  • 31. Data: 2017-05-26 20:13:50
    Temat: Re: Zakaz wjazdu rowerem
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w
    <news:og9pav$9s2$2@node2.news.atman.pl>:

    > Żadnego - jest niezgodny z załacznikiem.

    Nie kompromituj się -- jakim załącznikiem i konkretnie którym punktem tegoż?

    > NIe chce mi się. Twój argument - ty szukaj.

    Ja nie musze szukać, ja wiem, chcesz się dowiedzieć to możesz poszukac,
    ewentualnie zapytać -- odpowiem na pytanie -- w przeciwieństwie do ciebie.

    --
    'Tom N'

  • 32. Data: 2017-05-26 20:54:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-05-17 o 06:12, Przemysław Dębski pisze:

    > Zaraz, jak to nie może? Jest jakiś przepis który tego zabrania? W
    > szczególności, gdy sam postawił nielegalnie jakiś znak, też musi
    > zakładać, że jest on legalny i się do niego stosować?
    Przepis karny kodeksie wykroczeń mówi o niestosowaniu się do znaku
    drogowego, a nie do zasad organizacji ruchu.

  • 33. Data: 2017-05-26 21:01:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.05.2017 o 20:13, 007 pisze:

    > Nie kompromituj się -- jakim załącznikiem i konkretnie którym punktem tegoż?

    Ty się nie kompromituj - w załączniku jest jasno powiedziane jak ma
    wyglądać znak drogowy, jaki ma mieć kształt, wielkość, wysokość montażu.

    > Ja nie musze szukać, ja wiem,

    To się cieszymy.

    > chcesz się dowiedzieć to możesz poszukac,
    > ewentualnie zapytać -- odpowiem na pytanie -- w przeciwieństwie do ciebie.

    Pytałem - wiesz co znaczy ten znaczek "?"

    Dobra - EOT

  • 34. Data: 2017-05-26 21:11:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-05-17 o 14:03, rg pisze:

    > Były już wyroki sądowe -- oddalające wnioski policji o ukaranie z powodu
    > nielegalnego znaku.

    Wyroki sadowe są w sprawach i nie są w Polsce obowiązujące ogólnie.

    > Jeżeli ci ktokolwiek postawi znak "jazda z min. prędkością 150km/h" to będziesz
    > tak jechał przez wieś?

    Ja nie, bo znam treść rozporządzenia. Znak C-14 ,,prędkość minimalna"
    oznacza, że kierujący, przy zachowaniu ograniczeń prędkości
    wynikających z przepisów szczegółowych, jest obowiązany jechać z
    prędkością nie mniejszą niż określona na znaku liczbą kilometrów na
    godzinę, chyba że warunki ruchu lub jego bezpieczeństwo wymagają
    zmniejszenia prędkości. A zatem Tak postawiony znak po prostu nic nie
    zmienia i tyle. Nadal nie mozesz jechać szybciej, niż te 50 km/h.

  • 35. Data: 2017-05-27 06:30:19
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/26/2017 3:50 AM, Shrek wrote:

    > hm... Nie jest oczywiste. Przepis na który się znak powołuje:
    >
    > Art. 92. § 1. Kto nie stosuje się do znaku lub sygnału drogowego albo do
    > sygnału lub polecenia osoby uprawnionej do kierowania ruchem lub do
    > kontroli ruchu drogowego,podlega karze grzywny albo karze nagany.
    >
    > Shrek

    no zgadzam sie
    rownie dobrze mogliby tam umiescic paragraf o obowiazku posiadania
    dowodu osobistego.

    a teraz podstawowe pytanie. do jakiego znaku lub przepisu sie kierujacy
    nie zastosowal.

  • 36. Data: 2017-05-27 06:35:05
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/26/2017 2:11 PM, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > zmniejszenia prędkości. A zatem Tak postawiony znak po prostu nic nie
    > zmienia i tyle. Nadal nie mozesz jechać szybciej, niż te 50 km/h.

    bo?

    przykladem niech bedzie podniesienie ograniczenia predkosci w terenie
    zabudowanym.
    Dlaczego nie moge jechac szybciej skoro znak na to pozwala.

  • 37. Data: 2017-05-27 09:51:10
    Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl>

    > Przepis karny kodeksie wykroczeń mówi o niestosowaniu się do znaku
    > drogowego, a nie do zasad organizacji ruchu.

    Chyba się nie zrozumieliśmy. Przepis mówi o niestosowaniu się do znaku a
    inny przepis precyzyjnie definiuje co jest znakiem, jeśli coś nie
    spełnia tej definicji to obowiązującym (tu można się sprzeczać, ale
    wyroki że nie obowiązuje już były) znakiem nie jest. Ale moje pytanie
    dotyczyło tego, dla czego Twoim zdaniem _nie_może_ badać legalności i
    dla czego _musi_ zakładać legalność. Podkreślam słowa "nie może" i
    "musi", to są na tyle ostre sformułowania że muszą [;)] wynikać z przepisów.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2017-05-28 21:57:15
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Fri, 26 May 2017 14:33:43 +0200, w
    <1...@i...dyndns.org.invalid.1705
    26.invalid>, 007
    <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(-a):

    > rg w

    525.invalid>, 007

    > Podaj najpierw swoją

    Nie ma mojej. Wygląd znaku, umieszczenie ma jasno opisane w rozporządzeniu.

    Mam wkleić tekst rozporządzenia?

  • 39. Data: 2017-05-28 21:59:02
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Fri, 26 May 2017 21:11:58 +0200, w
    <59287dff$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > zmniejszenia prędkości. A zatem Tak postawiony znak po prostu nic nie
    > zmienia i tyle. Nadal nie mozesz jechać szybciej, niż te 50 km/h.

    Ty masz się stosować do znaków, a nie myśleć i stosować się do rozporządzenia.

  • 40. Data: 2017-05-28 23:30:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-05-17 o 21:59, rg pisze:
    > Fri, 26 May 2017 21:11:58 +0200, w
    > <59287dff$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik

    > Ty masz się stosować do znaków, a nie myśleć i stosować się do rozporządzenia.

    Mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy, bo jeśli masz, to jestem pełen
    obaw o bezpieczeństwo ruchu drogowego. A jak niby miałbym się do owych
    znaków stosować, nie stosując się do rozporządzenia określającego, co
    one oznaczają?