    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Z regulaminu NOM - dla wątpiących
    Date: Mon, 21 Jan 2002 19:12:28 +0100

    On Mon, 21 Jan 2002, Ewa_W wrote:

> [...]
    >+ > 7 dni ?
    >+
    >+ Znalazlam cos takiego:
    >+ Fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia wydania towaru
    >+ lub wykonania usługi, a w przypadku, gdy podatnik określa w fakturze
    >+ wyłącznie miesiąc i rok dokonania sprzedaży, fakturę wystawia się nie
    >+ później niż siódmego dnia od zakończenia miesiąca, w którym dokonano
    >+ sprzedaży.
    >+
    >+ Z tego wnioskuje, ze raczej nie ma podstaw, do fakturowania uslug sprzed pol

    Niezupełnie.
    Myślę że owa ustawa może CO NAJWYŻEJ prowadzić do wniosku, że
    skoro FV jest źle wystawiona to wystawcy nie przysługuje
    odliczenie VAT z tytułu kosztów ZA TĄ USŁUGĘ.
    Natomiast to nie stanowi że "fakturobiorca" jest zwolniony
    od zapłacenia za usługę (razem z "nieodliczalnym" VATem !)
    w końcu jest opis co robić w razie nieprawidłowo wystawionej
    faktury - i tam NIE MA mowy że "fakturobiorca" ma czuć się
    od czegoś zwolniony... Dostał ? Dostał. Ma zapłacić ?
    Ma zapłacić.
    Wyciaganie sankcji skarbowych z tytułu niewystawienia
    faktury nie z własnej winy (z mocy prawa wystawca nie miał
    danych klienta !) byłoby chyba nie na miejscu... ale to
    dywagacje na *.*.*.podatki :)
    Na mój rozum należność musiałaby się przedawnić, żeby mogła
    być mowa o niepłaceniu ! (3 lata ?)

    >+ Ewa

    Pozdrowienia, Gotfryd (mający nadzieję że trzeźwo myśli !)