  • 1. Data: 2002-06-09 13:31:23
    Temat: Wypadek komunikacyjny
    Od: "Michał Szaniawski" <n...@i...pl>

    Mam następujący problem. Zostałem poszkodowany w wypadku komunikacyjnym.
    Byłem w szpitalu przez 3 tygodnie, a proces leczenia będzie jeszcze trwał
    bardzo długo i nie jest powiedziane, że zakończy się dla mnie całkowitym
    sukcesem. W przypadku orzeczenia przez Sąd (prokuraturę) winy nie mojej,
    lecz drugiego uczestnika wypadku, chciałbym ubiegać się o odszkodowanie za
    poniesione straty na zdrowiu i koszty z tym związane. W którym momencie
    najlepiej założyć taką sprawę, czy należy się udać do zwykłej kancelarii
    adwokackiej czy należy szukać z odpowiednią specjalizacją? I wreszcie
    ostatnie pytanie: o jaką kwotę odszkodowania mogę wystąpić, jeżeli sprawca
    spowodował wypadek, w którym poniosłem trwały ubytek na zdrowiu? A może Sąd
    nie traktuje tych spraw poważnie i lepiej pójść na ugodę?

    Dziękuje bardzo za pomoc.

    Z poważaniem,
    Michał Szaniawski

  • 2. Data: 2002-06-10 15:58:16
    Temat: Re: Wypadek komunikacyjny
    Od: "irzej" <i...@w...pl>

    Niewiele sie na tym znam, ale polecam lekturę
    http://www.odszkodowania.fir.pl/zadoscuczynienia.htm

  • 3. Data: 2002-06-10 17:05:35
    Od: <v...@p...onet.pl>

    > A może Sąd
    > nie traktuje tych spraw poważnie i lepiej pójść na ugodę?
    na pewno podejdzie powaznie, poza tym jesli odniosles sredni/ciezki ( u ciebie
    jest minimum sredni bo powyzej tygodnia w szpitalu) to gosc bedzie odpowiadal
    tez za przestepstwo z kodeksu karnego

  • 4. Data: 2002-06-10 19:37:44
    Od: "Michał Szaniawski" <n...@i...pl>

> [...]
    ciebie
    > jest minimum sredni bo powyzej tygodnia w szpitalu) to gosc bedzie

    Rozumiem. Juz sprawa zajela sie prokuratura-co do tego, ze bedzie to
    traktowane
    jako przestepstwo to nie ma zadnych watpliwosci. Tylko interesuje mnie
    najbardziej czy o odszkodowanie-zdrowie wystepowac po ogloszeniu wyroku Sadu
    czy przed czy moze
    zglosic sie do adwokata by zalatwil ugode pozasadowa? Ktore z tych wyjsc
    jest najlepsze
    i jeszcze jedno: ile kosztuja koszty procesowe w Sadzie Cywilnym (wlasnie
    sprawa o odszkodowanie)? Takie pytanie na marginesie: ile sie czeka na
    ogloszenie wyroku
    w takich sprawach komunikacyjnych w Warszawie? (chodzi mi o przecietne
    oczekiwanie)
    Dziekuje za pomoc.

    Michal Szaniawski

  • 5. Data: 2002-06-10 19:52:41
    Od: "Michał Szaniawski" <n...@i...pl>

    > Niewiele sie na tym znam, ale polecam lekturę
    > http://www.odszkodowania.fir.pl/zadoscuczynienia.htm

    Tutaj jest wiele napisane o zadoscuczynieniach
    z zakladu ubezpieczen, ale tez wspominaja o Sadzie.
    Czy, zeby wystapic o takie zadoscuczynienie nalezy sie
    zglosic do zakladu ubezpieczen sprawcy, czy trzeba pierw
    poczekac na wyrok Sadu orzekajacego, kto jest sprawca?

    Dziekuje