  • 1. Data: 2007-01-26 23:14:00
    Temat: Znaki poziome pod pokrywa sniezna
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam serdecznie.

    Problem wymyslony na bierzaco, w zwiazku z pogoda za oknami:
    czy znaki poziome, ktore nie sa zdublowane w postaci znakow pionowych,
    lezace pod pokrywa sniezna sa wciaz obowiazujace? Przykladowo, na moim
    osiedlu jest linia bezwarunkowego zatrzymania bez pionowego znaku stop
    (jest tylko ustap pierwszenstwa). Z innej beczki: wzdluz jezdni mamy pas
    zieleni, chodnik, pas zieleni, sciezka rowerowa, pas zieleni; poczatek
    sciezki nie jest oznaczony odpowiednim znakiem a polmetrowa pokrywa
    sniezna nie pozwala dokladnie stwierdzic czy idziemy po trawniku, sciezce
    rowerowej czy chodniku (pomijajac fakt, ze idziemy po sniegu).

    Rozciagajac sprawe dalej: co z zasypanymi przejsciami dla pieszych i np.
    linia ciagla (bez 'pionowego' zakazu wyprzedzania)? Obowiazuje to co pod
    spodem czy nie?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-01-26 23:21:18
    Temat: Re: Znaki poziome pod pokrywa sniezna
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Obowiazuje to co pod
    > spodem czy nie?

    Znaki obowiazuja caly czas. Niemniej jednak za ich "zlamanie" nie mozna
    czynic ci zarzutu, bo nie mozna udowodnic, ze w sposob zawiniony nie
    dostosowales sie do nich. Tak wiec nie moze ciebie spotkac odpowiedzialnosc
    za odpowiednie wykroczenie.

    Cezar

  • 3. Data: 2007-01-26 23:35:23
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 27-01-2007 o 00:21:18 Cezar <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > dostosowales sie do nich. Tak wiec nie moze ciebie spotkac
    > odpowiedzialnosc za odpowiednie wykroczenie.

    To teraz kwestia: jak bardzo niewidoczny musi byc taki znak poziomy? Nawet
    takie sniezne bloto potrafi uczynic z lini podwojnej ciaglej jednolity
    balagan. Ale to pewnie bedzie inna droga ustalone niz na czuja.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 4. Data: 2007-01-27 02:24:00
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > To teraz kwestia: jak bardzo niewidoczny musi byc taki znak poziomy? Nawet
    > takie sniezne bloto potrafi uczynic z lini podwojnej ciaglej jednolity
    > balagan. Ale to pewnie bedzie inna droga ustalone niz na czuja.

    A co ja mam Ci odpowiedziec ? Myslisz, ze w przepisach znajdziesz odpowiedz
    na to ? Myslisz, ze np w jakims rozporzadzeniu "ministra od drog i
    autostrad" bedzie stalo, ze aby ten warunek zachodzil to temperatura musi
    byc przynajmniej -7C, wiatr 5m/s, a opad sniegu w ciagu ostatniej doby min.
    5 cm. Oczywiscie, ze odpowiedzi na to nie znajdziesz, bo to kwestia ocenna.

    Cezar

  • 5. Data: 2007-01-27 09:15:12
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 27-01-2007 o 03:24:00 Cezar <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > byc przynajmniej -7C, wiatr 5m/s, a opad sniegu w ciagu ostatniej doby
    > min. 5 cm. Oczywiscie, ze odpowiedzi na to nie znajdziesz, bo to kwestia

    Liczylem na to, ze sa moze jakies wytyczne. Lub chociazby zapis 'jesli
    pokrywa sniezna uniemozliwia prawidlowe odczytanie znaku poziomego to ...;
    ten sam przepis stosuje sie rwniez gdy jezdnie pokrywa sniezna breja'. I
    dac na poczatku PoRD definicje snieznej brei :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 6. Data: 2007-01-27 09:25:14
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Znaki obowiazuja caly czas.

    A to nie jest tak że znaki poziome muszą być potwierdzone znakiem pionowym?

    Szymon

  • 7. Data: 2007-01-27 09:26:42
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > Rozciagajac sprawe dalej: co z zasypanymi przejsciami dla pieszych i np.
    > linia ciagla (bez 'pionowego' zakazu wyprzedzania)? Obowiazuje to co pod
    > spodem czy nie?

    Na przejściu dla pieszych ZAWSZE obowiązuje zakaz wyprzedzania

    Szymon

  • 8. Data: 2007-01-27 11:46:12
    Od: "marian r" <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Rozciagajac sprawe dalej: co z zasypanymi przejsciami dla pieszych i np.
    > linia ciagla (bez 'pionowego' zakazu wyprzedzania)? Obowiazuje to co pod

    Ja kiedys dostalem mandat w Dzierżoniowie, za parkowanie na przejściu dla
    pieszych :)

    Nie pomogły tłumaczenia, że sniegu pół metra, że musiałem na łańcuchach jeździć,
    że znak informujący o przejściu dla pieszysch z powodu wiatru byl lekko obrócony
    i całkowicie oblepiony sniegiem.
    100 zł mnie to kosztowało

  • 9. Data: 2007-01-27 12:08:55
    Od: cyklista <...@...com>

    > lezace pod pokrywa sniezna sa wciaz obowiazujace? Przykladowo, na moim
    > osiedlu jest linia bezwarunkowego zatrzymania bez pionowego znaku stop

    i czy taka linia jest wazna jak nie ma znaku pionowego? nawet jak nie ma
    sniegu i ją doskonale widać

> [...]
    > sniezna nie pozwala dokladnie stwierdzic czy idziemy po trawniku,
    > sciezce rowerowej czy chodniku (pomijajac fakt, ze idziemy po sniegu).

    w zwiazku z tym nikt ci nie postawi zarzutu chodzenia po trawie bo
    chodzisz po sniegu

    > Rozciagajac sprawe dalej: co z zasypanymi przejsciami dla pieszych i np.
    > linia ciagla (bez 'pionowego' zakazu wyprzedzania)? Obowiazuje to co pod
    > spodem czy nie?

    jesli nie widać zadnej lini to nalezy sie zastosowac do ogólnych zasad,
    ale przy wyprzedzaniu bierzesz na siebie cała odpowiedzialnośc za
    ewentualne zdarzenia i nie pomoga ci tłumaczenie, ze przecież nie było
    zakazu wyprzedzania i nie wiedziałeś ze dalej jest zagłebienie terenu,
    górka, skrzyżowanie itd..

  • 10. Data: 2007-01-28 01:10:28
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 27-01-2007 o 10:25:14 Szymon <s...@o...pl> napisał(a):

    > A to nie jest tak ?e znaki poziome musz? byae potwierdzone znakiem
    > pionowym?

    Ciekawe jakim znakiem pionowym oznacza sie linie ciagla ...

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.