  • 31. Data: 2013-09-05 18:57:47
    Temat: Re: Wyrok Katarzyny W.: więzienie plus ogromna opłata sądowa
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-09-05 01:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail a...@t...wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Szanowna animko
    > Nie wiem skąd Moja pani Kasia
    > Po prostu stwierdziłem, ze po raz kolejny wymyslasz fakty.
    >
    > Nie wiem skad oburzenie o prawdziwej matce - ja tej dzieciobójczyni nie
    > broniłem.

    Ok.
    Napisałeś Pani Kasia to pomyślałam, że ja darzysz szacunkiem.

    --
    animka

  • 32. Data: 2013-09-05 23:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@t...wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ok.
    > Napisałeś Pani Kasia to pomyślałam, że ja darzysz szacunkiem.

    Ktoś ja tak wczesniej nazwał, zabrzmiało troche ironicznie wiec
    powtórzyłem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 33. Data: 2013-09-06 07:43:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 03 Sep 2013 12:19:07 +0200, Marcin N napisał(a):
    > Katarzyna W dostała 25 lat i 118 tys zł kosztów do zapłacenia.
    > Czy to normalna praktyka, że w sprawach o zabójstwo morderca płaci
    > koszty sądowe? I dlaczego takie wysokie?

    Przepisy sa takie same we wszystkich sprawach karnych i jak rozumiem
    KPK - skazany je placi.

    Faktycznie sie o tym nie slyszalo wczesniej, przynajmniej nie tak
    drastycznie.
    No i jak ma zaplacic - z wieziennej pensji ?

    Plus oplate sadowa
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/ustawa-o-oplatach-
    w-sprawach-karnych-1_2_344.html
    25 lat to 600 zl.

    J.

  • 34. Data: 2013-09-06 23:56:48
    Od: "Tomek" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem - to krok w stronę normalności.
    > A kto Twoim zdaniem ma płacić? Ja? (Ty - jak chcesz, to płać)

    a jakie koszty?
    obywatele placa .. ciagle na przejadany zus

    panstwo placi sedzom za robote
    za utrzymanie budynku

    policja bierze kase za robote
    budynek oplaca rzad

    i jeszcze trzeba ich extra dotowac?

  • 35. Data: 2013-09-07 01:40:51
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-09-06 23:56, Tomek pisze:

> [...]
    >
    > a jakie koszty?
    > obywatele placa .. ciagle na przejadany zus

    Katarzyna Waśniewska dostaje pieniądze do więzienia
    Tajemnicze wpływy na więzienne konto Katarzyny Waśniewskiej (23 l.)! Jak
    udało nam się dowiedzieć, ktoś co miesiąc wpłaca jej kilkaset złotych.
    Te pieniądze może wydawać w więziennej kantynie. Kto wspomaga matkę
    Madzi za kratami i dlaczego to robi?
    Wydawało się, że wszyscy odwrócili się od Katarzyny Waśniewskiej (23 l.)
    po tym, jak wyszło na jaw, że to ona stoi za śmiercią córki. Mąż Bartek
    (24 l.) wyjechał za granicę, teściowie się jej wyparli, a ojciec
    wylądował na oddziale psychiatrycznym. Nawet najbliższa przyjaciółka
    obciążyła Katarzynę swoimi zeznaniami w śledztwie. A jednak jest ktoś,
    kto jej pomaga. Co miesiąc na więzienne konto matki Madzi wpływa ok. 300 zł.

    Czy to matka morderczyni wspiera córkę finansowo? Jak wiadomo, tylko ona
    jedna utrzymuje z nią kontakt od momentu, kiedy trafiła do aresztu. A
    może to jednak Bartek? Może wbrew jego deklaracjom miłość do niej wciąż
    się w nim tli.

    A może finansowo zasila ją tajemniczy wspólnik, który pomagał jej w
    ukryciu ciała zamordowanej córki, a teraz płaci za milczenie Waśniewskiej?

