  • 1. Data: 2004-06-01 18:01:06
    Temat: Wypowiedzenie zmieniające - czas do namysłu
    Od: "xtruskawx" <x...@i...pl>

    Pracodawca wręcza "wypowiedzenie zmieniające" - tak to się chyba nazywa.
    Dostaję wybór, albo przyjmuję niższą pensje, albo od razu ostateczne
    wypowiedzenie z pracy.
    Całość odbywa się w gabinecie szefa i nie mam możliwości na zastanowienie.
    Stanowisko pracodawcy jest jednoznaczne...mam zdecydować w danej chwili.

    Pytanie:
    Czy i jakie przepisy regulują kwestię "czasu do namysłu" w takiej sytuacji?
    Czy zgodne z prawem jest takie działanie, wymuszanie decyzji...stwarzenie
    presji nie dając możliwości zastanowienia na spokojnie?

  • 2. Data: 2004-06-01 19:56:03
    Temat: Re: Wypowiedzenie zmieniające - czas do namysłu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xtruskawx" <x...@i...pl> napisał w wiadomości

    Co do zasady wypowiedzenie zawsze przyjmujesz. Przecież jeśli uznasz, że
    zapłaci Ci za mało, to zawsze możesz później je wypowiedzieć.

  • 3. Data: 2004-06-02 19:29:03
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 1 Jun 2004 20:01:06 +0200, na pl.soc.prawo, xtruskawx napisał(a):

> [...]
    > Stanowisko pracodawcy jest jednoznaczne...mam zdecydować w danej chwili.
    Kodeks pracy art. 42
    Jeżeli pracownik przed upływem połowy okresu wypowiedzenia nie złoży
    oświadczenia o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków, uważa się, że
    wyraził zgodę na te warunki; pismo pracodawcy wypowiadające warunki pracy
    lub płacy powinno zawierać pouczenie w tej sprawie. W razie braku takiego
    pouczenia, pracownik może do końca okresu wypowiedzenia złożyć oświadczenie
    o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 4. Data: 2004-06-14 10:17:31
    Od: Agrida <a...@e...com.pl>

    Użytkownik xtruskawx napisał:
> [...]
    > Czy zgodne z prawem jest takie działanie, wymuszanie decyzji...stwarzenie
    > presji nie dając możliwości zastanowienia na spokojnie?

    Chodzi tutaj o wypowiedzenie warunków pracy i płacy. Uregulowane to jest
    w art 42 i nastepnych KP
    Art. 42. § 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się
    odpowiednio do wypowiedzenia wynikających z umowy warunków pracy i płacy.
    § 2. Wypowiedzenie warunków pracy lub płacy uważa się za dokonane,
    jeżeli pracownikowi zaproponowano na piśmie nowe warunki.
    § 3. W razie odmowy przyjęcia przez pracownika zaproponowanych warunków
    pracy lub płacy, umowa o pracę rozwiązuje się z upływem okresu
    dokonanego wypowiedzenia. Jeżeli pracownik przed upływem połowy okresu
    wypowiedzenia nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zaproponowanych
    warunków, uważa się, że wyraził zgodę na te warunki; pismo pracodawcy
    wypowiadające warunki pracy lub płacy powinno zawierać pouczenie w tej
    sprawie. W razie braku takiego pouczenia, pracownik może do kon~ca okresu
    wypowiedzenia złożyź oświadczenie o odmowie przyjęcia zaproponowanych
    warunków.
    § 4. Wypowiedzenie dotychczasowych warunków pracy lub płacy nie jest
    wymagane w razie powierzenia pracownikowi, w przypadkach uzasadnionych
    potrzebami pracodawcy, innej pracy niż okreoelona w umowie o pracę na
    okres nie przekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym, jeżeli nie
    powoduje to obniżenia wynagrodzenia i odpowiada kwalifikacjom pracownika.

    Aga