  • 31. Data: 2013-02-23 09:23:44
    Temat: Re: Zakaz udzielania korepetycji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.02.2013 09:19, Maruda pisze:

    > ...albo urzędnik za rzetelne przyjrzenie się sprawie petenta i
    > wyszukanie możliwości pozytywnego załatwienia... :)
    >
    > I znów lekarstwem/rozwiązaniem jest moja sugestia sprzed chwili:
    > zlikwidować "państwową" "służbę" "zdrowia".
    >
    > Wtedy nikt nie będzie miał potrzeby dawać ani brać "pod stołem".
    >
    > Naprawdę tego nie widzicie?

    A kogo będzie stać na leczenie? Wiesz, ja właśnie wyszedłem ze szpitala.
    Miałem już kilka operacji, czeka mnie kolejna za miesiąc. Jedna nie
    doszła do skutku, bo cewników po 6 tysięcy sztuka nie było. A na mnie
    potrzebne są 3-4 takie cewniki.

    Z rok temu do prywatnej kliniki wiózł mnie taksówkarz i mówił, że się
    zbierali na to, żeby koledze pożyczyć na operację oka, która kosztowała
    12 tysięcy.

    Wizja Korwina, że jak ktoś nie jest piękny, młody i bogaty, to do
    piachu, jakoś mnie nie przekonuje.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 32. Data: 2013-02-23 09:33:00
    Od: spp <s...@g...pl>

    > A kogo będzie stać na leczenie?

    A co wspólnego z możliwością leczenia ma forma własności?

    --
    spp

  • 33. Data: 2013-02-23 10:19:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.02.2013 09:33, spp pisze:

    > A co wspólnego z możliwością leczenia ma forma własności?

    Nie tyle forma własności, co forma finansowania. Bo forma własności to
    obecnie jest już różna. Natomiast finansowanie z NFZ jest może mało
    sprawiedliwe, bo zdrowi płacą na chorych, ale za to po ludzku lepsze.
    Tyle, że niestety sprzyja nadużyciom :(

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 34. Data: 2013-02-23 10:35:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A no właśnie. Ale z drugiej strony podniosą się głosy, że uczniowie bez
    > korepetycji mają słabsze oceny, nie każdego stać na dodatkowe lekcje,
    > więc może trzeba zakazać.

    Moim zdaniem problemem są nie tyle korepetycje, co płacenie za nie.

  • 35. Data: 2013-02-23 10:45:46
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > A kogo będzie stać na leczenie? Wiesz, ja właśnie wyszedłem ze szpitala.

    A policzyłeś ile "normalny" człowiek przez 40 lat aktywności zawodowej
    odprowadza w ramach "składki zdrowotnej"? I ile by za to mógł sobie
    fundnąć radioterapii itp (bo za naprawdę kosztowne świadczenia NFZ i tak
    nie płaci i ludzie umierają)

    > Miałem już kilka operacji, czeka mnie kolejna za miesiąc. Jedna nie
    > doszła do skutku, bo cewników po 6 tysięcy sztuka nie było. A na mnie
    > potrzebne są 3-4 takie cewniki.

    Czyli tyle, co kilkuletnie auto... Gdyby Ci te wszystkie składki zostały
    w ręce - nie byłoby Cię stać?

    > Z rok temu do prywatnej kliniki wiózł mnie taksówkarz i mówił, że się
    > zbierali na to, żeby koledze pożyczyć na operację oka, która kosztowała
    > 12 tysięcy.

    A wielu moich znajomych funduje sobie za 14.5k endoprotezę biodra, bo
    nie mają zamiaru czekać 2 lata na NFZ. Prosta kalkulacja pokazuje, że
    chodzić przez 2 lata za tyle - opłaca się.

    > Wizja Korwina, że jak ktoś nie jest piękny, młody i bogaty, to do
    > piachu, jakoś mnie nie przekonuje.

    Podeślesz cytat? Bo, wybacz, ale pierdolisz jak potrzaskany.

    System NFZ (czy jak-go zwać, oraz edukacja i wszystko inne "państwowe"),
    to ogromne, ociekające złotem koryto, do którego trzeba się tylko
    dorwać, a koneksje w sferach rządowych bardzo w tym pomagają.

    Koryto nieprzebrane, bo jak zacznie być widoczne dno, to sejm uchwali
    większe podatki albo-co, żeby znów je napełnić.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 36. Data: 2013-02-23 10:48:12
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Maruda wrote:

    > Dzięki wielkie. :) Aktualnie nie mogę. :( Zdrowie nie pozwala. Ale
    > jestem dobrej myśli.

