  • 21. Data: 2013-02-23 06:37:34
    Temat: Re: Zakaz udzielania korepetycji
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > No to spróbuj waść zostać nauczycielem, poromansuj z uczennicą (o <15
    > nie wspomnę, niech będzie to nawet 17tka z liceum) i zobacz jak długo
    > popracujesz jako nauczyciel. Nawet jak ci się nie dobiorą do tyłka za
    > romans, to za chwilę pannica cię oskarży o gwałt albo coś podobnego i
    > ślicznie się urządzisz. Będziesz miał dużo czasu na bezsensowne
    > reinstalacje windows.

    To w pierdlu teraz dają komputer? Może nawet z internetem?
    To ja chcę do pierdla! Tylko, że na mnie to już żadna 17-ka nie poleci...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 22. Data: 2013-02-23 07:01:34
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-02-23 02:16, Mr. Misio pisze:
    > Do tego nie ma w tym nic niemoralnego ani nieetycznego. W koncu
    > nauczyciel udzielajac korepetycji dziala na korzysc ucznia, przekazuje
    > mu wiedze, poprawia jego wyniki, zwiekasza szanse na lepsza ocenę,
    > lepsze zdane egzxaminy, lepsza przyszosc. Dla ucznia jest to inwestycja.
    > Dla nauczyciela - dzialanie na korzyśc ucznia. I szkoły. Bo czyż szkole
    > nie rośnie prestiż, gdy ma mądrzejszych absolwentów?

    A no właśnie. Ale z drugiej strony podniosą się głosy, że uczniowie bez
    korepetycji mają słabsze oceny, nie każdego stać na dodatkowe lekcje,
    więc może trzeba zakazać.
    Jacek

  • 23. Data: 2013-02-23 07:20:41
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-02-23 07:01, Jacek pisze:

    > A no właśnie. Ale z drugiej strony podniosą się głosy, że uczniowie bez
    > korepetycji mają słabsze oceny, nie każdego stać na dodatkowe lekcje,
    > więc może trzeba zakazać.
    > Jacek

    Jest proste rozwiązanie: zlikwidować państwowe szkolnictwo wraz z
    przymusem szkolnym i świadectwami poniżej (ujednoliconej) matury. Wtedy
    każdy dostanie to, za co dobrowolnie zapłaci i korepetycje zrównają się
    z lekcjami w szkole, albo przestaną istnieć.

    Dodatkowe korzyści: zawodowi związkowcy będą musieli wziąć się do
    łopaty, zniknie huba ZNP i kodeksopracowa nietykalność belfrów w
    okresach niżów demograficznych i wiele innych podobnych.

    Czy naprawdę przez te socjalistyczne okulary nikt już nie dostrzega
    elementarnych oczywistości?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 24. Data: 2013-02-23 09:05:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.02.2013 00:16, Robert Tomasik pisze:
    > Niewiele jest takich spraw, a podejrzewam, że podobnych sytuacji jednak
    > sporo. Nie mówię o nieletnich.Ale jak to jest dorosła dziewczyna

    No jak jest pełnoletnia, to może i faktycznie, ale ile jest tych
    pełnoletnich w klasycznych szkołach. Jeden rocznik liceum i tyle.

    > i nie
    > zrywa belfra p oto, by mu zrobic an złość, a para jest sensownie
    > ostrożna, to szanse na wyjście takiego czegoś na światło dzienne
    > niewielkie.

    No ale nie mówimy o niewyjściu na światło dzienne.

    Omawianie w kontekście ,,się nie wyda'' to inna historia. Ale jak się
    wyda, może się skończyć tak:

    http://m.onet.pl/wideo/wiadomosci-skandal-w-szkole-r
    omans-nauczyciela-z-uczennica,115207,w.html

    Ale nawet jak nie oskarży o gwałt, to komisja etyki go zawiesi.

    > Ryzykiem nauczyciela jest to, ze w zasadzie staje sie
    > zakładnikiem nieletniej, która zawsze może właśnie to przedstawić w
    > proponowanym przez Ciebie kontekście.

    i podobnie ryzykiem takiego korepetytora jest, że może dostać po tyłku.
    Stąd się dziwię nauczycielom, że tak głupieją, że aż Dyrektor musi
    zakazy formułować.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 25. Data: 2013-02-23 09:05:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mr. Misio wrote:
    > Do tego nie ma w tym nic niemoralnego ani nieetycznego.

