  • 1. Data: 2004-12-16 18:24:18
    Temat: Zbieranie drewna w lesie
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Po niedawnych wichurach w lesie leży sporo nałamanych gałęzi.
    W związku z tym mam pytanie: czy wolno sobie nazbierać takich połamanych
    gałęzi i zabrać do palenia w domu?
    Czy jest jakiś przepis, który to reguluje?

    Jacek

  • 2. Data: 2004-12-16 18:56:18
    Temat: Re: Zbieranie drewna w lesie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Po niedawnych wichurach w lesie leży sporo nałamanych gałęzi.
    > W związku z tym mam pytanie: czy wolno sobie nazbierać takich połamanych
    > gałęzi i zabrać do palenia w domu?

    Skoro to cudzy las, to i cudze drzewo. W konsekwencji jest to conajmniej
    niechrześcijański uczynek.

    > Czy jest jakiś przepis, który to reguluje?

    W zależności od tego, ile tego drzewa nazbierasz, to albo 278 kk albo 119
    kw.

  • 3. Data: 2004-12-16 19:25:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > niechrześcijański uczynek.

    > W zależności od tego, ile tego drzewa nazbierasz, to albo 278 kk albo 119

    Czy w związku z tym powinienem 'oddać się w ręce sprawiedliwości' za
    zbieranie grzybków i jagódek? ;)

    Lasy, w których te karygodne czyny popełniałem nie były ogrodzone.
    Żadnych tabliczek "teren prywatny - wstęp wzbroniony" też nie było...

  • 4. Data: 2004-12-16 19:47:58
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości

    > W zależności od tego, ile tego drzewa nazbierasz, to albo 278 kk albo 119
    > kw.

    Chyba raczej 120 kw i czasem 290 kk.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-12-16 19:51:01
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości

    > Skoro to cudzy las, to i cudze drzewo. W konsekwencji jest to conajmniej
    > niechrześcijański uczynek.

    Tak mi się przypomniało, że nawet we własnym lesie trzeba mieć zezwolenie na
    wycięcie drzewa. Wydaje chyba starosta. Wynika to z ustawy o lasach.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-12-16 19:57:42
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał > >

    > Tak mi się przypomniało, że nawet we własnym lesie trzeba mieć zezwolenie
    na
    > wycięcie drzewa. Wydaje chyba starosta. Wynika to z ustawy o lasach.

    Niczego nie chcę wycinać, tylko pytam, że jak leżą połamane gałęzie (chrust)
    to mogę wziąć i spalić w domu (w lecie mogę zebrać grzybki i skonsumować).
    Cały czas mówię o lasach państwowych, bo do prywatnego bym wogóle nie
    wchodził.

    Jacek

  • 7. Data: 2004-12-16 20:09:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Chyba raczej 120 kw i czasem 290 kk.

    Pytający pisał o "drewnie", a nie o "drzewie". Tu widzę drobną różnicę.

  • 8. Data: 2004-12-16 20:10:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > to mogę wziąć i spalić w domu (w lecie mogę zebrać grzybki i skonsumować).
    > Cały czas mówię o lasach państwowych, bo do prywatnego bym wogóle nie

    A po czym poznajesz? Sprawdzasz księgi wieczyste?

  • 9. Data: 2004-12-17 00:00:33
    Od: Michał <q...@w...wp.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    Mnie sie zdaje, ze zadnych konsekwencji nie bedziesz ponosil.
    Art. 120 KW nie bedzie tu mial zastosowania poniewaz jest w nim mowa o
    "powalonym drzewie", co interpretujac gramatycznie chrustu czy pojedynczych,
    oderwanych galezi nie dotyczy.
    W przypadku przepisow dotyczacych przywlaszczania rzeczy ruchomych tez
    unikniesz odpowiedzialnosci, poniewaz jest to czyn spolecznie nieszkodliwy -
    art1. KW lub czyn o stopniu spolecznej szkodliwosci mniejszy niz znikomy -
    art1. KK
    Ale to jest oczywiscie moje zdanie.

    Pozdro
    Michał

  • 10. Data: 2004-12-17 06:40:30
    Od: "Stanislaw J. Szewczak" <s...@u...to.z.tego.adresu.gt.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest jakiś przepis, który to reguluje?

    Tak, art. 153 par. 1.3. Kw.

    sjs