  • Data: 2018-09-07 10:27:30
    Temat: Re: ZUS
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-09-07 o 09:47, Danusia pisze:

    > Ja napiszę tylko to czego dyskutujący tu widać nie wiedzą:
    > ZUS nie jest instytucją budżetową, jeszcze raz ZUS nie jest instytucją
    > budżetową, wydaje pieniądze z FUS. Pieniądze te nie są pozycją w
    > budżecie państwa. Tak to zostało wymyślone że FUS czyli pieniądze ze
    > składek (a nie z budżetu) są wydawane na bieżące emerytury, czyli FUS i
    > ZUS się samobilansuje.

    Serio? Dlaczego wymyślasz takie bajki?

    Czytaj ze zrozumieniem:
    http://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktu
    alnosc/1/wplywy-do-fus-najlepsze-od-lat/1519266

    "Wydolność Funduszu Ubezpieczeń Społecznych w 2017 r. sięgnęła poziomu
    nienotowanego od 2006 r. Już na zamknięcie 2016 r. mieliśmy bardzo
    wysoki próg wydolności, bo ponad 74 proc., jednak na zamknięcie
    minionego roku próg ten wzrósł do 78,5 proc."

    https://www.rp.pl/Budzet-i-Podatki/305039927-Wiecej-
    osob-pracuje-ZUS-zyskuje.html

    "Lepsze wpływy ze składek pomagają także budżetowi państwa. Ministerstwo
    Finansów wyliczyło, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku dotacje
    do FUS były o ok. 2,8 mld zł niższe niż rok wcześniej."

    "Im większe wpływy, tym mniejszy też deficyt ZUS, który trzeba pokryć z
    budżetu państwa. Choć nie zmienia to faktu, że w efekcie obniżenia wieku
    emerytalnego mocno wzrosną wydatki FUS na świadczenia emerytalne."

    "W 2016 r. osoby pracujące wpłaciły do ZUS ok. 153,2 mld zł. Z kolei
    koszty świadczeń finansowanych z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, w tym
    głównie rent i emerytur, były znacznie wyższe i wyniosły 201,6 mld zł.
    Tym samym deficyt FUS wynikający z podstawowej jego działalności wyniósł
    48,4 mld zł. W tym roku - jak wynika z planu finansowego Funduszu -
    wpływy ze składek mają wynieść 161,1 mld zł, a koszty transferów dla
    ludności 211,5 mld zł. Lukę między przychodami a wydatkami zaplanowano
    na 50,4 mld zł, choć na koniec roku może być niższa. W latach 2018-2021
    deficyt w FUS ma się zwiększać o ok. 4-5 mld zł rocznie - tak wynika z
    prognoz ZUS. I tak w 2018 r. może sięgnąć 56,5 mld zł, a w 2023 r. 73
    mld zł. To szacunki przy założeniu, że stopa bezrobocia rejestrowanego
    spadnie do 2020 r. do 6,4 proc. (z 8,3 na koniec 2016 r.). Gdyby poprawa
    na rynku pracy następowała szybciej (spadek bezrobocia do 5 proc. w 2020
    r.), dziura w FUS utrzymałaby się na poziomie ok. 55 mld zł. Gdyby zaś
    nastąpiła stagnacja na rynku pracy (8 proc. bezrobocia), deficyt
    wystrzeliłby do 96 mld zł w 2022 r."

    > Tak było do czasu powstania OFE. Pomimo lawinowo
    > rosnących ilości nowych rent, emerytur i zasiłków przedemerytalnych  ZUS
    > się bilansował.

    Oczywiście... i dlatego zaczęto szukać rozwiązania kłopotów z ZUSem, bo
    się bilansował?
    Ręce opadają...

    Pozdrawiam
    Piotr