  • 11. Data: 2004-12-17 20:32:51
    Temat: Re: Wystąpienie z zarządu i KRS
    Od: "ErBi" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Wirtualna" <W...@w...pl.com> napisał w wiadomości
    news:cpu6dt$i8v$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Mecenas" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Kodesku
    >
    > Rozumiem, że nie ma przeszkód, bym ja, powołał ciebie na członka zarządu
    do
    > mojej spółeczki zoo, następnie pełnomocnicy narobili by długów, nikt by
    nie
    > zgłosił wniosku o upadłość a ty być musiał za to beknąć, gdyż byłeś
    > członkiem zarządu i nie zgłosiłeś wniosku....
    >
    > czy twoim zdaniem oświadczenie o rezygnacji będące przesłanką odwołania
    nie
    > ma znaczenia?

    Różnica polega na tym, iż powołanie zarządu nie może być ot tak sobie a
    jedynie notarialnie, odwołanie może nasąpić w drodze rezygnacji, poprzez
    wypowiedzenie mandatu [KSH 202 par 4] z zachwaniem [KSH 202 par 5] .

    PZDR

    deROADRUNNER

  • 12. Data: 2004-12-17 20:34:38
    Temat: Re: Wystapienie z zarzadu i KRS
    Od: "ErBi" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jepiej mieć pismo z prezentatą; wyslij ponadto kilka pism kierowanych
    > imiennie i zpo do członków zarzadu, by dochowali należytej stranności i
    > doprowadzili do zgodności stanu w rejestrze ze stanem faktycznym;
    >
    > Im więcej pism , tym lepiej, jak zarząd oleje, pisz do sądu, by zawezwał
    > zarząd do dokonania zmian - jak nie poskutkuje możesz poinformować
    > kontrahentów o zamianach - to da im do myślenia, a zarządowi motywację.

    Serdeczne dzięki,

    deROADRUNNER

  • 13. Data: 2004-12-19 21:39:07
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    Użytkownik "ErBi" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Różnica polega na tym, iż powołanie zarządu nie może być ot tak sobie a
    > jedynie notarialnie

    nigdy nie widziałem u siebie w firmie notariusza na radzie nadzorczej...
    p.
    W,

  • 14. Data: 2004-12-19 21:49:54
    Od: "ErBi" <r...@i...pl>

    > Użytkownik "ErBi" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > nigdy nie widziałem u siebie w firmie notariusza na radzie nadzorczej...
    Na radzie nadzorczej jest protokolant wyłaniany lub wskazywany przez i za
    zgodą wszystkich członków zarządu.
    NOTARIUSZ POTREBNY JEST DO POWOŁANIA ZARZĄDU i zaresztą do czego innego też
    :)

    deROADRUNNER

  • 15. Data: 2004-12-19 23:11:04
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    > Na radzie nadzorczej jest protokolant wyłaniany lub wskazywany przez i za
    > zgodą wszystkich członków zarządu.

    A ja do tej pory żyłem w błędnym przekonaniu, że rada nadzorcza może sobie
    protokólanta sama wybrać :(

    > NOTARIUSZ POTREBNY JEST DO POWOŁANIA ZARZĄDU i zaresztą do czego innego
    > też

    Doprawdy?
    A ja myślałem, że do protokółowania walnych zgromadzeń w spółce akcyjnej i
    jak kto lubi to i w z o.o. ;)
    nn