  • 71. Data: 2018-08-09 16:50:52
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5b6c4a39$0$617$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 09-08-18 o 15:58, J.F. pisze:

    >400W, to mikser :-) - akurat ostatnio zmieniałem. moze być zasilacz
    >od
    >czegoś, ale nie wiem, ile bierze telewizor w stanie "uśpienia".

    Przepisowo to 3W. Chyba ze "sieciowy" - wtedy do 12W

    >Telewizor, dekoder i jakieś VIDEO, laptop i trochę tego typu
    >drobiazgu w
    >stanie uśpionym spokojnie może te 400 W uzbierać.

    DVD byly z tego znane, ze wlaczone czy "wylaczone" - a ciagna tyle
    samo i to calkiem sporo - np 30W.
    Z dekoderem moze byc podobnie, bo kto by go wylaczal.

    Ale ... to by chyba zauwazyl, ze wlaczone ...

    J.

  • 72. Data: 2018-08-09 17:04:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-08-09 o 16:34, Queequeg pisze:

    > Może wezmę kogoś wieczorem, zostawię w domu przy bezpiecznikach, przejdę
    > się na podwórko, spojrzę w okno sąsiada, zadzwonię do domu i powiem
    > "wyłączaj" :) Jak zgaśnie światło to będzie jasne :)

    A jak nie zgaśnie?
    Nawet jak powtórzysz dla okien z drugiej strony budynku.
    Osobiście znałem przypadek gdzie lokator zorientował się że
    prąd w jednym z gniazdek w pokoju nie idzie przez jego licznik
    i bezpieczniki. Ktoś na etapie budowy podpiął je do obwodu
    sąsiada zza ściany. Ale to był blok stawiany na początku lat
    siedemdziesiątych lub pod koniec sześćdziesiątych.

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2018-08-09 17:14:22
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.08.2018 Queequeg <q...@t...no1> napisał/a:

    > Tylko że każde urządzenie elektryczne łączy fazę z zerem (czyli w TN-C
    > PEN) przez jakąśtam swoją impedancję.

    Stąd właśnie wymóg ciągłości przewodu PEN.
    Jak jest przerwany to masz de facto fazę
    na obudowie.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 74. Data: 2018-08-09 17:14:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
> [...]
    >się na podwórko, spojrzę w okno sąsiada, zadzwonię do domu i powiem
    >"wyłączaj" :) Jak zgaśnie światło to będzie jasne :)

    400 W swietle ? Malo prawdopodobne.

    Wyjedz na urlop, wylacz bezpieczniki :-)

    Albo ... Robert dobrze radzi :-)

    J.

  • 75. Data: 2018-08-09 17:17:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 16:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Norma za PRL i wczesniej ... i te budynki nadal stoja.
    >
    > A cos pisales ze "zawsze na dwa kable w mieszkaniu przypada jedno zero".

    Jedno "0" i jedna faza dwa kabelki. O to mi chodziło. Nie pisałem o
    "ziemi".

  • 76. Data: 2018-08-09 17:17:54
    Temat: Re: pów nigdy od czegoś takiego nie widziałem. Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie mogłem, bo nawet nie wiem, co to PEN.

    No właśnie - nie wiesz co to i do czego służy, a chcesz to podłączyć pod
    napięcie. Twoje "zero" to właśnie PEN - PE to skrót od angielskiego
    "przewód ochronny". Normalnie jest podłączony do usiemnienia w celu
    zapewnienia potencjału możliwie bliskiego zeru. Ty chesz odpiąć to od
    uziemienia i podpiąć pod potencjał. To tak jakbyś sobie strzelał z broni
    służbowej na oślep i twierdził, że dopóki nikogo nie trafiłeś to nic się
    nie stało, a tak wogole to taki prank bro!

    Naprawdę odpuść sobie doradzanie ludziom w związku z prądem
    elektrycznym, bo wydaje ci się, że jesteś ekspertem a jesteś po prostu
    groźnym ignorantem. I to niezależnie czy chodzi o przewód ochronny w
    instalacji czy AED. Mam nadzieję, że nie posiadasz służbowego paralizatora.

    > Toteż do żadnego PEN-a nic podłączać nie próbowałem.

    Próbować nie próbowałeś, jedynie podżegałeś.

    > Możesz mnie łaskawie do KF wsadzić?

    Po to żeby ktoś się do twoich kretyńskich rad zastosował.

    > a i ja nie będę
    > musiał na Twoje kretynizmy patrzeć.

    Ty piszesz kretynizmy, na dodatek groźne. Wygooglaj sobie "układ
    TN-C+PEN+zerowanie" jak dalej nie zrozumiesz co proponowałeś to zadaj
    konkretne pytania - spróbuję ci pomóc zrozumieć.

    Shrek

  • 77. Data: 2018-08-09 17:19:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 16:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zle ci wychodzi.
    > Bylo 380, ale teraz to 398.37... a w szczycie to nawet 562

    W sumie masz rację. Ale to bez znaczenia. I tak więcej, niż należy.

  • 78. Data: 2018-08-09 17:21:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 16:10, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Spokojnie, ja nie chcę za wszelką cenę udowadniać Ci, że się
    > mylisz, tylko na spokojnie analizuję czy i jak miałoby to szansę
    > zadziałać (i wychodzi mi, że w bloku raczej nie).
    >
    > Ale OK, z mojej strony OT. Choć podtrzymuję opinię, że żart
    > w sprawach mogących poważnie zagrozić czyjemuś życiu jest
    > ciut nie na miejscu.

    OK! Może przegiąłem. Odszczekuję.

    Ale w bliku osobiście widziałem. Elektrycy coś na pobliskiej Stacji
    Trafo "przełączyli".

  • 79. Data: 2018-08-09 17:22:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2018 o 16:09, Queequeg pisze:

    > U mnie to jest i tak spieprzone. PEN z TN-C jest rozdzielony na PE i N w
    > mieszkaniu, ale najpierw łączy się z N a dopiero potem z PE. Z tego co
    > wiem (choć uprawnień SEP nie mam :)) powinno być odwrotnie.

    Nie bardzo rozumiem. PEN to "dwa w jednym" PE+N. Jak może się rozdzielać
    najpierw na N i PE a potem drugi raz?

    Masz na myśli, że w rozdzielnicy PEN jest podłączony najpierw do listwy
    N a potem PE? IMHO dopóki jest połaczone solidnie to nie ma problemu.

    Shrek

  • 80. Data: 2018-08-09 17:23:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 16:33, Kris pisze:

    > Jaja Sobie robisz
    > 400W to średnio na godzinę/24ha na dobe dla całego "zużycia" mieszkania wychodzi
    > Czyli autor wątku by musiał cały prąd sąsiada sponsorować

    Waty, to moc - ogarniasz? Płacisz za moc razy czas. To zupełnie inna
    jednostka. No weź byle urządzenie i poczytaj tabliczkę znamionową.
    porównaj z napisem na zegarze do pomiaru prądu.