  • 1. Data: 2007-01-27 09:31:38
    Temat: Za ściąganie plików MP3 nie idzie się do więzienia
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Czyzby cos sie ruszylo? Ogolnopolski portal zamiescil prawde (z Rzepy -
    jakby nie bylo opiniotworczej gazety), ktora niekoniecznie podoba sie
    organizacjom typu ZAIKS. W dobie nagonki - "sciagasz, jestes zlodziej"
    pojawila sie informacja, ze "zgodnie z prawem, jak sciagasz to zlodziej
    nie jestes":

    "Rzeczpospolita": Ostatnie publikacje prasowe mówiące o 5 latach
    więzienia i o funkcjonariuszach przeszukujących mieszkania internautów
    ściągających pliki muzyczne to, według komisarza Zbigniewa Urbańskiego,
    nieporozumienie.
    "Można tu jedynie mówić o naruszeniu praw autorskich" - mówi komisarz.

    "Rzeczpospolita" podaje, że nieporozumienie bierze się z braku
    rozróżnienia dwóch odrębnych czynów: czym innym jest ściąganie muzyki po
    to, by jej prywatnie słuchać.REKLAMA Czytaj dalej

    Czym innym natomiast - udostępnianie plików, by inni mogli je ściągać.
    Ten ostatni czyn jest rzeczywiście karalny. W przypadku, gdy osoba
    czerpie z tego dochód - grozi jej nawet 5 lat więzienia.

    Osobom, które wyłącznie ściągają utwory z sieci, może natomiast grozić
    odpowiedzialność cywilna. Twórca ma prawo zażądać nawet trzykrotności
    wynagrodzenia. Jednak nawet jeśli przyjmiemy, że osobom ściągającym
    muzykę z sieci grozi odpowiedzialność cywilna, to jest ona iluzoryczna,
    ponieważ policja nie może się zajmować łamaniem praw autorskich, o ile
    nie są one przestępstwem.

    http://wiadomosci.onet.pl/1473881,11,item.html

    --
    Tadada tam tam FLIGHT
    Tadada tam tam OF THE

  • 2. Data: 2007-01-27 12:14:54
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Co nie przeszkadza policji w zabraniu komputera i nosnikow w celu
    "sprawdzenia", i tym sposobem tracimy komputer, wszystkie swoje pliki, na
    bardzo dlugo lub na zawsze.

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 3. Data: 2007-01-27 16:53:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jacek23 napisał:

    > Co nie przeszkadza policji w zabraniu komputera i nosnikow w celu
    > "sprawdzenia", i tym sposobem tracimy komputer, wszystkie swoje pliki, na
    > bardzo dlugo lub na zawsze.

    Kompów już nie zabierają , co najwyżej dyski.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 4. Data: 2007-01-27 17:54:41
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    od kiedy?
    skad takie info?

    z laptopow tez dyski?

  • 5. Data: 2007-01-27 18:05:37
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jacek23 napisał:

    > od kiedy?
    > skad takie info?

    Nie mają miejsca na złomy :)

    > z laptopow tez dyski?

    Z laptopów to nie wiem.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 6. Data: 2007-01-27 18:37:15
    Od: "Rafal M" <r...@g...com>

    On 27 Sty, 18:54, "Jacek23" <j...@p...pl> wrote:

    > z laptopow tez dyski?

    A co za problem z lapka dysk wykrecic?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2007-01-27 19:06:44
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    No dla nich jest problem, nie wazne ze z laptopow latwiej dysk wyjac niz ze
    stacjonarnego, biora pod pache calosc i juz.

  • 8. Data: 2007-01-28 11:19:30
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Jacek23 napisał(a):
    > No dla nich jest problem, nie wazne ze z laptopow latwiej dysk wyjac niz ze
    > stacjonarnego, biora pod pache calosc i juz.

    tylko ze z kazdego inaczej sie wyjmuje :)

    ja od niedawna posiadam lapa (starszy typ), zawsze mialem stacjonarny,
    rozkrecalem skrecalem, bez problemu, a tu ni h.nie wiem jakdysk wyjac :)

    P.