  • 1. Data: 2004-01-12 19:43:59
    Temat: Jak to jest z tą ulgą remontową ?
    Od: "Tukan" <t...@g...cjb.net>

    Witam,

    Kupuję mieszkanie na rynku wtórnym. W zeszłą sobote podpisałem umowę
    przedwstępną, a umowa finalna ma być w terminie marzec - maj w zależności od
    tego kiedy obecny właściciel znajdzie sobie inne mieszkanie. W związku z
    zaistniałą sytuacją mam 2 pytania:

    1.
    Wiadomo, że aby skorzystać z likwidowanej ulgi remontowo-modernizacyjnej nie
    trzeba było rozpoczynać remontu w 2003 roku, można go rozpocząc w 2004,
    lub 2005 i koszty odliczyć od podatku. Jest jednak jedno ale. Słyszałem od
    kilku osób, że aby skorzystać z tej ulgi trzeba było być właścicielem
    mieszkania przynajmniej od końca 2003 roku. Zakupienie mieszkania w 2004
    roku nie upoważnia do odliczeń z tytułu ulgi remontowo modernizacyjnej.
    Czy to prawda ???

    2.
    Wiadomo, że VAT na materiały budowlane wzrasta od 01.05.2004 z 7 do 22%
    (chociaż podobno mogą wprowadzić wcześniej). Jak napisałem wyżej, umowę
    podpisuję w terminie miedzy marcem a majem.
    Od kiedy mogę zacząć kupować materiały, żebym mógł dokonać odliczenia od
    podatku z tytułu ulgi remontowo-modernizacyjnej ? W przepisach doczytałem
    się, że dopiero jak będe miał akt własności. Od paru osób słyszałem jednak,
    że jeśli przeprowadzę remont w 2004 roku to nieważne że materiały kupiłem
    zanim mieszkanie było moje. Ważne jest czy zostały kupione w tym samym roku
    w którym przeprowadzony został remont (roku podatkowym) - w tym przypadku
    2004.
    Jak to z tym jest ???

    Proszę o podpieranie odpowiedzi odpowiednimi paragrafami (w miare
    możliwości).
    Jeśli tu mi nie pomożecie to chyba niedługo dostanę świra, bo każdy mówi co
    innego.