poddac sie karze ....napewno wtedy wywalczy duzo mniej
    ew. polecam przeczytac dyrektywy wymiaru kary ... art. 53 i n kk w
    szczegolnosci 53§2

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 6. Data: 2004-01-13 08:58:25
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik a...@o...pl napisał:

> [...]
    > oskarzony na poczatku przyznaje sie do winy oraz zapewnia ze meble zostana
    > zwrocone moze liczyc na lagodniejszy osad lub nawet umorzenie sprawy?

    Napisz może na jakim etapie jest sprawa.

    ZTCW działa w praktyce:
    - wniosek o poddanie sie karze (o którym pisano wczesniej) +
    oświadczenie o naprawieniu szkody (lub idealnie naprawienie szkody =
    zwrot mebli) + szerokie uzasadnienie, dlaczego taka kara a nie inna itd itd.

    Cięzko napisać coś więcej nei znając szczegółów sprawy.

    pozdrawiam

    marcin

  • 7. Data: 2004-01-13 16:58:05
    Od: a...@o...pl

    > Napisz może na jakim etapie jest sprawa.

    Pierwsza sprawa dopiero ma sie odbyc.
    Dokladnych szczegolow nie znam, poniewaz jestem tylko swiadkiem w tej sprawie.

    Pozdrawiam
    Agnieszka