    Jedno jest pewne. Po uprawomocnieniu się wyroku sytuacja finansowa
    Katarzyny nie będzie kolorowa. Będzie musiała zwrócić ok. 120 tys. zł
    kosztów, jakie poniósł Skarb Państwa w postępowaniu procesowym. Tak
    zdecydował we wtorek sąd. Biorąc pod uwagę, że na koncie Waśniewska ma
    niecały tysiąc złotych oraz nie posiada żadnego majątku, to będzie
    musiała pójść do pracy. A w więzieniu może zapomnieć o błyskotliwej
    karierze, o której marzyła na wolności.

    - Skazane kobiety znajdują zatrudnienie na terenie jednostki jako
    kucharki, pomoce kuchenne, obsługa kuchni, wykonują prace porządkowe,
    roznoszą posiłki, pracują w pralni, radiowęźle czy bibliotece - mówi mjr
    Justyna Bednarek z Okręgowego Inspektoratu Służby Więziennej w Katowicach.

    Kokosów przy tym nie zarobi, bo prawo przewiduje, że za miesiąc dostanie
    najniższą krajową, czyli 1600 zł. Po odliczeniu obowiązkowych wpłat na
    Fundusz Osób Pokrzywdzonych - 10 proc. i na Fundusz Aktywizacji Osób
    Skazanych - 25/proc., może liczyć miesięcznie na ok. 800 zł. A zasądzoną
    kwotę spłacić musi, bo w przeciwnym razie za kratami odsiedzi dodatkową
    karę. No, chyba że tajemnicza osoba, która wspiera Waśniewską, ureguluje
    jej niebotyczny dług.
    http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/katarzyna-wasniewsk
    a-dostaje-pieniadze-do-wiezienia_352455.html

    --
    animka

  • 36. Data: 2013-09-07 08:09:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-07 01:40, animka pisze:

    > udało nam się dowiedzieć, ktoś co miesiąc wpłaca jej kilkaset złotych.

    Komornik powinien zająć adresowane do niej przekazy na poczet długów.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2013-09-07 09:11:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Sep 2013 13:04:30 -0700 (PDT), p...@p...onet.pl
    > A tak swoją drogą, nie można było tej farsy zakończyć na jednej
    > rozprawie w bardzo prosty sposób? Wystarczyło w celi morderczyni
    > zainstalować podsłuch, a następnie nakłonić jej "współlokatorkę" do
    > tego, żeby w zamian za jakiś bonus (lepsze żarcie, częstsze
    > widzenia, skrócenie wyroku itp.) spytała naszą "gwiazdę" wprost czy
    > zabiła i poprosiła o opowiedzenie całego przebiegu zdarzeń. Czy nie
    > byłoby szybciej i taniej gdyby morderczyni zaliczyła wtopę i sama
    > się przyznała?

    W kazdej chwili moze powiedziec ze zmyslala.
    To zaden dowod.

    A jak bedzie madra, to powie ze ja policja wrabia, dziecko jej
    naprawde zniklo, ale policjanci powiedzieli ze jak nie podpisze ze jej
    z wozka wypadlo, to w wiezieniu powiesza i jeszcze cala rodzine
    aresztuja za pomaganie :-)

    J.

  • 38. Data: 2013-09-07 15:27:38
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-09-07 09:11, J.F. pisze:
> [...]
    > naprawde zniklo, ale policjanci powiedzieli ze jak nie podpisze ze jej
    > z wozka wypadlo, to w wiezieniu powiesza i jeszcze cala rodzine

    A Rutkowski powiedział, że gdyby była mądra to by się przyznała i takiej
    kary by nie dostała.
    To wygląda tak jakby naprawdę się o nią troszczył- jak o swoją córkę.

    --
    animka

  • 39. Data: 2013-09-07 15:28:42
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-09-07 08:09, Liwiusz pisze:

    > Komornik powinien zająć adresowane do niej przekazy na poczet długów.

    Otóz to.
    Bardzo ciekawa jestem od kogo ona te przekazy dostaje.

    --
    animka