  • 11. Data: 2006-07-23 18:22:35
    Temat: Re: Wypadek drogowy - czyja wina?
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Marian Stopa napisał:

    > Musza wykazac ze gosc zaczal wyprzedzac po tym jak zaczeli skrecac...

    a zakaz wyprzedzania?

  • 12. Data: 2006-07-23 18:24:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    o`rety <o`rety@pl.pl> w

    > a zakaz wyprzedzania?

    Który zakaz wyprzedzania?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2006-07-23 18:26:09
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Claude Haux wrote:
    > 1. Jak się bronić przed sądem?
    Że zaczęliście skręt pierwsi.

    > 2. Dlaczego znaki i przepisy nic tu nie mają do rzeczy?
    Mają.
    On dostanie mandat za wyprzedzanie w miejscu niedozowolonym, a wy za
    skręt bez zachowania należytej ostrożności.

    > 3. W sumie to był pirat drogowy - kogo kurcze chroni prawo? Jak bezpiecznie
    > wykonać manewr skrętu w lewo?
    To, żs pirat nie zwalnia was z obowiązku patrzenia w lusterka.

  • 14. Data: 2006-07-23 18:26:57
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    o`rety wrote:

    > a zakaz wyprzedzania?

    a zakaz wyprzedzania ma się akurat nijak do faktu, że rozpoczęli skręt
    wtedy kiedy tamten już wyprzedzał.

  • 15. Data: 2006-07-23 18:27:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> w

    > On dostanie mandat za wyprzedzanie w miejscu niedozowolonym

    Skąd wiesz, że w niedozwolonym miejscu?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2006-07-23 18:31:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak to wykazać? Świadkowie wystarczą?

    Wystarczą, choć będzie ciężko. Zauważ, że jak sam napisałeś za nimi była kolumna
    pojazdów. A zatem ten wyprzedzający musiał przejechać obok nich, by uderzyć w
    rodziców. Na to potrzeba czasu. Im dłuższa kolumna, tym więcej czasu.

    W tym wypadku ważne są ślady na samochodach. Konkretnie w które miejsce
    skręcającego pojazdu uderzył wyprzedzający. Bo jeśli uderzył w przód, albo nawet
    Twoi rodzice uderzyli w niego od boku, to wina Twoich rodziców jest ewidentna.
    Jeśli tamten uderzył w bok samochodu, albo w jego tył, to świadczy o tym, że
    rodzice już byli zaawansowani w manewrze w chwili uderzenia i wina jest
    wyprzedzającego.

  • 17. Data: 2006-07-23 18:38:19
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > 3. W sumie to był pirat drogowy - kogo kurcze chroni prawo? Jak bezpiecznie
    > wykonać manewr skrętu w lewo?

    A lusterka od czego są ? Kto nie uzywa lusterek to po prostu
    kapelusznik.

    Druga sprawa to czy skrzyzowanie bylo oznakowane, czy ciagła linia przed
    i za.

    Widzialem kiedys na oczy identyczną sytuacje. W Nexię skrecajaca w lewo
    przypieprzył Transit. Ale tu było prosto i jasno, podwojna ciągła przed
    i za skrzyzowaniem, kierunkowskaz wlaczony z daleka i znaki przed
    skrzyzowaniem. Orzeczono winę kierowcy Transita.

    Jesli wiec tu orzeczono winę twoich rodzicow, to byc zapewne nie było
    ostrzezen o skrzyzowaniu ani ciągłej linii ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 18. Data: 2006-07-23 18:47:52
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia 23 Jul 2006 19:58:56 +0200, c...@o...pl napisał(a):

    > Ale jak to wykazać? Świadkowie wystarczą?
    swiadkowie wystarcza, ale z opisu wynika raczej ze to skrecajacy wjechal
    pod wyprzedzajacego, a nie odwrotnie.

    --
    stopczyk

  • 19. Data: 2006-07-23 19:05:22
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jesli wiec tu orzeczono winę twoich rodzicow, to byc zapewne nie było
    > ostrzezen o skrzyzowaniu ani ciągłej linii ?

    To byla droga osiedlowa, wiec zadnych oznaczen nie bedzie.
    Moim zdaniem to jakas paranoiczna sytuacja... czy ktokolwiek skrecajac w
    lewo z jednopasmowki patrzy co sie dzieje po lewej na pasie jadacym w
    przeciwlegla strone??? Tak szczerze... bo ja nie patrze. A moze powinienem
    zaczac...

  • 20. Data: 2006-07-23 19:07:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > i za skrzyzowaniem, kierunkowskaz wlaczony z daleka i znaki przed
    > skrzyzowaniem. Orzeczono winę kierowcy Transita.

    Podejrzewam, że to nie było skrzyżowanie, a wjazd w jakąś tam dróżkę osiedlową.
    Gdyby to było skżyżowanie w rozumieniu PoRD, to by wina wyprzedzającego była
    ewidentna moim zdaniem. Na skrzyżowaniach samochód z lewym kierunkowskazem omija
    się prawą stroną.

    > Jesli wiec tu orzeczono winę twoich rodzicow, to byc zapewne nie było
    > ostrzezen o skrzyzowaniu ani ciągłej linii ?

    Myślę, że to nie było skrzyżowanie, a wjazd w jakąś tam drogę osiedlową.