  • 1. Data: 2002-06-09 12:13:52
    Temat: Zmiana nazwiska - ktora dziedzina prawa?
    Od: "Melisa" <m...@p...onet.pl>

    Witam Panstwa cieplo :) Moze bedziecie mogli podpowiedziec amatorce - w
    ktorej czesci prawa szukac przepisow dotyczacych zmiany nazwiska? Przy czym
    nie chodzi o zmiane z aktem malzenskim czy adopcja, tylko zmiane kiedy
    powiedzmy dotychczasowe nazwisko jest osmieszjace - gdzie sie z tym udac,
    jak motywowac, czy mozna samodzielnie wybrac nowe nazwisko? Gdzie szukac
    tych informacji?

    Pomozcie kochani internauci!
    Melisa

  • 2. Data: 2002-06-09 13:33:29
    Temat: Odp: Zmiana nazwiska - ktora dziedzina prawa?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Melisa <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:advh05$bm6$...@z...man.szczecin.pl...
    dla dorosłej osoby w KC dla małoletniego w krio.
    Sandra

  • 3. Data: 2002-06-09 16:55:47
    Temat: Re: Odp: Zmiana nazwiska - ktora dziedzina prawa?
    Od: Xlowak <r...@s...pl>

    Sandra wrote:

    > U?ytkownik Melisa <m...@p...onet.pl> w wiadomo?ci do grup dyskusyjnych
    > napisa?:advh05$bm6$...@z...man.szczecin.pl...
    > dla doros?ej osoby w KC dla ma?oletniego w krio.
    > Sandra

    No nie wiem ale jak dla mnie to znajduje sie to w ustawie o zmianie
    imion i nazwisk (Dz.U. 1963r. nr. 59 poz. 328 z pozn. zm.).
    I nalezy to do prawa administracyjnego.
    Wlasciwym do tego organem jest starosta w drodze decyzji
    administracyjnej.

    --
    Xlowak
    "Always look on the bright side of death

  • 4. Data: 2002-06-09 18:20:26
    Temat: Odp: Odp: Zmiana nazwiska - ktora dziedzina prawa?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Xlowak <r...@s...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@s...pl...

> [...]
    > I nalezy to do prawa administracyjnego.
    > Wlasciwym do tego organem jest starosta w drodze decyzji

    Tak zgodze sie jesli chodzi o zmiane na drodze adm. Napisalam kc i krio
    /omylkowo/ mialam na mysli sad rodzinny dla maloletniego a dla doroslego sad
    cywilny . Za przejezyczenie przepraszam.
    Sandra

  • 5. Data: 2002-06-09 18:38:03
    Temat: Re: Zmiana nazwiska - ktora dziedzina prawa?
    Od: "Mirka " <m...@N...poczta.gazeta.pl>

    Sandra <d...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > cywilny . Za przejezyczenie przepraszam.
    > Sandra
    > Witam Cie Sandro i zapewniam, ze sady "cywilne" nie maja w swoich
    kompetencjach zmiany nazwiska dla osób pelnoletnich. Pozdrawiam Mirka

  • 6. Data: 2002-06-09 18:57:13
    Od: Xlowak <r...@s...pl>

    Mirka wrote:
    > kompetencjach zmiany nazwiska dla osób pelnoletnich. Pozdrawiam Mirka

    Dokladnie przeciez napisalem ze nalezy to do kompetencji starosty.

  • 7. Data: 2002-06-09 20:47:22
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

  • 8. Data: 2002-06-09 20:48:22
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Xlowak <r...@s...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@s...pl...

    Tak ? to co sie prowadzi w sprawach cywilnych pod symbolem 217 w Ns???
    Oswiec mnie byc moze sie myle .
    Sandra

  • 9. Data: 2002-06-09 20:58:00
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ae0est$jqj$...@a...dialog.net.pl...

    > Użytkownik Xlowak <r...@s...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    > napisał:3...@s...pl...
    A ponadto musze jeszcze coś dodac pewnego razu jeden pan,który miał bardzo
    brzydkie nazwisko zmienił je na ładniejsze i własnie w sądzie wrocławskim
    cywilnym . Nie wiem może sąd złamał prawo ??? Ale raczej nie sądze .
    Sandra

  • 10. Data: 2002-06-09 21:56:13
    Od: Xlowak <r...@s...pl>

    Sandra wrote:
    > Oswiec mnie byc moze sie myle .

    Sluchaj nie wiem co sie kryje pod tym tajemniczym symbolem kotku :)
    ale pozwol ze zacytuje juz wczesniej przeze mnie wspomniana ustawe o
    zmianie imion i nazwisk:
    "art 8
    W sprawach okreslonych w ustawie rozstrzyga, w drodze decyzji
    administracyjnej, starosta wlasciwy ze wzgledu na miejsce zamieszkania
    wnioskodawcy, a w przypadku braku takiego miejsca - Prezydent m.st.
    Warszawy jako organ wykonawczy gminy Warszawa-Centrum"

    A sprawami okreslonymi w ustawie sa miedzy innymi:
    "art 2
    ust. 2.
    W szczegolnosci wazne wzgledy zachodza, gdy wnioskodawca nosi nazwisko:
    a) osmieszajace albo nie licujace z godnoscia czlowieka,
    2) o brzmieniu niepolskim
    3) posiadajace forme imienia,
    a takze, jezeli wnioskodawca pragnie zmienic swoje nazwisko na nazwisko,
    ktorego od wielu lat uzywa."

    Sadze ze straszenie mnie jakimis smiesznymi/tajemniczymi symbolami nie
    wnosi nic do dyskusji. Ja moge na to odpowiedziec tylko innym
    tajemniczym moze juz nie symbolem ale skrotem "LOL".
    Nie mam zamiaru sie z Toba spierac o to co sie dzieje w wydzialach
    cywilnych naszych sadow. Ja wiem tylko ze tym akurat zajmuje sie na 100%
    starosta ale moze skoro mamy taki porzadek w kraju jakims cudem zajmuja
    sie tym i sady.