  • 1. Data: 2010-04-07 21:49:24
    Temat: Zadłużenie w ZUS/US/Banku.
    Od: " Tomek " <t...@p...onet.pl>

    Dzień dobry.

    Na przestrzeni kilku lat, w wyniku popełnianych błędów, dorobiłem się
    zadłużenia w ZUS+US na jakieś 30 tys zł i koło 10 tys w banku. Zadłużenie w ZUS
    to składki, w US to VAT+dochodowy a w banku zwykły kredyt. Prowadzę jednoosobową
    działalność gospodarczą na KPiR. Wszystko było w miarę, dopóki nie postanowiłem
    zwrócić się do Urzędów z prośba o rozłożenie zaległości na raty (z bankiem
    miałem już ugodę). W konsekwencji mojego wniosku, że tak napiszę, "wzięli się za
    mnie". Przysłali poborcę i zajęli mi wszystkie wynagrodzenia u wszystkich
    kontrahentów. Spowodowało to, że nie jestem w stanie opłacić nawet mieszkania,
    nie wspomnę już o tej ugodzie z bankiem i czymkolwiek innym.
    Dlatego postanowiłem wyjechać za granicę, żeby odrobić to zadłużenie.
    I tutaj mam kilka pytań. Moja żona jest zatrudniona na umowę o pracę. Czy
    komornik przysłany przez Bank w sprawie kredytu może zajmować jej wynagrodzenie?
    Czy poborca skarbowy ściągający ZUS i US może zajmować jej wynagrodzenie?
    Czy dobrym pomysłem jest zgłoszenie w Urzędach mojego wyjazdu i chęć spłaty w
    późniejszym terminie czy lepiej trzymać język za zębami, bo mogą mi jeszcze coś
    utrudnić?
    Nie chcę uciec od tych długów, lecz mieć szansę wygrzebać się z nich tak, aby
    przy okazji nie ucierpiała moja rodzina.
    Dlatego prosiłbym o powstrzymanie się od złośliwych uwag i proszę o konkretne
    porady, co najlepiej zrobić w obecnej sytuacji.

    Z góry dzięki,
    Tomek.

  • 2. Data: 2010-04-07 21:58:04
    Temat: Re: Zadłużenie w ZUS/US/Banku.
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    > Dlatego prosiłbym o powstrzymanie się od złośliwych uwag i proszę o konkretne
    > porady, co najlepiej zrobić w obecnej sytuacji.

    Jesli nie chcesz zeby ci do konca dupsko zruchali to nie pucuj sie ze
    gdziekolwiek pracujesz, zaloz nowe konta bankowe tak zeby nikt nie
    wiedzial gdzie nawet zona. Zona niech mowi komornikowi ze taki tu nie
    mieszka i macie rozdzielnosc majatkowa, jak zapyta sie o papiery
    postrasz psem. jak nie masz psa to kup byle duzy. Nic nie plac zarabiaj
    kasiore i przysylaj zonie komornika i inne qrwy olej ciepl;ym moczem one
    same sie wyzywia lub Tusk ich nakarmi swoja krwawica.

  • 3. Data: 2010-04-08 07:12:32
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 7 Kwi, 23:49, " Tomek " <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie chcę uciec od tych długów, lecz mieć szansę wygrzebać się z nich tak, aby
    > przy okazji nie ucierpiała moja rodzina.

    U nas w kraju to zwykle urzędnicy maja odpowiedz "tak nakazują
    przepisy".
    Niestety w takim przypadku to temat zawłaszcza dla mediów. Gazeta
    Prawna? Tvn?

    Przypadek bardzo ciekawy, bo ty chcesz rzetelnie problem rozwiązać, a
    organy nie dosyć, że nie pomagają, to jeszcze działaniami
    przeszkadzają i pośrednio wymuszają emigrację zarobkową...

  • 4. Data: 2010-04-08 07:19:10
    Temat: Re: Zadluzenie w ZUS/US/Banku.
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <3...@n...onet.pl>,
    t...@p...onet.pl says...>
> [...]
    > nie wspomne juz o tej ugodzie z bankiem i czymkolwiek innym.
    > Dlatego postanowilem wyjechac za granice, zeby odrobic to zadluzenie.
    > I tutaj mam kilka pytan. Moja zona jest zatrudniona na umowe o prace. Czy
    > komornik przyslany przez Bank w sprawie kredytu moze zajmowac jej wynagrodzenie?
    > Czy poborca skarbowy sciagajacy ZUS i US moze zajmowac jej wynagrodzenie?
    > Czy dobrym pomyslem jest zgloszenie w Urzedach mojego wyjazdu i chec splaty w
    > pózniejszym terminie czy lepiej trzymac jezyk za zebami, bo moga mi jeszcze cos

    Za zobowiazania publicznoprawne (czyli ZUS, podatki itp.) zona odpowiada
    solidarnie. Czyli moga zajac jej pensje.

    Za zobowiazania prywatne, jesli zona nie podpisywala zgody, to nie
    odpowiada z majatku wspolnego.

  • 5. Data: 2010-04-08 07:36:18
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Leszek pisze:
> [...]
    > solidarnie. Czyli moga zajac jej pensje.
    >
    > Za zobowiazania prywatne, jesli zona nie podpisywala zgody, to nie

    Od kiedy ????

    Cos sie zmienilo w polskim bezprawiu czy tylko tak pierdolisz z nudow ?

  • 6. Data: 2010-04-08 07:39:51
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <hpk11i$hln$2@news.onet.pl>, m...@m...pl says...>

    > Od kiedy ????
    >
    > Cos sie zmienilo w polskim bezprawiu czy tylko tak pierdolisz z nudow ?

    Ale o co konkretnie pytasz sympatyczny kolego?

    Art. 29 Ordynacji Podatkowej lub Kodeks Cywilny.

  • 7. Data: 2010-04-08 08:41:18
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Leszek pisze:
    > In article <hpk11i$hln$2@news.onet.pl>, m...@m...pl says...>

    > Ale o co konkretnie pytasz sympatyczny kolego?
    >
    > Art. 29 Ordynacji Podatkowej lub Kodeks Cywilny.

    OK ale tylko i wylacznie Urzad Skarbowy ZUS i Bank to nie podatki.

  • 8. Data: 2010-04-08 17:18:48
    Od: "B.A.N." <n...@t...pl>

    tak wlasnie mowil ...

  • 9. Data: 2010-04-13 22:35:42
    Od: " Tomek " <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > kasiore i przysylaj zonie komornika i inne qrwy olej ciepl;ym moczem one
    > same sie wyzywia lub Tusk ich nakarmi swoja krwawica.

    Psa nie da rady bo żona ma uczulenie. Z reszty porad skorzystam, dzięki ;).

    Tomek.

  • 10. Data: 2010-04-13 22:39:34
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    > U nas w kraju to zwykle urzędnicy maja odpowiedz "tak nakazują
    > przepisy".

    Jakbym słyszał komornika :).

> [...]
    > organy nie dosyć, że nie pomagają, to jeszcze działaniami
    > przeszkadzają i pośrednio wymuszają emigrację zarobkową...

    Nie do końca tak. Długi to moja wina. Zrobię aferę, to wyjdzie jak z tym
    piekarzem, co go niby skazali za oddawanie chleba biednym. Później się okazało,
    że to niewielki ułamek całości ;).
    A że nie chcą pójść na rękę ... Cóż. Tak nakazują przepisy ;).

    Dzięki za zainteresowanie,
    Tomek.