eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZagadka logiczno-matematyczna: Darwizna nieruchomosci - prosze o pomoc › Re: Zagadka logiczno-matematyczna: Darwizna nieruchomosci - prosze o pomoc
    From: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zagadka logiczno-matematyczna: Darwizna nieruchomosci - prosze o pomoc
    Date: Sun, 8 Mar 2009 00:12:22 +0100

    Dnia Sat, 7 Mar 2009 22:30:03 +0100, franc powiedział:

    > Dokladnie o to mi chodzilo.
    > Przepraszam za nieprecyzyjnosc w opisie [to do aari^^^]

    Spoko :) Ja się nie miałem planu "przyczepić" - po prostu inaczej
    zrozumiałem pytanie (w zestawieniu z tym opisem).

    > Dom byl remontowany na przestrzeni kilku lat. Uzbieralo sie tego na ok. 40
    > tysiecy. Inna sprawa, ze prace syna sa wycenione jako te, ktore byly robione
    > "w owym czasie" i sa na to faktury. Czy jesli dzien wyceny domu jest dzisiaj
    > to niektore prace (np. docieplenie domu warte 3 lata temu 15.000) nie
    > powinny byc liczone takze wg. dzisiejszych cen? Oczywiscie biore pod uwage
    > to, ze jest takze cos takiego jak "zuzycie" na przestrzeni lat. Ale w
    > przypadku 3 letniego docieplenia ktore wyglada jak nowe chyba nie jest to
    > takie istotne?

    IMO powinno być tak, że nie tylko "syna" zużycie obciążą, a co za tym idzie
    nadal liczysz wg wzoru:

    0,33 * wartość_obecna_domu - 0,33 * włożone_w_międzyczasie_pieniądze.

    (Nie wnikam w odsteki należne od tego, że remont był np. 3 lata temu, a
    zapewne można wniknąć).

    Czyli przekładając wprost na Twoje pytanie o docieplenie:
    Wartośc docieplenia w chwili obecnej liczymy wg ceny obcenej, a koszt
    poniesiony na remont - wg ceny z faktury.

    Pozdrawiam,
    aari^^^

    PS. Ponadto (co chyba w Twoim przypadku nie ma zastosowania), ważna jest
    również zasadność tych remontów - o ile można wymagać od kogoś zwrotu
    kosztów (procentowo, od procentów udziału) za (np.) uratowanie budynku
    przed zawaleniem, o tyle niekoniecznie już za (np.) montaż diamentowych
    klamek do drzwi.

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.