  • 21. Data: 2009-03-07 20:35:01
    Temat: Re: Zagadka logiczno-matematyczna: Darwizna nieruchomosci - prosze o pomoc
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:

    > Ja rozumiem, że ten dom pytający remontował, zanim doszło do podzielenia
    > własności.

    No dokładnie, dlatego odejmuję na początku.

  • 22. Data: 2009-03-07 21:21:41
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    > Biore przykladowe dane:
    > wartosc domu 210.000
    > Syn zainwestowal powiedzmy 40.000 na np. docieplenia i gubsze remony
    > budowlane. Powiedzmy, ze chodzi o wydatki na dom, ktore potem rzeczoznawca
    > majatkowy "zauwazyl" i ocenil ze mialy wplyw na wzrost wartosci domu mniej
    > wiecej o te 40.000.
    > </quote>

    Moja wina. Wartosc _PO_ inwestycji byla 210.000.

    --
    F.

  • 23. Data: 2009-03-07 21:30:03
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    > Nie podniesie, a podniósł.

    Dokladnie o to mi chodzilo.
    Przepraszam za nieprecyzyjnosc w opisie [to do aari^^^]

    Dom byl remontowany na przestrzeni kilku lat. Uzbieralo sie tego na ok. 40
    tysiecy. Inna sprawa, ze prace syna sa wycenione jako te, ktore byly robione
    "w owym czasie" i sa na to faktury. Czy jesli dzien wyceny domu jest dzisiaj
    to niektore prace (np. docieplenie domu warte 3 lata temu 15.000) nie
    powinny byc liczone takze wg. dzisiejszych cen? Oczywiscie biore pod uwage
    to, ze jest takze cos takiego jak "zuzycie" na przestrzeni lat. Ale w
    przypadku 3 letniego docieplenia ktore wyglada jak nowe chyba nie jest to
    takie istotne?

    -
    F.

  • 24. Data: 2009-03-07 21:37:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:
    > No dokładnie, dlatego odejmuję na początku.

    Jesli by tak był, to byś miał rację faktycznie.

  • 25. Data: 2009-03-07 23:12:22
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2009 22:30:03 +0100, franc powiedział:

    > Dokladnie o to mi chodzilo.
    > Przepraszam za nieprecyzyjnosc w opisie [to do aari^^^]

    Spoko :) Ja się nie miałem planu "przyczepić" - po prostu inaczej
    zrozumiałem pytanie (w zestawieniu z tym opisem).

> [...]
    > to, ze jest takze cos takiego jak "zuzycie" na przestrzeni lat. Ale w
    > przypadku 3 letniego docieplenia ktore wyglada jak nowe chyba nie jest to

    IMO powinno być tak, że nie tylko "syna" zużycie obciążą, a co za tym idzie
    nadal liczysz wg wzoru:

    0,33 * wartość_obecna_domu - 0,33 * włożone_w_międzyczasie_pieniądze.

    (Nie wnikam w odsteki należne od tego, że remont był np. 3 lata temu, a
    zapewne można wniknąć).

    Czyli przekładając wprost na Twoje pytanie o docieplenie:
    Wartośc docieplenia w chwili obecnej liczymy wg ceny obcenej, a koszt
    poniesiony na remont - wg ceny z faktury.

    Pozdrawiam,
    aari^^^

    PS. Ponadto (co chyba w Twoim przypadku nie ma zastosowania), ważna jest
    również zasadność tych remontów - o ile można wymagać od kogoś zwrotu
    kosztów (procentowo, od procentów udziału) za (np.) uratowanie budynku
    przed zawaleniem, o tyle niekoniecznie już za (np.) montaż diamentowych
    klamek do drzwi.

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 26. Data: 2009-03-07 23:18:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "franc" <k...@i...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > jest dzisiaj to niektore prace (np. docieplenie domu warte 3 lata temu
    > 15.000) nie powinny byc liczone takze wg. dzisiejszych cen?

    Nie.
    Co najwyżej zwrotu nakładów od właściciela można żądać z odsetkami.

  • 27. Data: 2009-03-07 23:19:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jesli by tak był, to byś miał rację faktycznie.

    Już napisał, że tak było.