  • Data: 2018-09-07 09:47:19
    Temat: Re: ZUS
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:5b912bff$0$591$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > [...]
    > Formalny dług nie powstaje, ale skoro panstwo mi bedzie winne emeryture,
    > to jednak jest to jakas forma długu.
    > No chyba, ze juz teraz zakladasz, ze w przyszlosci panstwo sie wypnie ...
    > "a weksel pan masz?"
    > Co zmienialo ten system w taki dotychczasowy ... tylko wydawalo sie, ze
    > ten dług jest taki bardziej namacalny, bo ubrany w obligacje...
    > Ale wtedy tez doplata do ZUS bylaby mniejsza.
> [...]

    Ja napiszę tylko to czego dyskutujący tu widać nie wiedzą:
    ZUS nie jest instytucją budżetową, jeszcze raz ZUS nie jest instytucją
    budżetową, wydaje pieniądze z FUS. Pieniądze te nie są pozycją w budżecie
    państwa. Tak to zostało wymyślone że FUS czyli pieniądze ze składek (a nie z
    budżetu) są wydawane na bieżące emerytury, czyli FUS i ZUS się
    samobilansuje. Tak było do czasu powstania OFE. Pomimo lawinowo rosnących
    ilości nowych rent, emerytur i zasiłków przedemerytalnych ZUS się
    bilansował. W 1998 r. brakło 1,5 mln zł, co jest kwotą śmieszną . Budżet
    państwa wtedy wypiął się na ZUS i kazał wziąść kredyt z banku komercyjnego
    (wbrew ustawie).
    No a co było potem to doczytajcie w rocznikach statystycznych. A jak chcecie
    to Wam napiszę tu.

    Pozdr