  • 11. Data: 2003-11-22 08:31:55
    Temat: Re: ZUS ukradł?
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "WYTNIJTO" <t...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opry04twm2swcdod@news.gazeta.pl

    > Rentę inwalidzką II grupy otrzymałem po przepracowaniu 30 lat w PRL-u na
    > krótko przed przejściem na emeryturę. Przez te 30 lat pracy z mojego
    > podatku odprowadzane były składki na ZUS abym teraz będąc na emeryturze
    > mógł je otrzymać spowrotem. Na początku renta moja wynosiła 70%
    > średniego miesięcznego uposażenia w gospodarce uspołecznionej, a
    > obecnie wynosi 30%. Nie zabieram więc nikomu pieniędzy jak sugerujesz a
    > jedynie chcę odzyskać swoje. A tak nawiasem też kiedyś będziesz
    > emerytem i byłoby Ci napewno przykro gdyby ktoś Ci postawił podobne
    > zarzuty.

    Nie denerwuj się. Cytowane przez Ciebie słowa nie
    dotyczyły Twego posta, a innego wątka.
    Tam chodziło o zwrot dla ZUS'u nieprawnie pobranych
    świadczeń.
    "poreba" zrobił to "niefachowo" i stąd ten efekt.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Trudne problemy zostawione same sobie,

  • 12. Data: 2003-11-22 20:52:18
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    > Niestety zdaje się, że szary obywatel nie może sam się odwołać do TK
    > (www.sejm.pl nie działa więc nie udało mi się sprawdzić). Możesz
    powiadomić
    > Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Jezeli decyzja jest ostateczna mozna wystapic do TK:

    Konstytuca RP 1997r.
    Art. 79.
    1. Każdy, czyje konstytucyjne wolności lub prawa zostały naruszone, ma
    prawo, na zasadach określonych w ustawie, wnieść skargę do Trybunału
    Konstytucyjnego w sprawie zgodności z Konstytucją ustawy lub innego aktu
    normatywnego, na podstawie którego sąd lub organ administracji publicznej
    orzekł ostatecznie o jego wolnościach lub prawach albo o jego obowiązkach
    określonych w Konstytucji.

    Trzeba jednak pamietac ze czas oczekiwania na rozpatrzenie to w najlepszym
    wypadku pare lat.

    Z powazaniem
    treneros
    t...@p...onet.pl

  • 13. Data: 2003-11-23 19:12:18
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> popełnił 22 lis 2003 na pl.soc.prawo
    utwór news:bpnaeb.2d4.1@p.i.k.i:

> [...]
    > Tam chodziło o zwrot dla ZUS'u nieprawnie pobranych
    > świadczeń.
    > "poreba" zrobił to "niefachowo" i stąd ten efekt.
    ???
    A jak mialem inaczej powiedziec, ze dla niektorych
    (nie wiedziec czemu) jak ZUS nie daje to cacy,
    a jak sie pomyli i jednak daje zbyt wiele to
    emeryt/rencista jest be?
    Wyraznie zaznaczylem, ze to cytat, wskazalem watek ktorego dotyczyl.

    A TCh przepraszam jesli sie poczul urazony/rozzalony
    nieporozumieniem. Bede emerytem (mam nadzieje) i wtedy ZUS mi nic nie DA a
    jedynie ODDA czesc moich pieniedzy.

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2003-11-23 19:38:25
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > emeryt/rencista jest be?
    > Wyraznie zaznaczylem, ze to cytat, wskazalem watek ktorego dotyczyl.

    Ja zrozumiałem o co Ci chodzi i, że cytujesz słowa
    "Kaizen'a".

    > A TCh przepraszam jesli sie poczul urazony/rozzalony
    > nieporozumieniem. Bede emerytem (mam nadzieje) i wtedy ZUS mi nic nie
    > DA a jedynie ODDA czesc moich pieniedzy.

    Mnie nie musisz przepraszać. Ja nie mam do
    nikogo żadnych pretensji.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Drobne awarie nie istnieją, jeżeli miała jednak miejsce drobna awaria,

  • 15. Data: 2003-11-24 15:42:48
    Od: "RW" <k...@i...pl>

    > Od dwudziestu lat, wskutek pomyłkowo obliczonej przez ZUS podstawy,
    > otrzymuję zaniżoną rentę. Sąd uznał, że nastąpiło to z winy ZUS i nakazał
    > ponowniw przeliczyć podstawę renty i zwrócić mi utracone pieniądze, ale
    > tylko za trzy lata wstecz .

    Udowodnij, ze to bylo swiadome przestepstwo z ich strony, aby Cie nabic w
    butelke, zawiadom Prokurature i zobaczysz jakie beda efekty.