    From: Przemysław Dębski <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakaz wjazdu rowerem
    Date: Sat, 27 May 2017 09:51:10 +0200

    > Przepis karny kodeksie wykroczeń mówi o niestosowaniu się do znaku
    > drogowego, a nie do zasad organizacji ruchu.

    Chyba się nie zrozumieliśmy. Przepis mówi o niestosowaniu się do znaku a
    inny przepis precyzyjnie definiuje co jest znakiem, jeśli coś nie
    spełnia tej definicji to obowiązującym (tu można się sprzeczać, ale
    wyroki że nie obowiązuje już były) znakiem nie jest. Ale moje pytanie
    dotyczyło tego, dla czego Twoim zdaniem _nie_może_ badać legalności i
    dla czego _musi_ zakładać legalność. Podkreślam słowa "nie może" i
    "musi", to są na tyle ostre sformułowania że muszą [;)] wynikać z przepisów.