    Tu sie nie zgodze.

    Wystepowanie jednoczesnych zaleznosci na roznych poziomach MOZE BYC
    nieetyczne. Niekoniecznie od razu jest, ale moze byc i czesto bywa.

    Dlatego relacja uczen-nauczyciel i jednoczesnie korepetytor-zlecajacy w
    tym samym czasie moze prowadzic do nieetycznych działań.
    Wszystko zalezy od indywidualnego przypadku, bo znam belfrow, ktorzy
    nawet w takiej sytuacji potrafili byc czysci jak łza. Tylko, że takich
    coraz mniej.

    Tak samo chodzenie z wlasna uczennicą mile widziane nie jest bo ciężko w
    takiej sytuacji rozganiczyc dwie role w ktorych znajduje sie jednoczesnie.

    Takie same relacji mozna spotkac w pracy, gdzie pare wysoko postawionych
    osob wylecialo juz z pracy za flirtowanie z podwladnymi.

    A do absurdu doprowadzono w pewnej znanej mi firmie, gdzie postanowiono,
    ze w firmie nie mogą pracować dwie osoby z tej samej rodziny i pare
    osob prace przez to musiało zmienic.

  • 26. Data: 2013-02-23 09:09:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.02.2013 02:16, Mr. Misio pisze:
> [...]
    > Dla nauczyciela - dzialanie na korzyśc ucznia. I szkoły. Bo czyż szkole
    > nie rośnie prestiż, gdy ma mądrzejszych absolwentów?

    To fakt, lekarz w szpitalu biorący pieniądze za dokładniejszą operację,
    uważniejszą opiekę itp. też w końcu działa na korzyść pacjenta, który
    będzie zdrowszy, zwiększy mu się szansa na przeżycie, lepszą
    rekonwalescencję, lepszą przyszłość. Dla pacjenta jest to inwestycja.
    Dla lekarza -- działanie na korzyść pacjenta. I szpitala. Bo czyż
    szpitalowi nie rośnie prestiż, gdy ma zdrowszych pacjentów?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2013-02-23 09:15:53
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Mr. Misio wrote:

> [...]
    > Dla nauczyciela - dzialanie na korzyśc ucznia. I szkoły. Bo czyż szkole
    > nie rośnie prestiż, gdy ma mądrzejszych absolwentów?

    A wiesz jak to wyglada w praktyce?
    Nauczyciel stawia pałę za pałą, w końcu ktoś się łamie i pragnie podnieść
    poziom swojej wiedzy - zaczyna brać korepetycje. Automagicznie dostaje
    lepsze oceny, więc za jego przykładem idą inni uczniowie. Nagle "wzrasta"
    poziom nauczania. Tylko, jak nauczyciel, który nie potrafi nauczyc w szkole,
    daje radę na korkach?
    Kwintesencja moralności i etyki.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 28. Data: 2013-02-23 09:18:04
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Maruda wrote:

> [...]
    > okresach niżów demograficznych i wiele innych podobnych.
    >
    > Czy naprawdę przez te socjalistyczne okulary nikt już nie dostrzega

    Maruda, dobrze gadasz, dać Ci wódki :-).

    J.

    www.kontestacja.com

  • 29. Data: 2013-02-23 09:19:06
    Od: Maruda <m...@n...com>

> [...]
    > Dla lekarza -- działanie na korzyść pacjenta. I szpitala. Bo czyż
    > szpitalowi nie rośnie prestiż, gdy ma zdrowszych pacjentów?

    ...albo urzędnik za rzetelne przyjrzenie się sprawie petenta i
    wyszukanie możliwości pozytywnego załatwienia... :)

    I znów lekarstwem/rozwiązaniem jest moja sugestia sprzed chwili:
    zlikwidować "państwową" "służbę" "zdrowia".

    Wtedy nikt nie będzie miał potrzeby dawać ani brać "pod stołem".

    Naprawdę tego nie widzicie?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 30. Data: 2013-02-23 09:20:10
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-02-23 09:18, krys pisze:

    > Maruda, dobrze gadasz, dać Ci wódki :-).

    Dzięki wielkie. :) Aktualnie nie mogę. :( Zdrowie nie pozwala. Ale
    jestem dobrej myśli.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.