  • 31. Data: 2002-01-09 22:13:09
    Temat: Re: Z regulaminu NOM - dla wątpiących
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Jacek Grodzki <j...@v...ci.uw.edu.pl> writes:

    > Nie musisz dzwonić przez NOM. W ogóle nie musisz wybierać żadnego numeru
    > telefonu.

    Ja, na mocy umowy z TPSA, moge wybierac takie numery telefonow jaki mi
    sie podobaja. W umowie z TPSA godze sie na wystawienie przez TPSA
    faktury za moje rozmowy. I to wszystko. Jesli jestes w stanie wykazac,
    ze powinienem interesowac sie jakims regulaminem NOM, to pokaz.
    Tylko konkretnie, zeby bylo wiadomo na jakiej podstawie prawnej.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 32. Data: 2002-01-18 06:33:04
    Od: "Marcin Zawadzki" <M...@t...pl>

    Użytkownik Telesfor Baudot <T...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1h5m9$4ea$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Marcin Zawadzki" <M...@t...pl> napisał w
    > wiadomości news:a1gqj2$kec$4@news.tpi.pl...

    > rozmowy

    > Nieznajomość prawa nie jest żadnym uprawiedliwieniem.
    > Czy Twoim zdaniem możesz kraść i być bezkarnym twierdząc, że nie czytałeś
    > kodeksu karnego (i X przykazań oczywiscie).

    OK.

    Widzisz ogłoszenia - teraz możesz dzwonić przez 1044 lub 1033 ( W zależności
    od ogłoszeń )
    Jesteś dajmy na to oparatorem manipulatora ręcznego zwanego łopatą.
    Płacisz regularnie wszystkie rachunki, gdzie też masz jednostki za
    połączenia m/m bo korzystarz z obu.
    Po roku nie wiadomo skąd przychodzi rachunek z innej niż TP S.A. firmy że
    masz zapłacić

    I jak się czujesz

    > Nie przyjdzie.

    A dlaczego ?
    Przecież dzwoniąc do Ameryki rozmowa idzie po kablu.
    To nie wiesz że go używarz, a TP S.A. nie będzie tego fakturować zgodnie z
    podatkiem o VAT ? :-)

    --
    Marcin Zawadzki
    M...@p...pl

  • 33. Data: 2002-01-20 17:23:29
    Od: Jacek Grodzki <j...@v...ci.uw.edu.pl>

    Marcin Zawadzki wrote:

> [...]
    > połączenia m/m bo korzystarz z obu.
    > Po roku nie wiadomo skąd przychodzi rachunek z innej niż TP S.A. firmy że

    Nie chciało się nosić teczki, będzie się płacić rachuneczki... ;-)
    --
    Pozdrawiam, Jacek Grodzki
    http://venus.ci.uw.edu.pl/~jacgro/nakarte.html

  • 34. Data: 2002-01-21 13:56:55
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Grodzki" <j...@v...ci.uw.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Nie chciało się nosić teczki, będzie się płacić rachuneczki... ;-)

    Moze ktos sie orientuje, czy istnieje jakis czas od wykonania uslugi do
    momentu wystawienia faktury VAT za nia?
    Bo mysle, ze tu powinny byc jakis ograniczenia. Ustawa o VAT powinna to
    regulowac (miesiac? 2 miesiace?)

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 35. Data: 2002-01-21 13:58:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Ewa_W" <e...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > momentu wystawienia faktury VAT za nia?
    > Bo mysle, ze tu powinny byc jakis ograniczenia. Ustawa o VAT powinna to

    7 dni ?

    Boguslaw

  • 36. Data: 2002-01-21 14:20:22
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    > 7 dni ?

    Znalazlam cos takiego:
    Fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia wydania towaru
    lub wykonania usługi, a w przypadku, gdy podatnik określa w fakturze
    wyłącznie miesiąc i rok dokonania sprzedaży, fakturę wystawia się nie
    później niż siódmego dnia od zakończenia miesiąca, w którym dokonano
    sprzedaży.

    Z tego wnioskuje, ze raczej nie ma podstaw, do fakturowania uslug sprzed pol
    roku .....

