  • 1. Data: 2003-11-21 15:50:15
    Temat: zwolnienie z pracy PILNE !!
    Od: wieslaw <vit30@==wp.pl>

    Mam umowe o prace do czerwca 2004 roku
    Na dole umowy pisze:
    -- rozwiazanie umowy o prace z mozliwoscia dwutygodniowego okresu
    wypowiedzenia przez kazda ze stron
    Czy mogę się zwolnic bez dwutygodniowego wypowiedzenia ?
    Nie chce dalej pracować , chcę się zwolnic np. w poniedziałek i we
    wtorek już nie przyść do pracy. Czy mam taką możliwość ?
    Jeśli nie to jak mam się zwolnić , żeby pracodawca nie zabrudził mi
    papierów.

    Pozdrawiam
    Wiesiek

  • 2. Data: 2003-11-21 16:33:07
    Temat: Re: zwolnienie z pracy PILNE !!
    Od: "miRO" <m...@1...pl>

    Możesz spróbować "dogadać się" z pracodawcą i ustalić zwolnienie za
    porozumieniem stron.Poza tym ważne jest ile czasu tam pracujesz i czy
    przysługuje Ci jakiś urlop(zakładam że masz umowę o pracę).Jeśli tak to
    piszesz wymówienie i idziesz na urlop.
    Dowiedz się czy masz może jakieś dni do odbioru - też możesz je wykorzystać.

    Pozdrawiam
    Ola

  • 3. Data: 2003-11-21 16:58:38
    Od: wieslaw <vit30@==wp.pl>

    > piszesz wymówienie i idziesz na urlop.
    A jak mi powie że urlopu mi nieda ?
    > Dowiedz się czy masz może jakieś dni do odbioru - też możesz je wykorzystać.
    raczej nie

  • 4. Data: 2003-11-21 17:06:43
    Od: "Andżelika Rycerz" <a...@w...pl>

    tak jak ty byś chciał to jest to tylko możliwe pod warunkiem, że pracodawca
    zgodzi się na porozumienie stron, wówczas jeśli masz niewykozystany urlop
    idziesz na urlor na okres wypowiedzenia,jesli masz zaległy urlop to raczej
    pracodawca każe ci go wykorzystać przed odejściem z pracy bo ma takie
    prawo,jest to korzystne dla niego bo nie bedzie ci musiał wówczas płacić za
    niewykorzystany urlop.

  • 5. Data: 2003-11-22 07:25:45
    Od: wieslaw <vit30@==wp.pl>

    Dnia 2003-11-21 18:06, Użytkownik Andżelika Rycerz napisał:
> [...]
    > pracodawca każe ci go wykorzystać przed odejściem z pracy bo ma takie
    > prawo,jest to korzystne dla niego bo nie bedzie ci musiał wówczas płacić za

    No tak ,mam tam pare dni urlopu. A czy mogę pracować w innej firmie
    będąc na urlopie ???
    Moim zdaniem to powinno być tak że człowiek który chce zrezygnować z
    pracy w danym dniu to nie powinien mieć problemu. Qrva czuje się jak
    murzyn :) Na dodatek pracodawca taki sqrvysyn :-(

  • 6. Data: 2003-11-22 11:25:32
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik wieslaw <vit30@==wp.pl> napisał:
    > Moim zdaniem to powinno być tak że człowiek który chce zrezygnować z
    > pracy w danym dniu to nie powinien mieć problemu.

    Inaczej byś mówił, gdybyś sam był pracodawcą ;) Jak by Ci się podobało,
    gdybyś nagle z dnia na dzień stracił kilku kluczowych pracowników,
    bo sobie poszli do innej firmy? I co, zamykać zakład do czasu znalezienia
    innych? Samemu robić na 10 etatów? Nie zawsze jest łatwo znaleźć
    odpowiednich ludzi do pracy.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 7. Data: 2003-11-24 07:29:07
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > pracy w danym dniu to nie powinien mieć problemu. Qrva czuje się jak
    > murzyn :) Na dodatek pracodawca taki sqrvysyn :-(

    Po to człowiek zawiera umowę aby jej dotrzymywać. Top już n awet nie kwestia
    prawa ... Ciekawe co byś gadał jakby pracodawca chciał zwolnić Ciebie. Czy też
    wtedy mógłby tak z dnia na dzień i byoby to w porządku ? Szkoda że nie może
    tego przeczytać Twój przyszły pracodawca.

    A co do meritum - stosunek pracy to nie stosunek niewolnictwa. Jeżeli nie
    chcesz pracować to nie pracujesz. Policja Cię z domu nie wyciągnie. Do
    więzienia też nie pójdziesz. Po prostu wstajesz rano i nie idziesz do pracy. I
    tyle.

    Paweł