  • 61. Data: 2018-08-09 16:19:06
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No to tak, to działało bardzo wiele lat temu. Już w latach 90-tych był
    > osobny przewód zerowania bezpieczeństwa-czy jak się to tam obecnie nazywa.

    To budownictwo jest bardzo stare (nie wiem który rok, ale pewnie ok. 50-go
    albo starsze) i nie ma tu doprowadzonego osobnego przewodu ochronnego. PEN
    (przewód neutralny + ochronny) są rozdzielone dopiero w mieszkaniu (było
    to, wnioskując z "epoki" rozdzielnicy i bezpieczników, zrobione długo,
    długo po wybudowaniu budynku, pewnie podczas remontu).

    W moim starym mieszkaniu, wybudowanym jakoś na początku lat 90, też tak
    było, tylko przewody nie były rozdzielone. Szły do każdego gniazdka dwa
    przewody i był zrobiony mostek (PEN szedł najpierw do bolca, a potem do
    zera w gniazdku).

  • 62. Data: 2018-08-09 16:22:22
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    the_foe <t...@c...pl> wrote:

    > pierwsza kwestia - czy licznik jest na Ciebie, czy na właściciela lokalu
    > a Ty płacisz mu tzw "licznikowe"?

    Na właścicielkę. Płacę jej co miesiąc zaliczkę na media (woda, prąd, gaz)
    i co pół roku robimy wyrównanie. Póki co było jedno wyrównanie, miałem za
    prąd niedopłatę 600 zł, ale zrzuciłem to na klimatyzator i na to, że
    ciągle chodził komputer, i grzecznie zapłaciłem (i teraz płacę stówkę
    więcej tej zaliczki co miesiąc, wychodząc z założenia że miło będzie mieć
    niedopłatę i dostać jednorazowo trochę kasy).

  • 63. Data: 2018-08-09 16:24:28
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Kris <k...@g...com> wrote:

    > Piszesz o rzeczoznawcach, odszkodowaniach itp a nie masz wcale pewności że ktoś ten
    prąd Tobie kradnie
    > Jak sam nie potrafisz dojść co jest nie tak to wezwij jakiegoś lokalnego elektryka
    i on szybko określi czy faktycznie coś jest nie w porządku z instalacją
    > A ew pieniactwo to dopiero później jak będziesz pewny że coś było nie tak.

    Dojść potrafię, ale tu nie pytam, jak dojść (z tym sobie poradzę albo
    zapytam na pl.misc.elektronika, ale mam już pomysł, jak to przemierzyć,
    więc pewnie nie będę pytał :)) tylko co, jeśli jednak to nie jest mój
    pobór (i tu mam trzy możliwości: albo kradzież prądu, albo uszkodzenie
    instalacji np. przez doziemienie, albo nawet celowe działanie tego, kto
    remontował mieszkanie).

  • 64. Data: 2018-08-09 16:27:03
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Kris <k...@g...com> wrote:

    > 400W jeśli tak ciągle jest pobór to masz tam co najmniej całe mieszkanie
    > sąsiada podłączone 0,4kW x 24godz x 30dni=300kW. Tyle to mniej więcej na
    > miesiąc dom jednorodzinny zużywa

    No wychodzi mi 288kWh jak nic. Przy cenie 55gr mam 158zł miesięcznie...

  • 65. Data: 2018-08-09 16:30:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 14:54:38 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Podejrzewam, że nie do końca poprzeliczałeś jednostki. Nie 300 kW, a 300
    > kWh.

    Tu masz racje mój błąd "h" nie dopisałem

    Na stronie
    > http://ciekawnik.pl/index.php?option=com_content&tas
    k=view&id=351
    > podają, że miesięcznie mieszkanie zużywa ilość o rząd wielkości większą.

    A tu nie masz racji: 300-400kWh miesięcznie to zużycie standardowego domu
    W mieszkaniu mniej pewnie wyjdzie.

  • 66. Data: 2018-08-09 16:30:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ń <?@?.?> wrote:

    > Dobra do tego celu jest kamera termowizyjna, lecz niestety droga nawet
    > przy wypożyczeniu.

    Tak, też o tym myślałem. Chyba że pirometr? Na kamerę termowizyjną mnie
    nie stać ale pirometr zawsze chciałem mieć, tylko nigdy nie widziałem
    sensu w kupowaniu go, bo nie widziałem dla niego zastosowania :)

  • 67. Data: 2018-08-09 16:32:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    >W sumie dopóki to moja łazienka i moja pralka, to chyba mogę mieć na
    >bolcach taki potencjał, jaki chcę mieć? :)

    A jak przyjdzie gosc i dotknie naraz pralki i baterii ?

    Albo wpadna policjanci na rewizje bez nakazu ? :-)

    >Inna sprawa że pralka jest podłączona do sieci wodociągowej, rury
    >mogą
    >być plastikowe... i wtedy to już nie jest tylko moja łazienka.

    woda w rurach troche przewodzi.

    J.

  • 68. Data: 2018-08-09 16:33:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 16:05:47 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > 400W, to mikser :-) - akurat ostatnio zmieniałem. moze być zasilacz od
    > czegoś, ale nie wiem, ile bierze telewizor w stanie "uśpienia".
    > Telewizor, dekoder i jakieś VIDEO, laptop i trochę tego typu drobiazgu w
    > stanie uśpionym spokojnie może te 400 W uzbierać.

    Jaja Sobie robisz
    400W to średnio na godzinę/24ha na dobe dla całego "zużycia" mieszkania wychodzi
    Czyli autor wątku by musiał cały prąd sąsiada sponsorować

  • 69. Data: 2018-08-09 16:34:07
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A tak swoja droga - nie masz w lazience jakiegos wentylatora, suszarki
    > do recznikow, podgrzewanej podlogi ?

    Nie mam. Mam tylko ładowarki (elektryczna szczoteczka, golarka) ale
    poodłączałem go z gniazdek przed pomiarem.

    > 400W na wentylator to raczej przesada, ale jakas mala grzalka ...

    Właśnie nie kojarzę u siebie żadnej grzałki. Wszystko, co ma u mnie
    grzałki, albo jest na stałe odłączone albo odłączyłem na czas pomiaru
    (czy raczej tej obserwacji licznika).

    Może wezmę kogoś wieczorem, zostawię w domu przy bezpiecznikach, przejdę
    się na podwórko, spojrzę w okno sąsiada, zadzwonię do domu i powiem
    "wyłączaj" :) Jak zgaśnie światło to będzie jasne :)

  • 70. Data: 2018-08-09 16:37:05
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Telewizor, dekoder i jakieś VIDEO, laptop i trochę tego typu drobiazgu w
    > stanie uśpionym spokojnie może te 400 W uzbierać.

    Tak właśnie myślałem, ale powyłączałem to wszystko a pobór nadal był,
    nawet specjalnie nie zmalał (chociaż oceniam to po częstotliwości mrugania
    diody na liczniku, ten licznik nie pokazuje chwilowego zużycia prądu).