  • 1. Data: 2010-04-07 22:29:42
    Temat: uchwala dotyczaca kosztow utrzymania nieruchomosci garazy, piwnic no i mieszkan...
    Od: Bart <b...@n...gmail.com>

    Witam

    Jak to jest od strony prawnej zeby bylo dobrze.
    Sa sobie garaze, piwnice i mieszkania, zaproponowany przez zarzadce
    koszt utrzymania nieruchomosci w obu przypadkach taki sam - 2,88 pln/m2.
    Poniewaz realne koszty utrzymania dla garazy i piwnic sa znacznie
    mniejsza niz dla mieszkan, wiekszosc czlonkow chcialaby zroznicowac
    stawke: garaze i piwnice placa mniej o 50%, nawet osoby bez garazu sie
    na to godza.. Niestety 2 osoby twierdza ze jest to niezgodne z Ustawa o
    Wlasnosci Lokali i nasza uchwala bedzie niewazna i zaskarzona do sadu.
    Twierdza ze nie da się płacić udziałami w sposób różnicowany, jak i nie
    da się głosować w sposób różnicowany. Głosów od garażu przysługuje tyle
    samo co od mieszkania, "udziałami" oznacza proporcjonalnie do udziału w
    nieruchomości wspólnej Jak zrobic zeby bylo zgodnie z prawem ? dzieki za
    pomoc

    dzieki
    Bart

  • 2. Data: 2010-04-09 14:36:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Apr 2010, Bart wrote:

> [...]
    > mieszkan, wiekszosc czlonkow chcialaby zroznicowac stawke: garaze i piwnice
    > placa mniej o 50%, nawet osoby bez garazu sie na to godza..

    Moim zdaniem, należy:
    - oszacować wydatki dotyczące części "niewątpliwie wspólnej"
    - odrębnie oszacować wydatki dotyczące częsci o których mowa,
    czyli *osobno* te związane z lokalami i *osobno* z piwnicami
    i garażami - dajmy na to, takie malowanie klatki schodowej,
    farba z walcem w klatce raz na x lat i wapno w piwnicy
    raz na xx lat

    Z powodu "przepisowości" IMVHO podział nie powinien być dokonywany
    "z kapelusza".

    > Niestety 2 osoby
    > twierdza ze jest to niezgodne z Ustawa o Wlasnosci Lokali i nasza uchwala
    > bedzie niewazna i zaskarzona do sadu.

    Oni ją zaskarżą?

    > Twierdza ze nie da się płacić udziałami
    > w sposób różnicowany, jak i nie da się głosować w sposób różnicowany.

    Zgadza się.
    Ale "płacenie" dotyczy *wyłącznie* części wspólnej :)

    > Głosów od garażu przysługuje tyle samo co od mieszkania,

    Ktoś kazał Wam tak zawrzeć umowę? ;)

    > "udziałami" oznacza
    > proporcjonalnie do udziału w nieruchomości wspólnej Jak zrobic zeby bylo
    > zgodnie z prawem ? dzieki za pomoc

    Dla porządku, ja to "mała wspólnota", więc wielką znam tylko
    z ocierania się o te same przepisy ;)
    Tak na pierwszy rzut oka...
    Przewrotnie napiszę od końca:
    1. Można zawrzeć nową umowę o ustanowieniu własności lokali, art.3.6
    ustawy o własności lokali :P
    Po coś art.8 nakazuje *odrębnie* ustanowić wielkości powierzchni
    *oraz* przypadający udział
    Ale IMVHO to by była przesada, aby dostosowywać udziały do
    *zmiennych* wydatków, związanych z ch-ką powierzchni (lokal
    mieszkalny/"przynalezności")

    2. Podział, o którym mówisz, w proporcji do udziałów, dotyczy wydatków
    związanych z nieruchomością *WSPÓLNĄ*.
    I te regulowane są z art.14.
    Jeśli problemem jest np. ogrzewanie, któremu piwnice nie podlegają,
    to na mój gust można zastosować art.22.3.8, bez wytaczania armaty
    z p.1 :D

    Dach jest "dla wszystkich po równo" - więc oczywiste, że wydatki
    na fundusz remontowy to jedna sprawa, ale już "grzanie cześci
    mieszkalnej budynku" *NIE* obejmuje części niemieszkalnej,
    więc nie widzę powodu dla którego nie miałoby się dać zastosować
    rzeczonego przepisu.
    To samo odnośnie sprzątania itede (ale jeśli piwnice się
    sprząta, acz xx razy rzadziej, to wypada oszacować i doliczyć
    do "kosztów piwnic", dzielonych wg powierzchni piwnic)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-04-09 15:40:43
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Dlaczego tak uważasz?
    Czy z części wspólnej nieruchomości (klatek schodowych, koryytarzy, podwórka, dachu
    itp. itd.) wywozisz raz do roku nieczystości z
    separatora, czy wentylujesz mechanicznie, czy masz instalację p.-poż. (gaśnice, węże,
    tryskacze, czujki), czy sprzątasz maszyną?

    -----

  • 4. Data: 2010-04-09 19:23:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Apr 2010, ąćęłńóśźż wrote:

    > Dlaczego tak uważasz?
    > Czy z części wspólnej nieruchomości (klatek schodowych, koryytarzy, podwórka,
    > dachu itp. itd.) wywozisz raz do roku nieczystości

    Ale chyba je znacznie częściej myje i maluje niż piwnice :D

    pzdr, Gotfryd