  • 1. Data: 2004-12-16 19:37:28
    Temat: stypendia socjalne dla zaocznych
    Od: "przem" <p...@g...pl>

    Witam!
    Od tego roku jest możliwość uzyskania stypendiów naukowych i socjalnych przez
    studentów zaocznych. Złożyłem dokumenty, stypę mi przyznali a po tygodniu
    pierwszą decyzję anulowali i zabrali wszystko do cna.
    Wyciąg z regulaminu przyznawania stypendiów na mojej uczelni (uczelnia
    państwowa) :

    - - cytat - -
    4. Dochód dla celów stypendialnych ustala się zgodnie z zasadami określonymi
    w ustawie z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. Nr
    228, poz.2255, z późn., zm.) z uwzględnieniem pkt.8 Rozdziału II.
    Dochód na osobę w rodzinie studenta należy obliczać w zależności od jego
    sytuacji, czy student stanowi rodzinę z rodzicami i rodzeństwem, czy też jest
    samodzielny finansowo.
    5. Student jest samodzielny finansowo, jeżeli student lub jego współmałżonek
    spełnia łącznie następujące warunki:
    - posiadał stałe źródło dochodów w ostatnim roku podatkowym,
    - posiada stałe źródło dochodów w roku bieżącym,
    (...)
    - - konic cyt. - -

    Według ustawy na którą się regulamin powołuje rodzina to: "odpowiednio
    następujących członków rodziny: małżonków, rodziców, opiekuna prawnego
    dziecka, opiekuna faktycznego dziecka oraz pozostające na utrzymaniu dzieci w
    wieku do ukończenia 25 roku życia"

    Jeśli więc ukończyłem 25 rok życia to chyba dochody do stypendium nie powinny
    być liczone ze wszystkich zameldowanych pod tym adresem co ja, ale tylko moje?
    Bo tak właśnie najpierw mi policzyli (tylko mnie) i stypę dostałem, a później
    ktoś się dopatrzył , ze nie mam stałego źródła dochodu więc w/g cytowanego
    pkt.5 nie jestem samodzielny finansowo, więc policzyli z dochodami wszystkich
    zameldowanych pod wspólnym adresem i wyszedł mi dobrobyt.

    Czy dobrze mi się wydaje że regulamin jest niezgodny z ustawą na którą się
    powołuje? (no bo skoro powyżej 25 roku życia nie jest się rodziną to czemu
    razem dochody zliczać?) I czy w związku z tym może mi ktoś doradzić na czym
    powinienem oprzeć odwołanie od decyzji?

    Przepraszam za przydługawy post i liczę na dobre rady dobrych ludzi :)
    pozdrawiam
    przem