    Ewa

  • 37. Data: 2002-01-21 15:12:15
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    Ewa_W <e...@p...onet.pl> w artykule news:a2h825$fah$1@news.tpi.pl pisze...
> [...]
    > sprzedaży.
    >
    > Z tego wnioskuje, ze raczej nie ma podstaw, do fakturowania uslug sprzed pol

    Gdyby było tak jak piszesz, to nie dostawała byś faktury VAT
    za usługi telekomunikacyjne raz w miesiącu, a co tydzień, prawda?
    Dla usług telekom. jest jakiś inny, dłuższy termin. Wciąż przewija
    się tutaj termin 3 miesięcy, ale jakoś nikt nie podał podstawy prawnej
    na to.

    PiotRek
    b...@w...pl

  • 38. Data: 2002-01-21 15:40:43
    Od: "Maciej Bebenek" <maciej@xxx_.komorka.org>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Dla usług telekom. jest jakiś inny, dłuższy termin. Wciąż przewija
    > się tutaj termin 3 miesięcy, ale jakoś nikt nie podał podstawy prawnej
    > na to.

    Ile mozna pisac :-)

    Rozporządzenie ministra finansów z 22 grudnia 1999 r. w sprawie wykonania
    niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym

    § 6. 1. Obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstaje z chwilą:
    1) upływu terminu płatności, określonego w umowie właściwej dla rozliczeń z
    tytułu:
    [...]
    b) świadczenia usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych,

    oraz

    § 42. 1. W przypadkach określonych w § 6 ust. 1 pkt 1Đ4, 7, 9, 11 i 12, a
    także w przypadku umowy komisu fakturę wystawia się nie później niż z chwilą
    powstania obowiązku podatkowego.

    2. Faktury, o których mowa w ust. 1, nie mogą być wystawione wcześniej niż
    30 dnia przed powstaniem obowiązku podatkowego, z zastrzeżeniem ust. 3.

    3. Przepis ust. 2 nie dotyczy wystawiania faktur w zakresie dostaw energii
    elektrycznej i cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i
    radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 84-86 załącznika nr 3 do
    ustawy, jeżeli faktura zawiera informację, jakiego okresu rozliczeniowego
    dotyczy.

    4. W przypadku określonym w ust. 3 za miesiąc, w którym podatnik otrzymał
    fakturę, uważa się miesiąc, w którym przypada termin płatności określony w
    tej fakturze.

    [calosc http://www.rp.pl/prawo/doc/akc0517.html ]

    I tu jest bardzo szerokie pole do interpretacji. Wbrew pozorom 3 miesiace to
    malo :-)

    Pzdr,

    Maciej

  • 39. Data: 2002-01-21 15:49:18
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    Maciej Bebenek <maciej@xxx_.komorka.org> w artykule news:a2hcs1$lh2$1@news.tpi.pl
    pisze...
    > Użytkownik "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid> napisał w wiadomości
    >
    > Ile mozna pisac :-)

    Thx, no nareszcie się pojawiło! :-)
    Muszę to na spokojnie przeanalizować sobie...

    PiotRek
    b...@w...pl

  • 40. Data: 2002-01-21 18:12:28
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2002, Ewa_W wrote:

> [...]
    >+
    >+ Z tego wnioskuje, ze raczej nie ma podstaw, do fakturowania uslug sprzed pol

    Niezupełnie.
    Myślę że owa ustawa może CO NAJWYŻEJ prowadzić do wniosku, że
    skoro FV jest źle wystawiona to wystawcy nie przysługuje
    odliczenie VAT z tytułu kosztów ZA TĄ USŁUGĘ.
    Natomiast to nie stanowi że "fakturobiorca" jest zwolniony
    od zapłacenia za usługę (razem z "nieodliczalnym" VATem !)
    w końcu jest opis co robić w razie nieprawidłowo wystawionej
    faktury - i tam NIE MA mowy że "fakturobiorca" ma czuć się
    od czegoś zwolniony... Dostał ? Dostał. Ma zapłacić ?
    Ma zapłacić.
    Wyciaganie sankcji skarbowych z tytułu niewystawienia
    faktury nie z własnej winy (z mocy prawa wystawca nie miał
    danych klienta !) byłoby chyba nie na miejscu... ale to
    dywagacje na *.*.*.podatki :)
    Na mój rozum należność musiałaby się przedawnić, żeby mogła
    być mowa o niepłaceniu ! (3 lata ?)

    >+ Ewa

    Pozdrowienia, Gotfryd (mający nadzieję że trzeźwo myśli !)