    To może chociaż zagrycha;-)?
    Zdrowia na ciele życzę, bo na umyśle widać, że dopisuje:-)

    J.

    www.kontestacja.com

  • 37. Data: 2013-02-23 10:49:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:kga1j6$632$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > obecnie jest już różna. Natomiast finansowanie z NFZ jest może mało
    > sprawiedliwe, bo zdrowi płacą na chorych, ale za to po ludzku lepsze.

    Sposób finansowania nic by tu nie zmienił, bo NFZ, czy inny finansujący
    płaci szpitalowi, a u nas utarło sie dodatkowe płacenie lekarzowi.

  • 38. Data: 2013-02-23 10:54:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dyrektor szkoły chce wprowadzić zakaz udzielania korepetycji nauczycielom
    > szkoły uczniom tejże.
    > Powstaje pytanie, o kontekst prawny takiego zakazu. Czy dyrektor ma prawo
    > taki zakaz wydać?

    Ranek jest mądrzejszy od wieczora. Dyrektor nie może zakazać dawania
    korepetycji przez nauczyciela, bo to działanie legalne. Natomiast może
    najpierw kategorycznie zabronić przyjmowania za to pieniędzy, a w razie
    stwierdzenia, ze ktoś przyjął po prostu powiadomić organa ścigania o
    przyjęciu korzyści majątkowej w związku z pełnieniem funkcji publicznej
    przez nauczyciela. Co więcej nawet nie musi tego zabraniać, tylko może i
    teraz złożyć ewentualnie takie zawiadomienie. Oczywiście tyczy to dzieci z
    tej szkoły. Bo jak sobie nauczyciel prowadzi działaność gospodarczą i w
    wolnym czasie udziela korepetycji innym dzieciom, to jego sprawa. Inna
    sprawa, że teraz nieuczciwi nauczyciele mogą sie pozamieniać dziećmi z
    kolegami, ale na to już nikt nic nie poradzi.

  • 39. Data: 2013-02-23 10:56:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.02.2013 10:49, Robert Tomasik pisze:

    > Sposób finansowania nic by tu nie zmienił, bo NFZ, czy inny finansujący
    > płaci szpitalowi, a u nas utarło sie dodatkowe płacenie lekarzowi.

    I analogicznie forma własności.
    Chodzi o to, że jak jest Prywatny Gabinet z Prywatnym Cennikiem, to nie
    ma ,,dodatkowego'' płacenia, bo ono jest w cenniku :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 40. Data: 2013-02-23 11:07:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.02.2013 10:45, Maruda pisze:
> [...]
    > odprowadza w ramach "składki zdrowotnej"? I ile by za to mógł sobie
    > fundnąć radioterapii itp (bo za naprawdę kosztowne świadczenia NFZ i tak

    Sęk w tym, że ja nie mam przepracowanych jeszcze 40 lat aktywności
    zawodowej.
    Wszystko fajnie, jak jesteś młody, zdrowy bogaty i masz takie hobby,
    żeby sobie coś jednorazowo wyleczyć.

    > Czyli tyle, co kilkuletnie auto...

    Nie wiem, mam 14letniego Fiata 126p.

    > Gdyby Ci te wszystkie składki zostały
    > w ręce - nie byłoby Cię stać?

    Na same cewniki może. Ale to nie jedyny koszt tych operacji. Jeżeli
    sprawa by sprowadziła się do ,,zaczęło się w styczniu, skończy we
    wrześniu'' to ew. można by kredyty brać. A co jeśli coś nie wyjdzie i
    zostanę np. kaleką na całe życie.

    > A wielu moich znajomych funduje sobie za 14.5k endoprotezę biodra, bo
    > nie mają zamiaru czekać 2 lata na NFZ.

    Bo ich stać. A tych co nie stać, poczekają 2 lata na NFZ ale będą chodzić.

    > Prosta kalkulacja pokazuje, że
    > chodzić przez 2 lata za tyle - opłaca się.

    Tylko taka kalkulacja wychodzi tym, co mają z czego to zapłacić albo owo
    chodzenie przez te 2 lata im przyniesie dochód w wysokości zbliżonej do
    owych 14kzł i mogą sobie pozwolić na kredyt.

    > System NFZ (czy jak-go zwać, oraz edukacja i wszystko inne "państwowe"),
    > to ogromne, ociekające złotem koryto, do którego trzeba się tylko
    > dorwać, a koneksje w sferach rządowych bardzo w tym pomagają.

    Nie wiem, nie znam się. Dla kogo koryto? Dla prezesów? Bo dla
    pracowników to już jakoś nie sądzę. Omawianie korytowatości prezesów
    zawsze jest trudne, ale szczerze mówiąc, z ,,państwowością'' niewiele ma
    wspólnego, wystarczy prześledzić prezesów w całkiem prywatnych różnych
    korporacjach.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek